Wat je even kwijt wilt #6

Superdroog. En wat een gekke vraag ook, lijkt me logisch dat het niet nodig was anders was hij er wel geweest.

Ik weet niet veel van cursussen, maar wat mij hielp is series kijken zonder ondertiteling. Jij kan misschien beginnen dan met engelse ondertiteling en woorden opzoeken die je niet kent?

Ik had die gewoon op mijn kamer staan! Wasmand met ā€œdekselā€ heb ik van de ikea.

Ja, vond het ook gekke vraag. Als het nodig was geweest was hij wel gegaan. Maar volgens mij was de HA heel erg verbaasd. Ik vond het zelf niet gek in ieder geval. Mijn vader werd gewoon nooit ziek

Ja en dan beginnen met ā€˜makkelijkeā€™ series, Friends of How I met your mother oid, waar niet meteen moeilijk taalgebruik of allerlei vaktermen in zitten @Portugal

1 like

Misschien voortaan series en films kijken met Engelse ondertiteling?

Op je eigen kamer inderdaad. Ik heb zoā€™n staande wasmand, Ik zou vooral geen wasmand nemen van zoā€™n stofje, want als dat veel in contact komt met vieze kleding gaat dat stinken.
download zoiets dus niet

2 likes

Ik heb geen ervaring met een cursus (wel met Engels les geven) wat je sowieso zou kunnen doen is Duolingo. Als je het op de computer doet komen er ook regels bij e.d. Zo kun je er elke dag mee bezig zijn, dan automatiseer je ook sneller. Je zou ook kunnen kijken of er in jouw omgeving een language exchange is, op fb zijn daar vaak groep voor.

Veel kijken op tv, het liefst zonder, maar dat gaat nog niet helemaal begrijp ik, anders met Engels ondertiteling. Zoek een leuke serie op, want als je het Ć©cht graag wilt weten in zoā€™n situatie leer je meer dan wanneer het je niet zoveel boeit.

Om je woordenschat uit te breiden zou ik veel gaan lezen, ook dingen die je leuk vindt en probeer het jezelf steeds een stapje moeilijker te maken. Eerst een leuk tijdschrift, dan een boek dat je al in het Nederlands hebt gelezen bijvoorbeeld, een leuk Young Adult boek in het Engels. Probeer alle woorden die je niet kent op te schrijven in een schriftje en te vertalen.

En probeer op facebook bijvoorbeeld paginaā€™s in het Engels te volgen over een onderwerp dat je leuk vindt en doe eens mee aan een discussie/gesprek naar aanleiding van een post.

Probeer het leuk te maken!

4 likes

Ik heb een hele leuke, zo een ongeveer


Maar dan zie je je was dus echt zitten en ik vind dat niet zo fijn eigenlijk

2 likes

Vandaag heb ik twee emoties afgewisseld

  1. Keihard janken om het liedje van Mamma Mia 2: Iā€™ve Been Waiting For You
  2. Heel hard en blij meezingen met het liedje van Mamma Mia 2: Why Did It Have To Be Me (en stiekem dromen over Bill)
6 likes

Zit heerlijk met een zak chips te forummen en lowlands terug te kijken op tv, genieten dit :slight_smile:

4 likes

Ja die zijn open!

1 like

Ik leef nog.

20 likes

Ik heb best wel moeite met mā€™n verjaardag sinds mijn verjaardag een aantal keer vergeten is door mā€™n hele omgeving, maar vandaag was wel heel leuk :heart:
Ookal zijn het maar 8 mensen die het zich herinneren, het zijn wel 8 hele leuke mensen en ik ben blij dat ik de dag vandaag met hen heb kunnen doorbrengen

Edit: en mijn team heeft vandaag gewonnen en gaat door naar de halve finale! Woo. Best birthday gift

25 likes

Mijn vriend is naar een verjaardag, en ik lig op de bank met mā€™n hond op schoot, M&Ms crunchy caramel en stomme series :blush:
Ik vind helemaal mooi.

6 likes

Parkeer kaartjes verkopen is erger dan verkeers steward.

En, viel het mee? Naar welke film ging je?

Nog gefeliciteerd! Fijn dat je een leuke dag hebt gehad :slight_smile:

1 like

@Colaatje en @anon2098800 dankjewel! :heart:

1 like