Wat je even kwijt wilt #4

Ja klopt, alleen komt het in NL vaker voor. En dan vind ik het surreëel dat de gemiddelde lengte van de vrouw hier de gemiddelde lengte van de man in usa is bijna. Kan er gewoon niet bij met m’n hoofd :joy:

@Mgg ik ga ervan uit dat dit een Belgische prof is ja?
In mijn studie (1/4 is Nederlander) worden er ook af en toe stomme grapjes over de “hollanders”/Nederlanders gemaakt dat ik denk… is dit nu nodig? Die reactie die je gekregen hebt, zag ik echt al van ver aankomen. Zo typisch. Op bepaalde vlakken vind ik Belgen zo conservatief en vasthangen aan hun tradities en regels. En dan ook helemaal beledigd en aangevallen doen als daar iets van uiteindelijk moreel niet ok blijkt te zijn. Klein voorbeeld is zwarte piet. In Nederland is dit jaarlijks een grote discussie en worden er zelf al maatregelen genomen (zoals roetpiet). Hier in BE lacht de meerderheid het weg en vindt het overdreven (ik heb ook een tijdje zo gedacht, want het wordt met de paplepel in je mond gegoten). Ik veronderstel dat de mensen hier over 5 jaar er wel open voor zullen staan, terwijl NL er echt al zo actief mee bezig is (ondanks ook nog veel tegenstanders natuurlijk).

Het valt me gewoon zo op dat BE op sommige vlakken zo hard achter loopt en de ingesteldheid hier zorgt er ook voor dat er eerst een keiharde ontkenningsfase is.

NL zal vast ook niet perfect zijn maar ik heb het gevoel dat er bij jullie al veel meer ruimte is tot praten ipv zoals hier, en in jouw situatie, dat je de mond gesnoerd wordt.
Ok haha hele rant.

Ik zag daarnet echt iets superhelder aan de hemel, helderder dan alle andere sterren en het leek ook een beetje te bewegen. Volgens mij is het niet de poolster. Kan dat het ISS zijn? Want mijn hoofd gaat direct naar UFO!!!1!1 natuurlijk :roll_eyes:

12 likes

Mars is de laatste dagen behoorlijk aanwezig.

Ja daar zat ik ook aan te denken maar kans leek me klein omdat het daar niet op leek (niet rond, niet oranje maar erg wit en echt aan de “andere” kant vd lucht, erg ver van de maan).

Hmm. ISS gaat echt supersnel volgens mij, sneller dan een vliegtuig dus die beweging had je moeten zien.

1 like

Helemaal eens met wat je zegt over Belgen! Zo waar. Ik ben blij om het een mede-Belgje eens te zien zeggen, want in mijn omgeving zien niet veel mensen dat!

2 likes

Mijn bomma is net overleden en ik weet niet wat ik nu met mezelf aanmoet.

4 likes

Sterkte! Was het onverwachts?

1 like

Dankje :heart:️ Nee dat niet, ze lag in het ziekenhuis en het is beter zo. Blijft zwaar kut en we hadden zo’n goede band met de grootouders aan mijn vaders kant. En nu zijn ze gewoon allebei weg

Edit: nuja onverwacht, ze is wel op minder dan twee weken van perfect normaal en gezond naar dood gegaan dus een beetje ook wel

Ja, zelfs als het verwacht is en beter zo, voelt het uiteindelijke moment toch wel onverwacht. Tenminste, dat gevoel had ik. Je denkt dat je voorbereid bent, maar eigenlijk ben je dat niet. Probeer je vast te houden aan de vele goeie herinneringen. Al blijft het natuurlijk heel verdrietig.

2 likes

Ik ga zo op vakantie, maar ik heb denk ik maximaal een uur geslapen :sob: ik HAAT muggen, nog erger dan ooit tevoren

1 like

Dit had ik geschreven kunnen hebben momenteel. Kon niet slapen want muggen en moest om 4 op om naar het vliegveld te gaan. Zoooo moe
Fijne vakantie vast!

Ik heb ook slecht geslapen, maar ook heel erg genoten van de frisse lucht.

Heb het nu bijna koud zelfs :open_mouth: Heerlijk

Awh arme wij! Dankje, jij ook veel plezier :smiley:

1 like

Ik heb ook echt slecht geslapen door muggen, zo’n hekel aan die beesten haha.

Fijne vakantie!!

1 like

Blegh ben beroerd door bloed wat in mijn maag is gekomen.

Haahahahaha ik zit in de bus en reed langs een weiland met koeien. Zie ik een koe schijten maar er lag een koe onder zijn kont dus die koe kreeg alle schijt op hem hahahaha bah :joy:

34 likes

Ik heb dus ook totaal geen motivatie! Maar moet wel echt aan de bak, dit is een herkansing dienik man mijn vakantie heb dus moet voor mijn vakantie al beginnen anders heb ik te weinig tijd. Plus als ik het niet haal kost het weer 1000 euro voor 1 vak.

Ben heel trots op je dat je er zo mee om gaat, helemaal gelijk heb je! Het kan gewoon echt niet!

1 like