Nee, ik bedoel niet dat het dan over is. Soms heb je elkaar veel te vertellen en soms even niet. Soms spreek ik iemand dagen achter elkaar en dan ineens een paar dagen niet. Maar misschien bedoel jij iets heel anders met ongemakkelijk dan ik.
Ik vind gesprekken vaak ongemakkelijk als ik bijvoorbeeld allemaal vragen stel en er alleen ‘ja’ of ‘nee’ word geantwoord.
Ik heb dat ook gedaan: 2 uur enkele reis voor een sollicitatiegesprek. Het was niet per se de bedoeling om daar terecht te komen, maar heb de baan wel aangenomen en ben ook direct verhuisd. Dat reizen (4 uur op een dag) zag ik namelijk echt niet zitten. Zou het ook niet volhouden.
Je hoeft niet altijd te praten hé! Je kan best een dag of een paar dagen geen contact hebben. En als je dan wat leuks of grappigs wil vertellen stuur je een berichtje, of hij. Maar je hoeft niks te ‘bedenken’ vind ik.
Oh zo dat heb ik ook wel eens! Meestal vraag ik dan als er wat afgesproken is van ’ Zaterdag zie ik je om 14u he bij de kerk?’ ’ Ja klopt misschien ben ik er 5 minuutjes later ivm de bus.’ ‘Oh ja dat is prima. Zie ik je dan!’.
Nou en dan staat de afspraak gewoon zeker en hoef je niet meer te appen. (Dat hoeft sowieso nooit, maar dan heb je hopelijk ook dat gevoel niet meer)
Is niet erg toch? Ik snap je wel hoor, soms wil ik zo graag met iemand praten dat ik het over de meest rare dingen ga hebben. Maar bij vriendschap hoort ook dat je een week niet hoeft te praten en daarna nog steeds vrienden bent!
Ik haat die fucking blauwe grafduim op facebook. Er zaten wat mensen in een hele oude chat te praten over een reunie en ik las niet eens echt mee, maar opende het per ongeluk en zag dat ze vroegen:’ Zullen we dan en dan afspreken?’ . Stuur ik per ongeluk zo’n fucking lompe teringduim. Terwijl ik niet eens echt weet of ik uberhaupt naar die reunie ga. Ze hebben het ook allemaal nu gezien, en nu ben ik bang dat ze dadelijk denken dat ik zo’n duim stuurde als een ’ prima I’ll be there!’. WTF facebook!!! Zo akward dit
On dit klinkt als een heerlijke plek! Waar is het?
Zie appen als het forum. Soms heb je even niks te zeggen en post je niks. Betekend niet dat het forum je dan vergeet of wat dan ook je hebt gewoon even niks te melden. En als je dan wel wat wilt vertellen dan doe je het gewoon.
@Amphitrite ik werk 75 minuten rijden van m’n werk, met de auto en geen OV. De eerste 4 maanden moest ik 4 dagen op en neer en ik werk 9 uur per dag. Nu kan ik 2 dagen thuiswerken en vind ik het heel goed te doen. Maar voor altijd 4 dagen op en neer: dat zou ik echt niet trekken, en het is geen file gevoelige route.
Ik vind dat eigenlijk een teken dat je niet bij elkaar past. Zie dat veel mensen er anders over denken
Mijn vriend zit al 3 weken in de kost en toevallig waren de 2 meiden waar ik het meeste mee omga op vakantie en mijn zusjes druk op school.
Saaaaaaaaaaai. Ik hou van alleen zijn maar dit is wel overdreven. Ben denk ik nog nooit zoveel aleen geweest.
Mijn ervaring is eigenlijk gewoon een beetje dat je in het begin juist niet kan stoppen met appen en dat je de hele dag als een debiel naar je telefoon zit te lachen. Ik heb ook een keertje gehad dat ik met een jongen totaal niet kon appen, klikte in het echte leven ook niet. Enige wat we deden was zoenen
Hahahaha ik klink ook wel super gefrustreerd in die post eigenlijk
Ahhh thanks voor dit ik ben echt aan het genieten van dit artikel heerlijk die gedeelde frustratie
Mwah, niet meer dan normaal, geloof ik?
Maar het zou best kunnen.
Lief dat je reageert!
Maar je hoeft het ook allemaal niet te weten toch? Je kan best een tijdje appen en afspreken om erachter te komen of je wel of niet romantische of vriendschappelijke gevoelens hebt. Het is prima om daar twee weken of twee maanden of een half jaar over te doen en het is ook oke om tussentijds van gedachten te veranderen. Er is geen ‘norm’ waar je gevoelens zich aan moeten houden.
Ik was bij een praatje van een orthopeed en aan het eind heb ik hem nog even gezegd dat ik het een heel tof praatje vond. Hij keek me aan en zei: jij bent vast zelf danseres of niet? Superraar, want ik ben geen danseres (i wish, heb al moeite als ik meer dan één ledemaat tegelijk moet aansturen) maar dit is me in het verleden 3x eerder gevraagd, nota bene ook door orthopeden. Ben reuze benieuwd waarom orthopeden denken dat ik dans. Had ik natuurlijk moeten vragen maar ik was zo overdonderd dat ik gewoon iets doms heb uitgekraamd over dat ik soms zelfs al moeite heb met lopen als ik erover nadenk hoe het ook alweer moet. Ben soms zo’n sukkel. Dacht het ook in mn hoofd toen ik mezelf hoorde praten.
Vriendin vroeg hoeveel ik verdien en toen had ik antwoord gegeven maar dit is zo’n ding waarbij ik bij thuiskomst kan denken van jezus houd dingen eens voor je. Vind het op zich geen punt om te delen en ben zelf ook nieuwsgierig, maar ze grapte al van “Oh met dat salaris is uitgave x aan uitje met de vriendengroep natuurlijk geen probleem”. Terwijl, mag ik zelf bepalen wat ik te veel vind voor een bepaalde activiteit en wat ik daar wel aan uit wil geven? Nu heb ik dus spijt dat ik het heb verteld omdat ze nu in d’r hoofd zal hebben dat ik dingen wel kan betalen terwijl ik schulden heb die ik moet aflossen en zelf gewoon bepaalde kaders heb qua budget en ook vind dat ik “recht” heb om die kaders te bepalen. Maar toch kan ik het dan niet naast me neerleggen en mezelf zeggen me niks aan te trekken van haar oordeel.
Ik vind het eigenlijk best wel raar en onbeleefd als mensen dat zo direct vragen Jij hebt waarschijnlijk alleen maar antwoord gegeven omdat het rauw op je dak kwam vallen. Ik vind het best wel naar dat zij dan even voor je gaat uitrekenen waar je wel/niet je geld aan zou kunnen uitgeven. Bizar dat soort mensen eigenlijk. Ik vind het wel begrijpelijk dat je antwoord hebt gegeven… Ik heb ook een vriendin die continu moet weten wat iedereen verdient en ook telkens moet vertellen wat zij verdient, en dan zit ze ook serieus salarissen te vergelijken enzo. Ik weet niet, ik vind het maar raar. Ik haal er echt totaal geen meerwaarde uit om te weten wat iemand verdient en hoe dat dan ten opzichte van mezelf is, maar maybe thats just me
Ja ik had antwoord en dacht direct al hmm… Wilde ook wel weten wat zij verdient dan natuurlijk Maar vooral het gevolg: dan kun je x en y wel betalen vind ik irritant. Laat me dat lekker zelf bepalen.
En schept die vriendin dan op over haar salaris of vindt ze het juist weinig?