Wat je even kwijt wilt #8

Weet iemand een leuk hotel in een leuke stad, lekker luxe met jacuzzi maar wel betaalbaar? Lekker skeer op eerste rang dus

@Maestoso Ik denk er net als @Krabsalade over. Je moet inderdaad dingen minder als gegeven zien en ook eigen verantwoordelijkheid nemen. Dat je op het moment dat je de medicatie startte nog niet wist dat je nu een tentamen zou hebben begrijp ik, maar vanaf het moment dat je dit wel wist had je ernaar kunnen handelen door te overleggen met je arts en/of apotheek dat je bijv één dag langer de lagere dosis zou nemen. Nu kom je ook met het excuus van ‘de apotheek is niet in de buurt’, maar dat is het probleem van je school toch niet? Daarbij had je er dan misschien iets meer moeite voor moeten doen, maar dat was het toch waard dan?

Ik vind het iig wat vreemd om een probleem waar je zelf actief wat aan had kunnen doen (of op z’n minst had kunnen proberen) nu bij je school neerlegt. En dat als je besluit dat wel te doen je ze dan straks pas gemaild hebt.

Het is niet als aanval bedoelt (aangezien je net al tegen iemand zei het gevoel te hebben je te moeten verdedigen), maar juist om je er anders tegenaan te laten kijken en zodat je in de toekomst eventueel anders kunt handelen. Ook omdat de school het voor nu misschien oke vindt (ik hoop het voor je!), maar kan me heel goed voorstellen dat ze dit (in het vervolg) niet zullen vinden. Daarnaast nam je naar mijn idee ook weinig eigen verantwoordelijkheid bij dat andere school-gerelateerde probleem waar je regelmatig over gepost hebt, dus vandaar ook dat het misschien goed is dat je er bewust van wordt gemaakt. Succes iig morgen!

9 likes

Heeft de H&M op dit moment nog een leuke kortingscode? Als ik google vind ik altijd keurig sites met 0 codes die het doen, dus vandaar dat ik hier even vraag.

Wat is de makkelijkste manier om verschillende stukjes muziek achter elkaar te zetten?

Het is zaterdag glamourday dus het is dan 20% korting op alles!

3 likes

Door die speculaas heb ik ineens zin in speculaasjes op brood! Zo lang noet gehad :heart:

(Dan tel ik de schuddebuikjes die ik elke dag eet even niet mee voor het gemak hehe)

7 likes

Awwww ik denk dat iedereen dit wel eens heeft gedaan. Je hoeft je niet stom te voelen. Nummer verwijderen en blokkeren?

1 like

Ben je nou op date geweest met die andere?

2 likes

Is breakfast at tiffany’s leuk? Tot nu toe erger ik mij vooral aan de bovenbuurman zijn gebit.

Oeps net loon gehad en gelijk online gaan shoppen, beetje jammer dat ik me nu realiseer dat ik beter had kunnen wachten tot zaterdag

3 likes

Wat leuk! Volgens mij ben jij sowieso echt een hele leuke chick, ook buiten de feestcommissie om. Ik ken je natuurlijk niet, maar zo kom je hier over iig.

4 likes

Goed om te lezen dat je inmiddels contact hebt met je slb’er daarover! Ik betrok dat erbij omdat dat je ook al heel vaak geadviseerd was, je dat niet deed (wel naar dat meisje toe ja) ondanks dat jij en de mensen hier zelf al dachten dat dit problemen voor jou mbt je studie(resultaten) kon opleveren en ik vervolgens iets in de trant las van dat je tentamen o.a. daardoor niet goed was gegaan. In die zin bedoelde ik meer eigen verantwoordelijkheid nemen, er eerder naar handelen en niet pas als het daadwerkelijk mis gaat erdoor.

Ik snap heel goed dat het nieuw voor je is hoor en dat er veel bij komt kijken en je hoofd ook overloopt. Ik zei het met name omdat je het buiten jezelf bleef plaatsen, terwijl je ook zelf anders had kunnen handelen (of het nou de school eerder mailen was of eerder met arts/apotheek overleggen). Dus niet om je schuldig te laten voelen, alleen om een beetje bewustwording creëren, zodat je het in de toekomst anders aan zou kunnen pakken en je je in het vervolg niet in je vingers snijdt ermee!

Ik hoop iig dat de bijwerkingen snel over gaan, je er gauw beter door slaapt en dat het ook goed komt met je tentamen!

4 likes

Ha shit net besteld hahahah

Lekker speciaalbiertjes aan het proeven. Dit wordt nog wat vanavond

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie lieve reacties van een tijdje geleden toen ik zei dat ik een vriendin een bericht had gestuurd na lange tijd geen contact te hebben. Heb nu echt weer super fijn contact met haar en zit veel beter in mijn vel

12 likes

Ik had precies hetzelfde, ook voor m’n vakantie. De winkel bewaart het twee weken! Maar lijkt me dat het wel binnen is voor die tijd toch als je het gister hebt besteld. Anders kun je misschien vragen of ze het wat langer willen bewaren, aangezien het dan ook te laat geleverd zou zijn.

Hij heeft dat gebit omdat 'ie “”“Japans”"" is. Soort van Ushi avant la lettre. Maar los van het racisme vind ik het wel een leuke film!

3 likes

Ik zeg niet dat je ALLES buiten jezelf plaatst, alleen dat je dat net in je reacties deed (bijv dat de apotheek niet in de buurt is en je vorige doosje nou eenmaal leeg was). Maar ik hou er verder op, want waar mensen je van advies proberen te voorzien en te helpen zie jij het nu alleen maar als een aanval en wordt het niet gewaardeerd.

Ik ben blij voor je in ieder geval dat je al een reactie hebt en dat mocht je het niet halen er eventueel nog een oplossing is.

5 likes

@Maestoso
Je vroeg wel om advies omtrent het tentamen en de reactie van @Krabsalade was wel echt een advies. Je trekt het je echt te persoonlijk aan nu denk ik. Ik vind het heel kut voor je van je gezondheidsproblemen, medicatie, die vreemde klasgenote enz. Lijkt me ook veel om te verwerken aan de start van een studie.
Maar je vraagt om advies en als je niet de gewenste reacties krijgt, reageer je aangevallen/schiet je in de verdediging

10 likes

Ben ik verpest als ik dit soort berichten op Marktplaats niet serieus neem? :joy:

Heeft u deze nog?
Ik verblijf in het Leger des Heils en ben bezig mijn kamer op te fleuren. Zou u dit willen schenken?

7 likes

Maar dit gaat toch altijd in overleg? Je bent toch geen mak lammetje en je kunt toch met de ha bespreken dat er moeilijkheden zijn met school?

4 likes