Wat je even kwijt wilt #9

Nu is mijn trein ook nog afgeschaft haha geweldig

Meestal als een dag zo begint, komt er niet meer veel goeds van :sweat_smile:

1 like

Ik heb al twee weken problemen met de trein echt irritant :tired_face:

Dan ga je toch (eind) april/mei??

Samen op vakantie bedoel je? We gaan sowieso vaak genoeg samen ergens heen hoor, maar ik dacht dat ik het misschien chiller zou kunnen maken door ook eens in mijn eentje te gaan als mijn vriend het toch druk heeft. Maar misschien mis ik hem dan nog wel erger. (Missen klinkt echt treurig want we wonen in het zelfde huis maar vorig jaar zag ik hem vaak alleen als ik ging slapen en in de ochtend.)

Succes vandaag! <3

1 like

Super goed dat je de huisarts hebt gebeld! En fijn dat je ook meteen terrecht kan! Super goed van je <3

—
Ik ben op mn vrije dag mn vriend naar zn opleiding wezen brengen met de auto, zodat ik daarna met de auto door kan naar het gemeentehuis voor mijn paspoort op te halen. Ik wilde daarna eigenlijk nog ff slapen ofzo. Maar ik moet hem om kwart voor 1 weer ophalen pfff. Mijn vrije dag :(. Maargoed ik heb mn paspoort nu wel. Dus volgend jaar ga ik naar Thailand whoop.

2 likes

Donderdag ga ik op vakantie :sunny:ļø:swimming_woman:t4::whale:

3 likes

Het wordt echt beter! Mijn vriend kon ook geen vrij krijgen in die periode, maar nu wel. Het vergt wel wat meer planning dan in de zomer, maar het is mogelijk en je hoeft er niet tien jaar op te wachten!

1 like

En anders weet ik bij welk kantoor hij wel moet gaan werken, haha!

1 like

Ik ben toch ooit op een feestje geweest van jou?? Gingen we logeren op allemaal matrassen in de woonkamer en uitgaan en het was heel leuk!!

Dat lezen van dagboeken enz. vind ik echt niet kunnen. De enige reden waarom ik zou denken dat het wel okƩ is, of in ieder geval dat ik het zou begrijpen, is als je je ernstig zorgen maakt over je kind en je geprobeerd hebt om erover te praten met hem/haar maar dat niet lukt. Maar gewoon iemands dagboek of gesprekken lezen uit nieuwsgierigheid vind ik echt belachelijk. Dat iemand jonger is of je kind is, betekent niet dat je zijn/haar privacy dan gerust mag schenden.

10 likes

Nee absoluut niet doen! Kan alleen maar tegen je gebruikt worden.

Ik heb voor het eerst ooit (geloof ik) veel geld over aan het eind van de maand :dancing_women:

(voor mijn nieuwe salaris dan, dat vandaag gestort wordt)

3 likes

Dat klopt het is ook erg moeilijk, ik heb er vanuit mijn opleiding ook een vak over gevolgd, maar ik denk dat het ook goed is als ouders onthouden dat ze hun kind niet overal tegen kunnen beschermen. Natuurlijk probeer je het zoveel mogelijk, maar een beetje risico nemen en leren van je fouten is echt okƩ. Ik denk dat het vooral belangrijk is om, zoals jij al zegt, je kind vertrouwen te geven en te blijven praten, ook over onderwerpen die ouders doorgaans moeilijk vinden om te bespreken. In de gaten houden of alles okƩ is, doe je in de eerste plaats natuurlijk door te praten, niet door meteen al in iemands dagboek of telefoon te duiken. Ouders die dat dus doen en niet eens omdat ze zich erg zorgen maken, vind ik echt een hele grote fout maken. Je moet kunnen accepteren dat je niet alles van je kinderen weet, dat zij ook hun privƩleven hebben.

Intern wel, extern zou ik zelf niet doen.

2 likes

Ik zit met mijn vriendin te appen over bevallingen. Aaaa lijkt me zo kut

Ik denk dat het vaak meer kan schaden dan goed kan doen. Ik was echt een mega braaf kind (misschien zelf een beetje te braaf) en dat incident heeft er alleen maar voor gezorgd dat ik me onveilig voelde in mijn eigen huis. Zo klinkt het wel heel dramatisch maar het is wel zo. Ik denk dat als je een ā€˜probleemkind’ bent dit alleen nog maar x100 is als je ouders in je spullen kijken. Als je al kijkt, laat het dan niet merken aan je kind.

2 likes

Ik heb per ongeluk beide lenzen in 1 kant van het bakje gedaan gisteravond. Er zit 1,5 verschil tussen en het frustreert me dat ik nu niet zeker weet of ze in het goede oog zitten of niet :sob:

Ben echt in shock van al die verhalen over moeders die dagboeken en sms’jes van hun kind lazen.