Over een half uur is mijn vakantie echt om
Over 9 weken heb ik weer vakantieā¦laat het aftellen beginnen.
Haha, ik mag post ook in de avond bezorgen, maar het moet voor middernacht in de bus liggen.
Wat fijn dat het op zān plek valt! En dan hoef je nadat je de bevalling hebt gehad en van je kind hebt kunnen genieten ook niet weer terug naar een situatie die je zo ongelukkig maakt, het contrast zou dan ook supergroot zijn.
Heel knap dat je die stap hebt gemaakt, klinkt goed <3
Mijn moeder soms
Een van mijn zusjes is best intelligent en doet nu vwo. Ze weet alleen niet wat ze wilt qua vervolgopleiding (dat maakt ook niet uit, ze gaat naar de derde klas), maar nu stelt mān moeder voor dat ze dan maar mbo gaat doen, werken en leren. Dat vind ik zo zonde?? Ze kan zoveel meer qua intellect en ze gaat zich sowieso vervelen op dit niveau maar dat komt echt niet bij mān moeder binnen
Ff kleine edit: mān andere zusje gaat wel naar het mbo, zij gaat het examenjaar vmbo-t in en dat is wel helemaal jubel geweldig en zij mag wel iets van haar niveau doen inclusief support?
Ja misschien vinden ze wel iets. Ik had ook vage hoofdpijnklachten maar nooit aan een bril gedacht omdat ik eigenlijk altijd prima scherp zie. Bleek dat ik toch een plus afwijking heb. Dus zou zomaar kunnen ook al denk je dat je ogen gewoon goed zijn!
@Gast Is je moeder zelf een beetje van de oude stempel en laag- of middenopgeleid? Daar hoor ik het wel eens vaker. āWaarom ga je zoveel jaar studeren als je ook gewoon direct geld kan verdienen?ā En als je dan uitlegt dat het tegenwoordig minder gebruikelijk is om op te klimmen binnen een bedrijf en dat bedrijven veel kijken naar papieren dan komt die boodschap vaak ook niet binnen.
Misschien kan jij zusje anders een keer meenemen naar van die open dagen? Ik heb 2 jaar terug een meisje op sleeptouw genomen toen ze echt niet wist wat ze moest doen na de middelbare school. Haar ouders hadden geen vervolgopleiding gedaan en zij was de eerste persoon in de familie die havo deed etc. (Ik heb zelf ook alles moeten uitzoeken en had sommige dingen graag geweten en vond het daarom wel fijn om iemand te helpen.)
Dus je zusje heeft net 2 VWO volbracht? Dan is het niet zo gek dat ze nog niet weet wat ze hierna wil doen. Ik geloof niet dat iƩmand bij mij in de 2e/begin 3e al wist wat hij/zij wilde gaan doen. Maar dat je moeder dat voorstelt, betekent niet dat je zusje dat ook gaat doen en wil toch? Ik denk dat je zusje over 4 jaar wel een idee heeft welke kant ze op wil en wellicht is ze dan ook mondig genoeg om je moeder dat uit te leggen. Maar ik snap wel dat je niet zo blij bent met de reactie van je moeder.
Meiden ik heb advies nodig, ik ben helemaal misselijk
Een tindermatch van me blijkt te gaan trouwen. Trouwen. Zouden jullie de gesprekken doorsturen naar zn vriendin/verloofde?
Ik weet echt niet wat ik moet doen, ik schaam me zo
Ja, ze heeft precies hetzelfde meegemaakt. Intelligent maar niet verder mogen studeren van haar ouders. Ze heeft dit ook bij mij gedaan en wil voorkomen dat ze dat met mijn zusje ook gaat doen. Terwijl mijn andere zusje wel een gemiddeld niveau heeft, vind het een beetje vreemd dat zij niet naar onder wordt getrokken als het ware.
Maar je hebt helemaal gelijk hoor, tegen mij zeiden ze: ja begin maar met mbo-1 toen ik al 3 jaar thuis zat vanwege hun verouderde denkwijze. Heb in totaal 7 jaar weggegooid voor ik weer op mijn niveau kwam, de uni zal ik nooit meer kunnen doen. En dat wil ik voorkomen. Ik ga zeker met haar naar open dagen tegen die tijd, maar dat komt dan wel.
@virago Jup, ze heeft nog 4 jaar om te kiezen wat ze wil. En het is ook helemaal niet erg, tegen die tijd zal ze ook wel wat voorlichting krijgen van school en ik zal haar ook helpen waar nodig. Maak me nu alleen al zorgen omdat mān moeder mijn ācarriĆØreā om zeep heeft geholpen, dat hoeft bij mān zusje niet te gebeuren
Waaaarom wordt ik veel minder snel bruin dan vroeger
@anon98052296 nee ik zou het niet doorsturen maar ik zou hem er wel op aanspreken en duidelijk proberen te maken wat hij fout doet en hem flink schuldig te laten voelen. Altijd lastig zulke situatiesā¦
Oooh shit. Vind dit altijd heel moeilijk, ik denk dat je je goed moet bedenken of JIJ het zou willen weten van een wildvreemde als je verloofde vreemd gaat/wil gaan. Je moet het in ieder geval niet doen omdat het jou zelf een beter gevoel geeft (jij kunt er ook zelf niks aan doen en doe jij niks fout), want het gaat nu om haarā¦
Ik heb haar een bericht gestuurd ik zou het wel willen weten en niet meer gaan trouwen
Spannend.
Hou ons op de hoogte!
Wat fijn om te lezen!!!
Wow, hoe ben je erachter gekomen?
Jij hoeft je niet te schamen, jij wist het niet. Hij zit fout!
Ik sta op het punt een kaartje te kopen voor The Lion King volgende week. Iemand hier daar al eens geweest?
Ik twijfel nog een beetje wat ik qua parkeren doe. Het theater raad aan om te parkeren op Parking Scheveningen Strand, op 5 minuten loopafstand. Nu boeit dat lopen me niet, maar ik ga maar alleen. Kan ik beter direct naast/tegenover het theater parkeren of stel ik me aan en kan ik prima nog 's avonds laat in mn eentje naar die andere parkeerplaats lopen?
Er zullen wel meer mensen na de voorstelling die kant op lopen voor hun auto neem ik aan? Ik zou me daar zelf niet druk over maken als het 5min lopen is.
Hoe is het nu daar?
The Lion King is echt heel mooi!
Wij hebben daar toen ook geparkeerd en de helft van de bezoekers ook, dus je loopt niet alleen.
@anon98052296
Het is niet jouw verantwoordelijkheid, maar ik zou het als ik haar was heel graag willen weten. Ben benieuwd naar haar reactie!
Goh wat gezellig, een vroegere bedpartner heeft een huis gekocht schuin tegenover me