Wat je even kwijt wilt #8

Kreeft kan eigenlijk ook wel inderdaad door dat gordelachtige ding aan de bovenkant :joy:

Nog kleiner? Ik vind 5 centimeter pure terror toch nog veel te veel hoor.

2 likes

Artikel uit 2016 maar ik kom er nu dagelijks wel een paar tegen.
Oprukkende rivierkreeft is plaag en delicatesse tegelijk - http://nos.nl/l/2109070

3 likes

Ja ik denk dat het een rivierkreeft is, die op zijn/haar zij ligt

2 likes

Een halve dode krab is nog een groter mysterie.

Ik leef voor mysterie.

2 likes

Hahaha ja dat is waar maar deze is dus dubbel zo groot

1 like

Maar nog even he. Laten we zeggen dat het een krab of rivierkreeft is. Hoe komt die dan in hemelsnaam in een convectorput? Bij mij zijn die roosters zo dun, dat er net een veenmol doorheen past.

ik ga even checken of ik geen gekke dieren er in heb liggen brb

3 likes

Hahaha wat een verhaal.

1 like

Nog enger: Ik heb de roosters dichtgemaakt met horgaas zodat er niks meer doorheen kan vallen. Dus het moet van onderen? We hebben hier ook echt al elke soort ongedierte meegemaakt. Als ik een spotje verwissel krijg ik standaard een lading dode wespen op m’n hoofd

5 likes

Het is een kabuto #140.

Gotta catch them all.

39 likes

Oh gatver :scream:. Ik heb dan juist weer veel spinnen in huis. Al stofzuig ik iedere dag. En ik ben als de dood voor spinnen. Geef mij maar een muis ofzo maar geen insecten. En ook geen rivierkreeften. Ik heb gelukkig niks gevonden in mijn convector putten. Alleen een hoop stof :joy:

2 likes

Veenmollen kunnen 15 cm worden. Vind ik niet klein voor een insect.

2 likes

Sorry voor mijn vele Posts achter elkaar. Maar ik kwam nu net dit scherm tegen, maar ik heb die nog nooit eerder gezien en ik weet ook niet hoe ik hem nu weer te voorschijn krijg? Weet iemand van jullie dit? vast wel. Vond het wel handig namelijk.

4 likes

Ja uitzondering bestaan er natuurlijk altijd maar over het algemeen worden die beestjes niet groter dan 5 cm. Maar misschien heeft @voortaan geluk en is de originele EGF veenmol bij haar op bezoek :sunglasses:

2 likes

Zit Shooter te kijken maar er zat echt een naar stukje in waar ik misselijk en naar van werd :pensive:

Dat knopje het meest rechts ingehouden houden, met die twee vierkantjes. Ik schrok trouwens echt van het feit dat ik 500 tabbladen open heb staan haha

4 likes

dat lijkt me ‘gewoon’ een krab
 alleen de vraag hoe hij daar heeft kunnen komen

3 likes

Oh ja Thanks! Wow 500, tijd om ook even die knop in te drukken dan. Ik zat altijd moeilijk alles weg te swipen per tabblad :sweat_smile:

GATVERDAMME het lijkt wel een kreeft ofzo? What the heckkk

Edit: haha kom ik ook nog nadat iedereen al 100x dit heeft gezegd
 Nou ik vind het freaky as fuck en heb extra veel respect voor je dat je dit opgeruimd hebt.

Ik had mn vader/oom/buurman geroepen. Fuck feminisme. Dit is een Alien.

4 likes