Wat je even kwijt wilt #6

Heeft er iemand in de situatie gezeten dat je graag een kat wilde, maar je partner niet? En je hem/haar toch zo ver gekregen hebt?

Ik wil zo graag een kat. Ik heb thuis altijd katten gehad, mijn vriend ook. Maar hij wil er nu niet aan want: gedoe en vies. Maar ik mis het hebben van een huisdier echt. We hebben er op zich genoeg plek voor, alleen is er beneden niet echt een fijne plek voor een kattenbak. Vriend wil pas in een volgend huis (met bijkeuken) een kat. Maar weet niet of ik daar jaren op wil wachten.

Eh ja dat bedoelde ik ook met doen waar je zin in hebt.

2 likes

Ik ben met een vriendin naar een festival en nog wat vrienden van haar en 2 daarvan zijn Rob geus mannen

7 likes

Ja ik! Heeft wel een jaar geduurd voordat hij hem ook wilde. Veel over gesproken en waarom hij het niet wilde etc. Het voornaamste bij mijn vriend was de verantwoordelijkheid. Dus we hebben nu een kat, maar mocht er iets tussen mijn vriend en mij gebeuren is het echt mijn kat. Ik betaal ook zo goed als alles voor hem. (Aanschaf, kattenbak etc., krabpaal, inentingen en castratie etc.) Mijn vriend is nu wel heel blij dat we hem hebben en zou hem niet willen missen!

1 like

Een vriendin had een stukje uit de zijkant van een kast gezaagd, soort kattenluikje, en daar de kattenbak in gezet. Is dat een optie voor jullie? Anders vind ik een overdekte kattenbak ook al veel schelen.

Verder niet echt tips, mijn ex was ook faliekant tegen dus ik ben op een gegeven moment gestopt met zeuren, later onze kat ‘voor mijn verjaardag’ gekregen en toen was hij nog doller op haar dan ik. Maar ja, dat hadden we van tevoren beiden niet verwacht denk ik.

2 likes

@FrozenFlame Ik heb wel voorgesteld de financiële kant op me te nemen, maar dat maakt hem niet zo uit. Ook het verzorgen/schoonhouden, maar daarvan denkt hij dat ik dat niet consequent ga doen (ik ben niet zo opgeruimd
)

@anon81733682 Ja wij hebben wel een voorraadkast! Zag zoiets laatst bij een vriendin, en dat lijkt me wel een oplossing.

Hij is ook echt wel een kattenmens. Dus ik denk dat als er eenmaal een kat is, hij er wel heel blij mee zal zijn. Hoop soms gewoon dat er een katje aan komt lopen en we er niet vanaf komen.

1 like

Oh ja dat doe ik ook inderdaad het verzorgen en schoonmaken. Maar weet je dat je nu niet opgeruimd bent zegt niks over hoe je dat beestje gaat verzorgen. Ik ben ook niet opgeruimd verder, maar voor die kat doe ik alles bewijs van spreken. Aangezien dat katje het zelf niet kan doen en stel je maakt de kattenbak niet schoon gaan ze het buiten de kattenbak doen -> moet je nog meer schoonmaken.

@quantum Zou wel heel leuk zijn, maar tenzij ze langere tijd op vakantie gaan, zie ik mijn vrienden ook niet zo snel hun kat te leen doen.

@FrozenFlame ja, ik weet ook zeker dat ik dat zou doen! Nu moet hij het nog geloven haha.

2 likes

Haha ja dat zou voor mij ook niet het perfecte leven zijn maar in het ‘algemeen’ wordt daar wel zo over gedacht in de samenleving. Ik vind het zelf ook verre van perfect, zou momenteel echt niet aan trouwen/kinderen moeten denken (wel ooit). Doe nu vooral waar ik zin in heb en ben ook best nog wel zoekende wat ik wil etc. Heb laatste 1.5 jaar heel erg ontdekt hoe fijn het is om nergens aan vast te zitten, ik ben nog te ‘losbandig/onrustig’ zeg maar. Er is wel een plekje diep van binnen die het wel ontzettend leuk zou vinden om een rela te hebben maar mijn voorwaarde nu is gewoon dat ie het echt leuk moet vinden om mee te gaan naar feestjes etc. Denk dat ik nu deze periode moet hebben om ff uit mijn plaat te gaan. Wow ik wijk lekker van het onderwerp af. Perfect bestaat niet maar voor mij zou dat zijn dat ik gelukkig ben / gezond en lieve vrienden om me heen heb. De rest komt hoop ik later allemaal. Sorry lekkere random allemaal

2 likes

Ja Jezus wat moet ik nou aan naar een bbq feestje straks? De zon gaat wel schijnen en ik wil dan niet mret een lange broek niet van de zon kunnen genieten maar vanavond is ie weg en dan is het freezing

Vergeet mijn kaartje niet he :smile::ok_hand:

1 like

Panty meenemen voor later vanavond? En een extra vest mee?

Preach :raised_hands:

Hmm zal ik een topic maken voor mijn ansichtkaarten verzameling? Vragen of mensen willen meenemen enz. Ik heb er al 400 ongeveer, plaats dan ook een lijst in een spoiler met wat ik al heb.

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Ligt wel erg aan je directe omgeving denk ik! In mijn omgeving is de getrouwde/zwangere huiseigenaar van 30 de uitzondering. In mijn vriendenkring zijn er nu een paar baby’s en een of twee bruiloften geweest, maar het grootste deel is echt met heel andere dingen bezig en ook niet iedereen heeft een vaste partner. Ik denk dat mijn ouders zich kapot geschrokken waren als ik op mijn 25e met een baby aan kwam zetten. Bovendien zijn mijn vrienden en ik over het algemeen te skeer voor koophuizen :joy:. Dus het is maar net de vraag welke ‘samenleving’ vindt dat je op je 30e met een baby in je koophuis moet zitten! Ik zie dat wel veel meer trouwens bij mensen met wie ik gestudeerd heb die uit wat conservatievere achtergronden komen.

1 like

ik word echt krankzinnig van die DUO site. Hoe zij informatie verstoppen is echt ongelofelijk. Kan bijvoorbeeld niet vinden waaruit mijn schuld is opgebouwd, of er al een deel is kwijtgescholden etc. IK WORD GEK

Ik heb zo’n chille zaterdag. Lekker uitgeslapen, cheatday dus lekker eten, leuke serie aan het kijken met snacks. Echt zo’n perfecte dag, ben er helemaal zen van.

3 likes

Wat leuk! Als je waar ik woon niet hebt vind ik het leuk om op te sturen.

Ik heb een topic gemaakt, kun je het terug vinden!

1 like

Allemaal ideeën voor vandaag en eindstand: ik lig nog steeds (weer) in bed :stuck_out_tongue:

Ben moe en lui haha. Maar ga zo wel boodschappen doen.

2 likes