Wat je even kwijt wilt #6

Ik heb een tijdje bij Connexxion gewerkt (als bedrijfsdietist… 3x raden hoeveel clienten ik had😂) maar die buschauffeurs hebben echt niks leuks de hele dag. Als er dan een mooie vrouw instapt is dat echt het lichtpuntje van de dag. Zoveel mensen die onbeschoft tegen ze doen, probeer dan maar eens vrolijk te blijven.
Dat maakt het niet minder vervelend dat jij je er ongemakkelijk door voelt als zo’n chauffeur dat tegen jou zegt hoor. Maar ik heb daar wel echt geleerd alles met een korreltje zout te nemen. Ze bedoelen het 99% van de tijd niet op een vieze mannetjes manier, maar gewoon op een vriendelijke manier. Dat is ook echt hoe zij met elkaar omgaan.

8 likes

Klopt hoor. Misschien heb ik het niet goed verwoord. Ik zie ook hier in de antwoorden grote verschillen tussen hoe mensen met langdurige relaties er tegen aankijken en mensen die nog vrijgezel zijn.
Tuurlijk is het mooi en belangrijk om kritisch te blijven, geheel mee eens. Maar ik weet ook uit eigen ervaring dat de zogenaamde sleur in een lange relatie niet te voorkomen is.

1 like

Ik denk dat wat @Zemraluani bedoelt iets anders is dan dat. Wat jij beschrijft is namelijk ook hoe het zou moeten zijn vind ik, maar dat is (denk ik) niet wat zij bedoelt. Ik herken haar beschrijving namelijk wel bij enkele stellen in mijn omgeving (vooral stellen met kinderen). De moeder doet alles in huis en voor de kinderen de hele dag, alle dagen en de vader wordt nog steeds minstens 2x per week dronken in de kroeg (1x met zn vrienden en 1x na het voetballen ofzo) en is dan ook de hele zondag weg vanwege voetbal en ‘de derde helft’. Vaak als ze ergens bij zijn dan merk je van die irritaties die niet worden uitgesproken en een man die overal overheen lacht en vooral stoer doet. Je ziet natuurlijk dan maar een klein stukje, maar zo’n relatie lijkt me echt een totale nachtmerrie (en eenzaam).

15 likes

Haha ja klopt! En vooral vaak te zien bij oudere stellen, vanaf een jaar of 50. Stellen die in een restaurant gerust een half uur lang niks zeggen en een beetje verveeld om zich heen kijken.

2 likes

Heh wow wat onverwacht/ongepast van die vriend? Speelt er iets meer tussen jullie drie-en, of hebben jullie vaker dit soort dingen? Als het als donderslag uit de hemel komt misschien wel iets van zeggen, maar misschien bedoelde die er niks mee afhankelijk van de relatie tussen jullie onderling?

Edit: zou het kunnen dat die in dronken toestand dacht dat het de kont van je vriendin was? Anders kan je ook altijd hem er op aanspreken.

Er is een verschil tussen een beetje sleur die soieso in een lange relatie komt en een man die geen moeite meer doet en het allemaal maar best vind zichzelf niet meer zo verzorgd , over zn vriendin zeurt bij zn vrienden, als ieh thuis is gamed/tv kijkt en niet helpt ik het huishouden , je echt mee moet sleuren als jij samen iets leuks wilt doen.

Misschien fantaseer ik teveel als vrijgezel ( nja mijn fantasie is om voor eeuwig vrijgezel te blijven maar goed) maar dat laatste is niet iets wat er bij hoort in een relatie en ook iets wat ik absoluut niet wil.

4 likes

Oke ja dan heb ik het inderdaad verkeerd geïnterpreteerd.
Bij zo’n relatie zou ik echter ook de vrouw wel de schuld geven want dat laat je je tochniet aan doen? Ik zou zeggen: ik ga zaterdagavond uit, als jij er niet bent moeten de kinderen denk maar zelf eten maken ofzo? Dan snapt ie echt wel dat we niet zomaar allebei weg kunnen

2 likes

Ja, hier ben ik het ook helemaal mee eens! Wellicht ben ik nu erg veroordelend maar ik zie dan vooral een dorps stel voor me. Mannen die het zorgen voor hun kind dan ook ‘een avondje oppassen’ noemen.

3 likes

In Mn omgeving zie ik helaas dat die vrouwen heel erg onzeker zijn/worden gemaakt en of denken dat dat nou eenmaal bij een relatie hoort of denken dat ze al te veel hebben geïnvesteerd om er nog uit te stappen óf denken dat als ze de man maar laten gaan dat hij misschien een keer wel lief is/moeite doet/zoals vroeger wordt.

Thanks @Dragoste je verwoorde precies wat ik bedoelde!

4 likes

Ja geen idee haha. Ik denk dat ook altijd, want ik heb zelf een lange relatie en dat lijkt in de verste verte niet op hoe wij met elkaar omgaan. Denk alleen dat die vrouwen óf het blijkbaar wel prima vinden om dit allemaal te doen op deze manier óf wat onderdanig zijn en de dominante man ‘doet toch wat hij wil’ en de vrouw is het door de tijd heen dan maar prima gaan vinden. Ik kan het zelf in ieder geval nooit begrijpen, maargoed daarom kies ik (en jij waarschijnlijk ook niet) nooit voor zo’n type man.

4 likes

Haha ik woon ook echt in een dorp en dit zijn ook typische dorpse mensen die ik met mijn voorbeeld bedoel :grimacing: Altijd naar de dorpse stamkroeg met dezelfde mensen al 10 jaar… Het vooroordeel klopt daarbij dus wel. Oke, helaas woon ik er zelf ook maar wel pas kort en gelukkig heeft mijn eigen vriend nog geen stap in de stamkroeg van het dorp gezet. :scream:

2 likes

Ahahahahaha

1 like

Ik ben tering brak

1 like

Een van mijn favoriete momenten van het jaar. Voelt zo lekker zwaar zo’n dik deken :heart:️:heart:️

1 like

Dit is ook de man die als hij in gezelschap de telefoon opneemt en ziet dat zijn vriendin belt zegt;“de baas belt”. Hi ha ho, lachen, gieren, brullehh

13 likes

En dit soort moppen leuk vindt lolololol

Image result for funny wife jokes

14 likes

Dit is heel slecht van me, maar jullie voorbeelden vind ik heel erg passend bij de rgk/Hollandse middelmaat. Weet dat t een beetje elitair of uit de hoogte overkomt

3 likes

Er is dit weekend in mijn straat met een vuurwapen geschoten (gelukkig niemand geraakt), en nu lees ik een interview met een ‘buurtgenoot’ die vertelt over dat hij er niet bij was nee nee dat niet maar hij had er ook wél net kunnen lopen? Jeetje en dan was hij misschien wel geraakt geweest? Vraag me af wie van mijn buren dit is want misschien moet ik even een bloemetje brengen ter steun.

35 likes

“Het kwam ineens wel heel dichtbij…”

1 like

Meegenomen naar het asiel onder het mom van ‘alleen even kijken’ hij werd verliefd op onze kitten en voila!

Ps. Mijn vriend was wel al écht een kattenliefhebber maar wilde er zelf (nog) geen door een beetje zelfde redenen als jij noemt: onhandig als we langer weg willen, extra schoonmaken etc

2 likes