Wat je even kwijt wilt #5

Goals

1 like

Dat doet me echt goed

1 like

Dankjewel voor je bericht! Nee, ik ben het er ook niet mee eens hoor over dat ze dan bepaalde opleidingen niet mogen doen hoor.

Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat ik het behalen van mijn mavo-diploma, havo ben gaan doen en toen echt super veel vriendelijke mensen hebben mogen ontmoeten. Ik verbaasde me er toen gewoon over dat mensen vriendelijk tegen mij deden en een aantal van mijn klasgenoten hebben mij ook echt gewaardeerd laten voelen en uit mijn schulp getrokken. Ook op het HBO heb ik geboft met mijn studiegenoten, ik kon het echt met iedereen vinden en ben een jongen tegen gekomen die mij heeft laten zien dat het OK is om mezelf te zijn (ook als dat anders is dan anderen), dat ik er mag zijn, ik mooi ben zoals ik ben en mezelf zeker mag laten horen. Daar ben ik wel allemaal super dankbaar voor, alleen die periode daar voor heeft toch wel een litteken achtergelaten bij mij.

6 likes

Hoi ik heb even raad nodig. Ik wil graag solliciteren bij een bloemenwinkel om er te werken als jobstudent.
Maar die bloemenwinkel heet dus Bloemen Sandertje (alleen andere naam dan natuurlijk haha). En het is een winkelketen in Gent. Alleen vind ik nergens, ook niet op de website, een precieze uitbater. Ik vind alleen 1 vaag krantenartikel waar de naam Sander (als uitbater van de winkel) van Bloemen Sandertje staat

Nu wil ik de eigenaar dus adresseren in mijn motivatiebrief maar weet helemaal niet hoe?? Ik weet ook niet of Sander nog steeds uitbater is aangezien er nergens info daarover te vinden is.

Dus hoe start ik mijn motivatie letter?
Beste Sander?
Beste mensen van Bloemen Sandertje?
Of gewoon Beste?
Help

ik zou gewoon Beste, doen

4 likes

Nou ja als je dan ook 24/7 betaald wordt zou leuk zijn maar dat is natuurlijk weer raar :roll_eyes:

Waarom moet mijn kat altijd op mijn laptop staan

1 like

Hahaha zo herkenbaar altijd alleen maar voor het onmogelijke gaan. Ik snap ook niet wat ik op tinder doe want 9 vd 10 keer word ik helemaal panisch als iemand een berichtje stuurt?

2 likes

Mocht je er ooit over willen praten, dan mag je mij altijd een privé bericht sturen! Is toch wel fijn om erover te praten met iemand die een beetje in hetzelfde schuitje zit

1 like

Dit is voor mij ook zo herkenbaar. Ik vond het in het begin zo raar dat ik in het vervolgonderwijs nooit meer de persoon was die ‘als laatste werd gekozen’, het pispaaltje was en gewoon compleet werd geaccepteerd zoals ik was. Diep van binnen dacht ik de eerste weken dat mensen mij voor de gek hielden of dat ze dit deden omdat ze iets van mij moesten hebben. Maar dat bleek niet zo te zijn. Het was gewoon echt dat mensen oprecht geinteresseerd waren in mij als persoon waren en mij leuk vonden. Ontzettend eye-opening na 6 jaar middelbare school dat een hel was.

4 likes

Vind het al knap dat je die collega hebt gevraagd zou dat nooit durven haha. Maar ik merk zelf ook dat ik van die redenen zoek dat het niet kan werken etc. Maar heb zelf ook dat ik eigenlijk iemand in het echt wil tegenkomen want dan ben ik wel al relaxter. Ik zou eigenlijk ook gewoon weer eens op date moeten is al drie jaar geleden haha. Maar het ene moment wil ik dat wel maar soms denk ik ook van het is wel goed zo alleen.

1 like

Ben helemaal excited! Mijn man is volgende week jarig en ik geef hem kaarten voor de jeugd, waar we dan op mijn verjaardag heen gaan! Eindelijk eens een keer kaarten kunnen scoren voor een optreden hier in de stad, normaal kom ik er altijd pas achter dat ze komen als het uitverkocht is :roll_eyes:

9 likes

Pff wat kut zeg :frowning: Als ik jou was zou ik morgen nogmaals aangeven dat het je niet helder/duidelijk is wat nu precies van je wordt verwacht en je daarom nog niets gereed hebt. Ik denk dat je dat gewoon letterlijk en stellig moet zeggen, dan komt het denk ik wel aan.

Ik zou dan voorafgaand aan de vervolgafspraak iets zeggen in de trant van: ‘‘Ik kan onze vervolgaspraak helaas niet door laten gaan, aangezien ik met (enkele) vragen zit en mij niet helder/duidelijk is wat nu precies van mij verwacht wordt. Zou je mij alsjeblieft nader kunnen toelichten wat de bedoeling is/wat van mij wordt verwacht? Zodra mij duidelijk is wat de precieze opdracht is, ga ik er mee aan de slag en dan kunnen we het in een vervolgafspraak bespreken. Ik plan tegen die tijd een nieuwe afspraak met jou in.’’ oid

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes morgen :slight_smile:

1 like

Ma ekt haha. Thanks cocktails zijn bae

1 like

Fijn dat het we na die rot periode zo hebben mogen treffen!! :slight_smile:

1 like

Ik kijk sinds deze week weer elke dag even op LinkedIn en like wat random berichten van mijn huidige opdrachtgever. Blijkbaar kom je dan toch weer omhoog in de algoritmen want ik heb vandaag 2 job offers gekregen van recruiters 

5 likes

Wij lijken echt op elkaar hahaha. Ik heb inderdaad ook wel van die momenten hoor dat ik echt denk ik ga niemand tegenkomen. Want precies wat jij zegt ik hoef iemand echt niet te vaak te zien hoor. Ben zelf ook introvert maar merk wel dat ik beter klik met iemand die extravert is op date gebied, maar dat is ook weer lastig. Ik vind het ook zo vervelend dat extravert vaak als het ideale wordt gezien. Ik moet mij ook echt op mijn gemak bij iemand voelen anders klap ik ook totaal dicht en komt er niks meer uit. Het is zo lastig he, maar het komt hopelijk vast wel goed met ons haha. Maar ik herken je gevoel heel erg helaas

2 likes

Jij gaat trouwens toch ook stage lopen op een advocatenkantoor of heb ik nu de verkeerde voor mij haha?

@flwhrs ik had vandaag het kaasje van die vriendin door de brievenbus gekregen met erop geniet van je stinkkaasje xxx S

Heb gepraat tegen haar en gezegd wat ik er van vond en dat ik nog best boos was. We praten nu wel weer. Als ik der zie dan wil ik t nog wel bespreken en ook als t nog eens gebeurt is het klaar

Ze ziet t wel in en doet er moeite voor
 dan voel ik me ook weer zo zwak en zie ik toch wel de liefheid
 ga t even aankijken.

Cadeau krijgt ze niet meer HAHA. Die is toch al half op.

2 likes

Hahaha ik ga stuk over dat stuk over dat cadeau.
Goed dat je nog een keer hebt aangegeven wat je dwarszit. Hopelijk heeft ze het echt door en zet die verandering door. Snap ook wel hoor dat als iemand uiteindelijk zo reageert dat je het nog een kans geeft, het is niet niks om een vriendschap op te geven. Denk dat het vooral belangrijk is dat je ervoor zorgt dat je jezelf niet nog een keer wegcijfert in deze vriendschap!

1 like