Wat je even kwijt wilt #3

1 like

Ik heb het nog nooit gedaan, altijd een broek en blazer.

Ja ik ook, want ik kies dan altijd toch maar voor de veilige weg. Daarom dacht ik als middenweg van een jurkje en saaie zwarte outfit, misschien dan juist een fleurige blouse op de broek. Maar misschien heeft het bedrijf social media waar foto’s van de mensen op staan? Aan de hand van die foto’s kun je een beetje een beeld krijgen van wat daar een gangbare kledingstijl is en je sollicitatie-outfit daar op aan passen :). (die smiley is aardig bedoeld haha)

Nou ja, blouse moet ik ook kopen, haha :stuck_out_tongue: Het is een postbedrijf, dus een deel van de medewerkers heeft in elk geval bedrijfskleding volgens Google (niet het oranje postbedrijf, al zou ik ook niet weten wat ze daar op kantoor dragen). Wel wat mannen tegengekomen in spijkerbroek op foto’s.

@anon68622085 pff wat schrikken zeg, sterkte voor nu en hopelijk valt het alles mee!

Ik stond net in de lift met een jongen en hij zei geen doei toen hij de lift uitstapte. Ik dacht toen ehh ook doei hè, zeker aangezien we elkaar wel gedag zeiden bij het wachten. Nu ben ik benieuwd wat eigenlijk ‘normaal’ is om te doen. Zeggen jullie (vrijwel) altijd iets tegen de personen waarmee je in de lift staat als je eruit stapt?
Edit: natuurlijk niet in een museum oid, maar dit was een lift in mijn flat

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik zou gewoon als jezelf gaan joh! Ik vind dat jurkje prima kunnen en je valt ook gelijk op wat goed is want dan onthouden ze je, ipv een saaie zwarte jeans met blazer.
Dat gemiep altijd over dat dingen niet kunnen voor een sollicitatiegesprek is zo 1900.

6 likes

Op de klantenservice van dat oranje postbedrijf maakt het niet zoveel uit. Geen teenslippers en geen spaghettibandjes. Al wordt daar bij vrouwen niks tegen gezegd als ze dat wel doen. Ook geen korte broeken, maar daar wordt bij mannen wel op ‘gecontroleerd’ en bij vrouwen niet.

1 like

Ja maar is een veiligere optie dan een jurkje, dat bedoel ik ermee te zeggen. Bij Postnl heb ik gewerkt en daar zou je te overdressed zijn met die mooie jurk die je net liet zien. Maar goed, je moet echt gewoon aan doen wat jij mooi vindt en waar jij je goed bij voelt. Ik wilde alleen wat tips geven :).

Zizzi is trouwens een winkel met plussize maten, misschien vind je daar wat moois?

1 like

Haha, ik doe precies hetzelfde inderdaad! Maar tot nu toe in de poll zijn we in de minderheid.

1 like

Goed punt :grin: Ik denk er nog even een nachtje over na (en ga even de andere mogelijke optie na in de kast).

:stuck_out_tongue: Haha, ervaring ermee? Bij de bezorgers maakt het ook vrij weinig uit, zelfs korte broek mag gewoon.

@liefsjenneke haha, ik was toen ook echt overdressed in blazer en zwarte broek bij het gesprek.

1 like

ja ik bedenk me nu dat ik destijds tijdens het gesprek bij PostNL gewoon een spijkerbroek aan had hahaha, niemand die er wat van zei.

Jup ervaring helaas. 3 maanden daar op de zakelijke klantenservice gewerkt. Vreselijk!

Maar daar kan het ook gewoon prima. Alleen wist ik toen nog niet, haha. Onze leidigngevende heeft ook gewoon een jeans aan. De enige die pakken dragen, zijn de hogere heren enzo.

@Hyde Ik trek sowieso ook altijd iets netters aan dan mijn dagelijkse garderobe, want ik heb een voorkeur voor jeans met scheuren enzo, haha.

@FrozenFlame Klantenservice lijkt me wel heftig. Als bezorger krijg je niet zoveel shit over je heen, maar daar wel, denk ik :open_mouth:

1 like

Ja, inderdaad daar kan alles gewoon.

Ik hoop trouwens dat je wordt aangenomen en heel veel succes!

1 like

Ja is erg heftig. Ben er achter gekomen dat ik mij dat veel te persoonlijk aantrek enzo. Mensen willen gewoon onmogelijke dingen. Code rood? Oh ja jammer dat de wegen niet te berijden zijn, maar ik wil mijn pakketje gewoon :+1::grin:

@liefsjenneke :grin: Dank je. Ik hoop het ook, haha.

@FrozenFlame O, ja, fijn is dat. :expressionless: Ik kan ook weleens mopperen tegen klantenservices, maar ik snap ook wel dat het soms gewoon niet kan.

2 likes

Ik ben om half 1 m’n nest uit gekomen maar zit nog steeds naakt op de bank te chillen

5 likes

Mm ja lastig…
Dan snap ik wel dat je dat niet aan wilt haha
Misschien bij only? Daar hebben ze ook vaak simpele jurkjes die niet te duur zijn.

1 like

Nee, wel een brandmelder :stuck_out_tongue:

1 like

Wij hebben een blusdeken (en rookmelders en koolmonoxidemelder).

1 like