Wat je even kwijt wilt #4

Dadelijk neemt niemand me serieus meer als ik over haren praat :joy:

1 like

Misschien stomme vraag maar wat zou ik daar moeten navragen?

Even zielig doen. Heb 6 weken vakantie (ok, niet zielig dit), mijn vriend vertrekt zaterdag voor dikke 2 weken naar Amerika, en sinds vannacht heb ik een oorontsteking die vreselijk veel pijn doet en waardoor de plannen van de laatste dagen dat hij hier nog is hoogstwaarschijnlijk in het water vallen.

1 like

Hahaha ja zag ‘m ook net!

Waarom schrijven vloggers/bloggers niet eens een nuttig boek of artikel over solliciteren / het bedrijfsleven?

Ik hanteer altijd de volgende principes.

• Laat alle belangrijke afspraken vastleggen op papier of mail zodat ze je geen oor kunnen aannaaien.
  • Behandel een werkrelatie nooit als een vriendschap. Loyaliteit betaalt zich (bijna) nooit uit in het zakenleven.
  • Vind je dat je meer verdient? Vraag opslag met een goede reden of ga op zoek naar een andere baan. Wacht niet af, want je baas denk niet zo “X werkt zo hard, laat ik haar eens belonen met een loonsverhoging”.

Zo doen mannen het. En soms zeggen mensen dan dat je dingen moet oplossen als ‘een vrouw’, maar daar wordt alleen maar misbruik van gemaakt. Dus speel het als een man. :sunglasses:

9 likes

Haha ja dat zou inderdaad héél erg fijn zijn.
Ik heb normaal zo’n grote mond maar wat werk betreft ben ik zó in een hoekje gedrukt door de denigrerende toon in welke hij mij ooit 3 jaar geleden een mail heeft gestuurd.
Daardoor ben ik compleet lamgeslagen en heb ik dus 0 weerwoord gegeven tijdens het gesprekje net. En ik voel me dan zo dom, maar ik moet dit inderdaad harder gaan spelen.

Ik ga vanavond direct zitten met mijn vader en ga hoe dan ook direct na mijn verlof weg. Maar ik wil hier wel op een nette manier weg want deze baan is wel een goede referentie geweest.

4 likes

Wauw. Wilde iets gaan kopen bij de B.lokker en werd me echt gigantisch bevooroordeeld en lullig behandeld door de medewerker (vond ik). En net toen ik het wilde gaan afrekenen, bedacht ik; no way! Heb toen gezegd; laat trouwens maar, ik koop het wel ergens anders. Vind het echt niet zo prettig dat je met je ogen naar me rolt. Terwijl ik dat zei durfde die kerel me niet eens meer aan te kijken, bleef stug naar het product kijken waarmee hij bezig was. Toedels hé, tot nooit.

46 likes

Wat deed hij?

Naast de denigrerende opmerkingen is het feit dat je je heel anders gedraagt op de werkvloer dan hoe je daadwerkelijk bent een duidelijk teken dat je écht tijdens je zwangerschapsverlof lekker op zoek moet gaan naar een betere baan.

3 likes

Helemaal klaar, dit was de druppel. Thanks for your support!

14 likes

Super goed dat je er iets van hebt gezegd! Schrale troost voor jou maar waarschijnlijk doet hij dit nu nooit meer (mag ik dan toch hopen). Asociaal gedrag om klanten niet netjes te behandelen. Het is je werk.

1 like

Goed gedaan @Twijfelkont . Echt moeilijk soms zoiets maar je kunt zo nagenieten als je voor jezelf op komt!

Wat is trouwens dé zomerhit van 2018? Is die er? Van het kaliber despacito/summer jam/que si que no

1 like

Ik was op zoek naar slagroompatronen. Ja okĂ©, fair enough. Niet voor in de slagroombus maar voor andere doeleinden. Maar hĂ©, who cares? Daar heeft volgens mij niemand iets mee te maken. Afin, meneer en mevrouw stonden aan de kassa. Ik vroeg het aan mevrouw of ze die hadden liggen want ik kon ze niet vinden. Pakt ze vanaf achter een pakje van 10 patronen. Ik zeg; oh fijn, bedankt blabla. Mag ik er misschien een pakje bij? Dus zij wil dat doen. Zegt die kerel meteen: nee! We verkopen maar 1 pakje per klant als mensen ze niet gebruiken om slagroom mee te maken. Dus ik zeg; okĂ©, en wie zegt dat ik het daarvoor niet gebruik? Herhaalt hij hetzelfde nogmaals en daarna ROLT HIJ MET Z’N OGEN naar die collega! Dus die vrouw wilde het afrekenen voor me en ik wilde gewoon bijna betalen. Maar toen dacht ik dus; hallo, nee? Hij heeft er punt 1) niks mee te maken waarvoor ik iets koop, en ja het was dus inderdaad niet om lekker taarten mee te bakken. Maar hij hoeft gewoon niet zo’n veroordelende opmerking te maken en al helemaal niet met z’n ogen te rollen. Kom op zeg. Wat denkt hij; hee een chick van rond de 25, zulke kopen het echt altijd voor andere dingen? Ik weet niet. De manier waarop vond ik gewoon echt niet netjes. En voor hetzelfde geldt kom ik wel uit een bakkersfamilie en moet ik snel iets voor het bedrijf halen, weet hij veel. Anyway, toen zei ik dus: weetje, laat het maar. Koop het wel ergens anders. En vind het ook niet zo prettig dat je met je ogen naar me rolt. Nou terwijl ik dat zei durfde hij me niet eens meer aan te kijken. Achteraf toen ik wegliep durfde hij pas weer tegen de mevrouw te praten (zag ik nog door het glas).

47 likes

Goede reactie! Wat een lullo

1 like

Dokter Larry hahaha

@Twijfelkont jesus wat een rare vent. Alsof hij een nare ervaring heeft gehad met slagroom patronen.

2 likes

Ja geen idee? Hij zei van: ‘anders blijft er niet voldoende over voor klanten die echt slagroom willen maken’. Nou het was niet alsof ik een hele vrachtwagen vol vroeg haha. Jammer voor ze iig, their losssss. Blij dat ik wel een keer m’n mond open heb getrokken in plaats van zoiets te laten gebeuren.

9 likes

Misschien zou hij er juist eens eentje moeten gebruiken haha. Nee grapje natuurlijk, maar blij dat ik wat van die reactie gezegd heb. Leven en laten leven mensen en vooral niet met je ogen tegen me rollen blijkt wel.

1 like

@Twijfelkont nu ben ik nieuwsgierig wat je er dan mee van plan was :thinking:

1 like

Wat een droeftoeter zeg. Goeie reactie!

2 likes

@JanHagel Aah jouw titel, krijg bijna medelijden met het koekje.

2 likes