Wat je even kwijt wilt #9

Hmm, juist dicht dan? Misschien dat er juist muffe lucht van de buren naar binnen waait ofzo? Of wat @Evi-lena zegt inderdaad

1 like

Het droogt bij mij heel langzaam, dus ik heb altijd het idee dat het nog klam is en dan durf ik het dus niet op te vouwen of weg te leggen
 maar ik zal mn wasbeurten eens beter plannen.

God ik schaam me echt want straks loop ik al twee maanden rond met stinkende kleding :frowning:

Nou ja goed dat je moeder het gezegd heeft dan toch? Nu kun je er wat aan doen

1 like

Ja dat is waar

1 like

Ik heb er geen last van, misschien omdat mijn huis groter is.
Wat ik doe als mijn kleding sneller moet drogen is een ijzertje (hoe noem je dat op een kledingrek) vrij laten. Heb je ruimte voor nog een kledingrek? Of minder/sneller wassen waardoor je een ijzertje vrij kan laten.
En de lenor unstopable balletjes kan je proberen.

En mijn laatste optie, ga je ieder weekend naar huis? Uber student/militairlife thuis/je moeder te laten wassen?

Ik heb hier ook wel eens last van. Kan ook niks instellen aan de wasmachines hier dat maakt het ook lastig. Als jij dat wel kan kun je misschien je was extra centrifugeren? Zodat er al meer water uit is voor je het ophangt. En het helpt ook wel om dingen niet ‘‘dubbel’’ over het rek te hangen maar gewoon languit, met knijpers dus. Dan komt er meer lucht bij.

2 likes

Ik moest eigenlijk naar de tandarts in Mei dacht ik. Voor de jaarlijkse controle. Ik bleek niet te kunnen en heb me dus afgemeld en moet nog steeds een afspraak plannen. M’n ouders zitten daar steeds op te hameren en ik vind het echt irritant. Sinds mijn 14e heb ik nooit meer wat met m’n gebit gehad dus het is ook niet zo dat het dringend is. Ik zit altijd hooguit 3 min. In die stoel en dan kan ik weer opstaan en bovendien waar bemoeien ze zich mee? Ik snap het niet.

1 like

Ik verbaas me er soms zo over hoe recent de meeste vooruitgang, luxe en welvaart is, terwijl het nu al zo enorm is ingeburgerd. In het gezin van mijn moeder hebben ze nooit een auto gehad, terwijl het ondertussen al bijna logisch is als gezinnen er 2 hebben. Voor mijn oma was een uitstapje naar de zee al heel wat en nu vliegen we de wereld rond, bijna zonder daarbij stil te staan. We willen alsmaar meer en nieuwere dingen en dingen worden amper nog hersteld, terwijl mijn oma haar hele huis volstouwde met restjes (tot gebruikt inpakpapier toe) om te hergebruiken. Minimalistisch en zero waste leven is nu ‘hip’, terwijl dat nog niet zo lang geleden voor de meeste mensen noodzaak en normaal was. Ook qua eten. Mijn moeder vertelde vaak dat zij als kind in het bonenseizoen bonen moest eten tot ze die kotsbeu was, omdat dat nu eenmaal de groente van dat moment was. Nu weten veel mensen amper wat er wanneer geoogst wordt. Dat is toch bizar? Dat dat allemaal op zo’n korte tijd logisch geworden is en dat er verwacht wordt dat iedereen daarin meegaat?

34 likes

Ik heb mijn appartement via jaap gekocht is van particulieren die geen makelaar willen inzetten vaak.

Ik droom al vanaf mn 13e ervan om naar Newyork te gaan. ( Dus ik droom er al 3 jaar over dat is best lang hooowr)
Maar nu lijkt het erop dat die droom volgend jaar al kan uitkomen als ik wil. Vind het best spannend. Hopelijk blijft alles zo gaan zo als het nu gaat.

27 likes

Maar hoe werkt dit dan? Ik heb m’n meeste kleding aan een rek hangen die gewoon in m’n slaapkamer staat en dat gaat niet muf ruiken. Wat je zegt over de keuken snap ik wel maar daar zitten bij mij nog 2 deuren tussen dus ik denk dat dat wel meevalt. Maar juist kleding die ik uit de kast haal ruikt muf :frowning:

Geen idee, bij mij is het andersom

Ja daar moest ik ook aan denken. Misschien een keer schoon maken @anon98052296 Dat kan echt al veel uitmaken!

1 like

Uhhh ja ik stof hem uit maar ga nooit echt met een nat doekje erdoor nee. Ga ik eens doen!

Verder @anon98052296 ik ben altijd heel panisch over stinkende was en ik doe 1x in de maand een kookwas met witte natuurazijn (en lege trommel) om te voorkomen dat het de wasmachine is. Ook haal ik soms een doekje achter de rubbers langs omdat daar soms zeep blijft zitten.

Daarnaast doe ik meestal een scheutje azijn als wasverzachter. Ook zijn er een aantal shirtjes waar ik na afgelopen zomer de zweetgeur er gewoon echt niet meer uit krijg dus die ga ik weg doen.

3 likes

@anon98052296 hoe ruikt de wasmachine? Als die ook muffig ruikt even op 90 graden met azijn laten draaien.
Is het zwarte was? Ik heb ook vaak dat mijn donkere was muffer ruikt dan mijn witte en rode was. Hoe dat komt is me een raadsel haha. Ik gebruikte eerst Hema wasmiddel en ben toen geswitched naar Robijntje! Dat hielp al een hoop.
Als het echt zweetplekken zijn kun je eens een emmer vullen met azijn en warm water en daar dan je kleding een nachtje in laten staan. Heb ik wel eens met m’n sportkleding gedaan.
En wasverzachter gebruiken!
In m’n kledingkast heb ik nog geurstokjes staan dus het gaat ook subtiel daar naar ruiken.

1 like

Hema heeft korting op gordijnen, vandaag laatste dag. Kom ik er nu achter dat je niet online kunt bestellen en in mijn omgeving zijn alle winkels dicht op zondag :sob:

Ik bedenk me ineens iets
 :joy: Ik was vanmorgen bij een dementerende cliënt en ik zette voor haar de kerkdienst aan op de iPad omdat ze dat zelf niet kan. Ik was nog even wat aan het rapporteren terwijl zij keek en ik dacht echt even: is dit een grap? Die dominee hoor je zo hard erboven uit en volgens mij heeft ie niet door dat ie niet zo goed kan zingen hahaha. Ik heb het opgenomen zodat jullie mee kunnen genieten:

Ik hoop dat ie het doet

28 likes

Ik kwam een man tegen die in nette broek en blouse aan het hardlopen was :thumbsup:

15 likes

Misschien was hij wel aan wegrennen voor de popo

12 likes

Als ik gelovig was zou ik hierdoor spontaan al mijn geloof verliezen.

6 likes