Veel plezier! Wat gaan jullie doen?
Gewoon even wat drinken geloof ik, zit nu in de trein naar hem toe Dankjewel!
Ze hebben misschien geen goed beeld van de ernst van het flauwvallen etc van deze student, maar een hogeschool heeft vaak genoeg ervaring met situaties waarbij een student om gezondheidsredenen een tijd niet kan deelnemen aan de lessen. Ze kunnen dan met haar meedenken (en dan ligt die last niet bij jou).
Misschien moet je deze situatie dan anders benaderen. Zie het als een goede praktijksituatie waarin je leert je eigen grenzen te bewaken omdat je ook vanwege je eigen handicaps al gauw aan je max zit. Als zij je desnoods een slechte vriendin vindt omdat je de waarheid verteld (dat de huidige situatie onhoudbaar is en dat ze echt zelf extra hulp moet inschakelen) dan is ze geen echte vriendin. Het zou zonde zijn als je straks met je leuke studie moet stoppen omdat je overbelast bent door andermans gezondheidsproblemen en niet door iets studiegerelateerds.
Ik snap onderstaande opmerking niet:
Maar je zou ook met die student samen alles kunnen regelen. Een gezamenlijk mailtje naar de slbâer dat de huidige situatie onhoudbaar is en haarzelf confronteren met de situatie dat ze echt er zsm naar de slbâers/studentendecaan/psycholoog/huisarts moet stappen. Twee kunnen toch meer aan dan een.
Zeg hem dan dat 6 x flauwvallen in twee weken volgens een arts (!!!) sowieso onverantwoord is en dat de problemen erger zijn dat dat hij waarschijnlijk zelf inziet. Dat als jullie alle drie succesvol de eindstreep willen halen echt een hardere actie moet worden ondernemen, namelijk die slbâer inlichten en onder 6 ogen haar adviseren om zsm langs te gaan bij die slbâer/studentendecaan/psycholoog/dokter.
en nu houd ik op. Ik hoop dat je beter voor jezelf leert opkomen.
Veel plezier!!!
@Maestoso Jij bent echt zoân lieve vriendin <3 Maar eens met de rest, je kunt haar problemen niet oplossen en ik zou samen met haar naar de slbâer gaan of haar er alleen heen sturen.
Ik ga straks chips halen bij de AH. Heeft iemand nog een lekkere suggestie? Ben een beetje inspiratieloos
@Maestoso En als ze niet wil/gaat (naar de slbâer) dan ga jij. Is geen roddelen. Later is ze je dankbaar en zo niet: pech. Dan heb je echt gedaan wat je kon.
Ik ben echt een kleuter als het op chips aankomt, mijn lievelings zijn wokkels en nibbits
Nee hé. Vanavond weer uit. Is dat een slim plan
Andere mensen zien er vaak goed uit op de foto omdat je op hun niet zo veel kritiek hebt dan op jezelf. Zelfs de meest fotogenieke mensen vinden zichzelf niet altijd mooi op de foto.
Zonder baard is hij veel minder aantrekkelijk.
Ik vind dat het van jou uit moet komen, en niet dat je het via een klasgenoot moet spelen.
Kom voor jezelf op en maak jezelf belangrijk, denk aan jezelf, niemand anders doet het voor je.
Ik zou denk ik in jouw situatie toch de slbâer zelf mailen. Het zal mij niks verbazen dat hij alles met haar gaat downplayen omdat hij de ernst minder inziet.
Mijn vader (70) heeft beginnende dementie. Nu heeft een Volkskrant-verkoper hem een abonnement aangesmeerd. Mijn ouders hebben al een abonnement en het komt wel weer goed, maarâŠecht erg. Misschien heeft die verkoper het niet doorgehad, hoor, maar ik heb al een hartgrondige hekel aan straatverkoop.
Jeetje, wat naar. Kun je dit niet bij de Volkskrant aankaarten? Lijkt me een grondige reden om het abonnement te laten ontbinden.
@Janniebeton Ik heb in het kattentopic redelijk veel gepost over welke merken ik goed vind en hoe je kattenvoeding kunt analyseren. Voor honden geldt in principe hetzelfde alleen de percentages en waardes zijn dan iets anders. Er zijn ontzettend veel soorten brok die daar aan voldoen dus ze allemaal opnoemen gaat niet lukken maar zo een greep uit het assortiment is: Dog Lovers Gold, Acana, Orijen, Darf bites, Carnilove, Wolfsblut, Renske (en dan ook vooral de stoommaaltijden om af te kunnen wisselen van brok).
We hebben het al lopende abonnement opgezegd. Want ze hebben echt al heel hun leven die krant en dus niet meer te maken met een jaarcontract. Gelukkig!