Nou ik bedoel meer dat ik veel zie in Mn omgeving dat die mannen die in een relatie zijn beland gewoon nul moeite meer doen, niet dat ze superkut geboren zijn, maar hun kwaliteit in hun relaties lijkt echt te zijn dat ze er zijn, fysiek. Ik zie zoveel totaal egoĆÆstische mannen, die veel gamen, sporten, uitgaan en hun vriendin besteden ze amper tijd aan. Of de toon waarop ze praten over hun vriendin, er spat weinig liefde vanaf. En die meisjes slikken het allemaal, worden er onzeker van maar zijn bang alleen te zijn of dat ze āte oudā zijn of te veel hebben geĆÆnvesteerd in de relatie om het zomaar uit te naken, en hopen dat die jongen toch nog net zo leuk wordt zoals hij op het begin van de relatie was, maar dat wordt hij nooit meer. Ik zie ook de evolutie daarvan vaak, van die ontzettend ongeĆÆnteresseerde vaders, stellen die op elkaar vitten, geen ruzies met passie maar een soort doffe constante ergernis. Niks meer gemeen met elkaar, maar fysiek samen, zoals @Madrid zei twee doden op de bank, mensen die in een relatie zitten uit allerlei redenen die meer met verwachtingen van buiten te maken hebben (kinderen willen, niet in een leeg huis samen komen, financieel) en daardoor zichzelf beiden te kort doen en daardoor juist allebei de persoon zijn waar niemand van droomt om mee te eindigen. Niet dat die mensen bij voorbaat niks waard zijn, maar ze inspireren niks in elkaar, weten dat geluk iets anders is, maar hebben geen zin in de hele onderneming om het met iemand anders misschien opnieuw te proberen. Ze hebben misschien geen geluk, maar ze zijn bang dat als ze het opnieuw gaan proberen ze misschien wel met lege handen eindigen.
Ik sta al met lege handen dus ik heb dat niet te verliezen en de gedachte alleen te zijn maakt me een beetje bang, maar ik ga niet voor de makkelijkste optie, dat heb ik nooit gedaan en mensen verwachten dat nu van me, want ik word oud etc etc. En @Evi-lena ik weet dat ik geen perfecte man zal vinden, die lijkt me ook doodsaai. Ik ben zelf geen supermodel, dus dat zoek ik ook echt niet in een man. Muzikaal, creatief, het zal allemaal wel. Ik zou gewoon graag iemand vinden die ook iets in mij inspireert want ik ben verre van perfect, maar ik heb Mn kwaliteiten en die zou ik graag laten zien door iemand die dat wel waardeert.
Dit was gewoon Mn observatie na een familiedag en een avond met vrienden, ik denk heus niet dat elke relatie gedoemd is zo te eindigen. Alleen al hier op het forum lees ik over mensen die echt van elkaar houden, alles voor elkaar zouden doen en gewoon productieve positieve relaties die echt iets toevoegen, maar in Mn omgeving zie ik dat helaas amper.