Daarnaast kinderen die een strafbaar feit plegen worden daar niet eens voor de rest van hun leven mee achtervolgd, althans naar de buitenwereld toe.
Maar dan nog ga je het probleem van pesten niet oplossen door zoān systeem.
Ik vind dit wel erg rigoureus en dat zeg ik als iemand die veel is gepest en daar best wel wat aan heeft overgehouden. Ze zouden het beter op de basisschool of middelbare school kunnen bijhouden (maar na elke opleiding weer een schone lij) en als het pestgedrag de spuitgaten uitloopt zouden die kinderen na meerdere gesprekken met hun ouders van mij wel naar een verplichte speciale dag mogen gaan waar kinderen d.m.v. een theatervoorstelling en mensen intervieuwen die vroeger werden gepest of pesters waren om het eens goed te laten bezinken dat dit gedrag niet thuishoort in de maatschappij.
Vind ik niet. Als een kind op basisschool andere kinderen gepest heeft en zich op de middelbare school bewust wordt van wat hij/zij aangericht heeft met zijn pestgedrag, vind ik dat niet te laat.
Maar dat is het mensen veranderen zeker als je kijkt naar hoe mensen als kind waren. Misschien zijn ze nu wel hartstikke goed in hun werk.
Maar dat is het juist, ze waren toen kinderen. Volwassenen zijn niet gewoon de XL-versie van de kinderen die ze waren. Kinderen staan erom bekend dat ze geen/weinig empathie kunnen opbrengen, iets wat een volwassene juist wel kan.
Dat ontken ik ook niet. Alleen vind ik niet, dat je dan de pester allerlei dingen moet verbieden omdat hij/zij gepest heeft toen hij/zij kind was. Maar goed daar ben jij het blijkbaar niet mee, wat ook prima is uiteraard.
Maar je kan het nooit 100% voorkomen dat een kind wordt gepest. Gebeurt het niet op school dan wel ergens anders. En datzelfde geldt voor andere beschadigingen. De meeste mensen lopen toch wel deukjes op. De kunst is om ervoor te zorgen dat het bij deukjes blijft en niet uitgroeit tot wat ergers.
Het enige wat je kan doen is leerlingen bewust maken van hun eigen gedrag en de gepeste kinderen leren om er zo goed mogelijk mee om te gaan. Dat de schuld niet bij hen ligt en dat de pester vaak met iets zit waardoor hij/zij het denkt op te lossen door te gaan pesten.
Ik was vandaag bij de tandarts en had geen gaatjes
Ik snap je gevoel wel hoor en jij persoonlijk hebt volkomen het recht om te weigeren om hen het voordeel van de twijfel te geven!
Geen sorry hoor iedereen heeft gewoon een andere mening en dat is prima. Misschien omdat jouw mening best wel uitgesproken is op dit punt, dat je daarom ook wat meer reacties krijgt. Maar ik vind dat je gewoon vrij bent om je mening te geven en hoop niet dat ik je een rot gevoel heb gegeven. Want ook al ben ik het er niet mee eens, ik respecteer je mening wel!
Dat snap ik, maar ik denk echt niet dat dat nodig is. Jij reageert misschien meer vanuit sterke gevoelens die je hebt, maar dat betekent niet dat je dingen niet mag zeggen. De reden waarom jij denk ik veel reacties krijgt is omdat je soms een heel sterke stelling post en dan zijn er mensen die zich aangesproken voelen en die daarop gaan reageren. Dat heeft niets met jou als persoon te maken, maar gewoon door het feit dat je recent controversiƫle posts hebt gemaakt, maar die kwamen (althans voor mij) overduidelijk vanuit specifieke emoties. Zoals frustratie bij de pakketjesbezorger en pijn bij dit. Ik denk dat iedereen dat wel snapt
@anon44204370 ik kan goed begrijpen dat je je zo voelt op basis van het feit dat soms een meerderheid het niet met je eens is met iets dat je zegt. Dat je je daar kut over voelt is is legitiem, maar een deel vul je dan ook zelf in dat mensen je niet mogen. En dat komt deels ook weer voort uit onzekerheid en dat is kut want vaak heeft een verleden daar zeker wel invloed op. Ik snap maar al te goed dat je dan wat harder reageert. Maar ik hoop niet dat je het gevoel hebt dat ik je niet mag, want ik vind je juist tof en lekker recht voor je raap.
Ik heb geen hekel aan je en vind ook niet dat je kutmeningen heb! gewoon lekker door blijven posten!
Ik heb totaal geen hekel aan je maar ben het op dit punt gewoon niet met je eens. Maar kan mij wel voorstellen dat je je zo voelt, ook na dat gedoe met die posts over die postbezorger. Ik vind het oprecht heel naar als je je kut voelt door dingen op dit forum.
Ik kan me wel voorstellen dat @anon44204370 zich een beetje overweldigd voelt door al die reacties.
ik ben een lange tijd gepest (vanaf groep 5 op de basisschool t/m eind van de mavo) en volgens mij heeft en had echt 90% van de pesters niet door wat hij/zij bij mij heeft aangericht. Ik draag de gevolgen nog steeds met mij mee en ben bang dat dat niet weggaat. Ik ben ook nog steeds bang en onzeker als ik pesters tegenkom, terwijl het nu al vele jaren later is. Echt jammer.
Past trouwens niet echt in jullie discussie maar ik wilde dat wel even kwijt.
Dat vind ik echt, echt heel verdrietig om te lezenš. Ik bedoelde met mijn berichten ook helemaal niet dat wat een pester doet ook maar enigszins goed is. Ook wilde ik niet de indruk wekken dat ik het gevoel van de persoon die gepest is wil bagatelliseren.
Waarschijnlijk heb ik dan een verkeerd beeld uit mijn omgeving van pesters die wel tot inzichten zijn gekomen ( wat nogmaals de pijn bij de gepeste niet wegneemt) en zijn er helaas veel pesters die niet tot die inzichten komen. Alleen blijf ik wel vinden dat ik niet vind dat mensen daardoor bepaalde opleidingen niet mogen doen. Dat lost het probleem ook niet op denk ik.
Ik heb je in geen enkel geval willen laten voelen dat ik het onzin vind wat iemand voelt die gepest is. Ik hoop dat de gevolgen bij jou naargelang de tijd wat milder worden en dat je je niet meer bang/onzeker/onveilig hoef te voelen als je pesters tegen komt.
Heb mn zusje 1,5 week niet gezien en z lijkt weer 5 cm groter. Omg het duurt echt niet lang meer voordat z groter is dan ik. Mijn kleine zusje