Dacht ook al ben ik nou zo scheel dat ik de site niet zie …
Huh het is letterlijk de eerste hit op google
https://www.souvenirs-de-france.com/product-categorie/bordier-boter/?product-page=1
Ik heb al dingen in mijn mandje
Ik ga in de kerstvakantie naar wat Turkse supermarkten en wil graag gedroogde Manti kopen (een soort Turkse ravioli, begrijp ik). Ik heb het nog nooit gegeten maar ben er erg benieuwd naar.
Zijn er nog speciale soorten of goede merken die aanraders zijn?
Aansluitend hierop: wat zijn tips voor Turkse supermarkten? Ik kom er vaak maar meer voor ingrediënten, ik ben wel benieuwd wat ik moet nemen uit het snack- en snoepschap.
Ik zou de diepvries variant kopen, de rest is echt vies! https://yasamfood.com/ Heeft verkooppunten bij Turkse winkels sahan onder andere.
Ik heb mijn boter binnen uit Frankrijk en het is helemaal top! Veel makkelijker met de post dan naar Parijs gaan haha
Chill! Hoe werd het geleverd? En ook met gekoeld transport? Dan ga ik het toch eens bestellen via daar aangezien Parijs voorlopig niet op mijn 2025 bingokaart staat.
Ja er zaten een soort van ice packs bij! En het kwam ook redelijk snel
Nootjes zijn vaak lekker, verse baklava hebben ze ook bij sommige. Echt snoep etc is in mijn ogen niet heel speciaal, chocolade bijv proeft niet hetzelfde als ze Nederlandse, minder smaak ofzo…
Mijn broertje is gek op de verschillende vruchtensappen die ze daar verkopen. Goedkoper dan de “normale” varianten in de Albert Heijn.
Ze hebben verschillende smaken ketchup en sausjes. Ik koop meestal daar knoflooksaus of kruiden voor kip. Enorme rij aan verschillende smaken chips en cookies. Met name de chocolatchip koekjes zijn lekker.
Het lastige met turkse supermarkten vind ik dat het assortiment vaak heel verschillend is, de ene lijkt meer op een toko en de andere heeft veel turkse merken en of veel biologische natuurlijke voedingsmiddelen.
Dit merk börek met aardappelvulling
-
tomatenpuree van het merk Akfa in een grote blik. Ik vries de helft in en de andere helft bewaar ik in een pot in de koelkast
-
vermicelli van het merk Ankara (bijvoorbeeld de sterretjes vorm, de verpakking is blauw en doorzichtig
-
granaatappelstroop, heerlijk voor in salades. Let op dat je eentje koopt zonder toegevoegde suikers
Het merk Torku heeft lekkere tahini en druivenstroop
Mijn kind vindt deze kaas echt lekker
Grote wraps om thuis durum mee te maken
- en mijn all time favourite is de fetakaas van het merk Sutdiyari met rode deksel
@Nefertiti in mijn beleving zijn de koekjes van Tutku wel lekker, met een chocoladevulling.
Maar eens dat turkse chocolade vaak wat anders smaakt
Ik koop ook wel eens deze:
Mijn inimini dorps Jumbo heeft een verrassend groot assortiment! Heb nu van elke smaak eentje meegenomen om er een pakketje van te maken voor een kerstspel (en de geitenkaas voor mezelf).
Ik ga volgende week naar Florence. Welke snacks moet ik kopen voor op de hotelkamer?
Wie heeft er (vega) singapore en maleisië tips?
Biscotti koekjes en ik vind zelf Confetti heel lekker, zijn amandelen met een glazuur/suikerlaag omheen.
the hungry tapir in kuala lumpur
little india heeft altijd veel vega en vegan
zie dat ik voor singapore niks heb opgeslagen in maps
maar zal zo even mijn stories terugkijken of ik nog wat tegenkom
Beetje oud bericht maar heb jij dit lijstje ergens nog gepost? Heb net ff gezocht maar kan niks vinden.