Van alle verhalen die ik ooit gehoord heb over moeders die gemeen doen tegenover dochters over hun uiterlijk of andere dingen waar ze mee zitten, komt dat bijna altijd voort uit eigen onzekerheden of trauma’s. Niet dat dat het minder kut maakt voor jou natuurlijk! Maar misschien helpt het wel om het zo te kaderen wanneer ze zoiets zegt? Maar ik vind het wel dubbel, want aan de andere kant vind ik ook helemaal niet dat je zo’n opmerkingen moet accepteren. Woon je nog bij je moeder?
Heb het wel opgegeten want vind het ook zo zonde om het weg te gooien. Maar zo meteen nog een ijsje halen om het goed te maken!
Jup, helaas nog wel. Geldtechnisch is het nu even niet anders.
Zal inderdaad wel deels daar vandaan komen + dat ik vermoed dat ze autistisch is en die hebben meestal geen tact. Ik wat meer, maar zeg ook weleens dingen iets te eerlijk. Maar dingen over gewicht nooit.
Oh ik dacht dat je nog moest halen! En een ijsje toe is altijd een goed idee!
Zit nu op de bank te fantaseren hoe ik dronken over straat wandel en dan toch in de stad beland om te gaan dansen.
Ja dat vind ik ook zo dubbel he? Wat mag je iemand kwalijk nemen en waar heb je begrip voor? Ik weet dat mijn moeder een veel gemenere moeder heeft gehad dan ze ooit zou toegeven en dat het voor haar veel consequenties heeft gehad in hoe ze nu af en toe nog reageert, maar als ze iets gemeens over mijn uiterlijk tegen me zei kon ik dat vroeger vaak alsnog niet daarmee relativeren. Terwijl ik zelf dat kritische helaas ook weer heb overgenomen en het nog niet altijd uit kan zetten. Zou gek zijn om het haar kwalijk te nemen terwijl ik het zelf ook doe.
Oké, warrig verhaal. In ieder geval heeft zij het vroeger precies zo meegemaakt zoals jij dus zegt.
Wordt het morgen nou strandweer of niet?
O god ik heb vannacht over mijn sportinstructeur gedroomd en precies nu is hij er weer. Ik vind het gewoon ongemakkelijk om hem alleen al aan te kijken.
Zo jammer dat dat toch vaak wordt overgenomen (voor alle betrokken partijen). Want niemand in die hele cyclus heeft ooit gedacht ‘heyyy nu ga ik eens echt kut doen tegen mijn dochter over haar gewicht’ en denk dat ze juist wel hebben gedacht ‘ik zal NOOIT zo doen tegen mijn eigen dochter’. Maar dat jij je beseft dat je dat kritische hebt overgenomen, kan er wel voor zorgen dat je dat gedrag sneller herkent en ook beter beseft wat de gevolgen van jouw acties zijn!
Ik werd net uitgemaakt voor slet toen ik naar huis fietste van werk. Ok bedankt heeee
Ik heb zo’n zin in speculaas en warme chocolademelk
Gaat niet gebeuren. Ze hebben ons nu precies waar ze ons willen hebben: in de chat
Waar slaat dit nou weer op?
Dat was een grapje. Daar had ik het net al over met Lula in de chat.
Sorry, ik zal weer serieus zijn.
Haha ok sorry! Ik negeer en vermijd de chat gewoon altijd
Ik ben zo moe dat ik denk dat ik zometeen ga hallucineren ofzo maar ik houd niet van slapen en nu al helemaal niet bleh boeeehoee huiwlie huiwlie
Wil je een test berichtje sturen in de chat? dan kan ik kijken of het bij mij ook is
Ja, ik weet het, maar toch. Ze zat net te zeuren dat magere mensen het ook weleens te horen krijgen, maar dan andersom (dus: ‘neem nog een gebakje, je bent zo dun.’). Maakt het nog niet oke ofzo?
Op 2 boterhammen zou ik niet eens kunnen werken joh
Voor het eerst in weken dat ik weer zoo moe ben.
Ik ben echt mega chagrijnig o.a. door het snikhete weer/geen airco en nu ben ik nog chagrijniger, omdat mijn hamburger vies en droog was . Wat een teleurstelling