Wat je even kwijt wilt #4

Naaaah dat ligt absoluut niet aan je gewicht, wat een onzin! Heel vervelend dat ze je gewicht erbij betrekt

1 like

Zouden haar ouders/moeder vroeger ook zo gereageerd hebben op haar? Kattig in plaats van bezorgd, altijd haar onzekerheden erbij betrekkend?

Denk eerder dat de stoel gewoon gaar is.

@KREN Als kind was ze altijd te dun (inmiddels niet meer), dus misschien komt het daar vandaan?

Godver.
Heb mijn schouders verbrand.
Wel een goede daad verricht op mijn fietsavontuur. Een Spaanse met translate geholpen naar het stadscentrum. Hoop dat ze is aangekomen met de bus

3 likes

Heeft ze een mail dan zal ik haar eens leren!!

3 likes

Hahaha :joy: Ga je haatmail sturen?

3 likes

Kan je niet beter iets anders gaan eten dan? Niets zo erg als teleurstellend eten :frowning_face:

Een envelop met konijnenkeutels. :thinking:

2 likes

@Trenchcoat heb jij tips voor webshops/winkels waar ze fijne lingerie hebben? op dat vlak ben je toch wel forum-expert volgens mij. ben op zoek naar wat leuke setjes/fijne bralettes etc.

Mochten anderen tips hebben zijn die natuurlijk ook welkom hoor haha

1 like

Hahaha ja
Gij zult lief doen tegen uw dochter!

4 likes

:joy: Wel goed verpakken dan, ik moet ‘t uit de brievenbus halen

2 likes

Van alle verhalen die ik ooit gehoord heb over moeders die gemeen doen tegenover dochters over hun uiterlijk of andere dingen waar ze mee zitten, komt dat bijna altijd voort uit eigen onzekerheden of trauma’s. Niet dat dat het minder kut maakt voor jou natuurlijk! Maar misschien helpt het wel om het zo te kaderen wanneer ze zoiets zegt? Maar ik vind het wel dubbel, want aan de andere kant vind ik ook helemaal niet dat je zo’n opmerkingen moet accepteren. Woon je nog bij je moeder?

Heb het wel opgegeten want vind het ook zo zonde om het weg te gooien. Maar zo meteen nog een ijsje halen om het goed te maken!

Jup, helaas nog wel. Geldtechnisch is het nu even niet anders.

Zal inderdaad wel deels daar vandaan komen + dat ik vermoed dat ze autistisch is en die hebben meestal geen tact. Ik wat meer, maar zeg ook weleens dingen iets te eerlijk. Maar dingen over gewicht nooit.

2 likes

Oh ik dacht dat je nog moest halen! En een ijsje toe is altijd een goed idee!

2 likes

Zit nu op de bank te fantaseren hoe ik dronken over straat wandel en dan toch in de stad beland om te gaan dansen.

7 likes

Ja dat vind ik ook zo dubbel he? Wat mag je iemand kwalijk nemen en waar heb je begrip voor? Ik weet dat mijn moeder een veel gemenere moeder heeft gehad dan ze ooit zou toegeven en dat het voor haar veel consequenties heeft gehad in hoe ze nu af en toe nog reageert, maar als ze iets gemeens over mijn uiterlijk tegen me zei kon ik dat vroeger vaak alsnog niet daarmee relativeren. Terwijl ik zelf dat kritische helaas ook weer heb overgenomen en het nog niet altijd uit kan zetten. Zou gek zijn om het haar kwalijk te nemen terwijl ik het zelf ook doe.

Oké, warrig verhaal. In ieder geval heeft zij het vroeger precies zo meegemaakt zoals jij dus zegt.

2 likes

Wordt het morgen nou strandweer of niet?

O god ik heb vannacht over mijn sportinstructeur gedroomd en precies nu is hij er weer. Ik vind het gewoon ongemakkelijk om hem alleen al aan te kijken.

4 likes

Zo jammer dat dat toch vaak wordt overgenomen (voor alle betrokken partijen). Want niemand in die hele cyclus heeft ooit gedacht ‘heyyy nu ga ik eens echt kut doen tegen mijn dochter over haar gewicht’ en denk dat ze juist wel hebben gedacht ‘ik zal NOOIT zo doen tegen mijn eigen dochter’. Maar dat jij je beseft dat je dat kritische hebt overgenomen, kan er wel voor zorgen dat je dat gedrag sneller herkent en ook beter beseft wat de gevolgen van jouw acties zijn! :smile:

3 likes