Wat je van ver haalt is lekker (producten uit het buitenland)

Wij kopen weleens chupachups bij de action en daar zit ook zo’n aardbei-Cream tussen. Dus misschien kan je ze daar vinden!

Dit zijn echt de goorste pringles ever :face_vomiting:

2 likes

Ik zag de foto en dacht: omg dit lijkt me zo lekker, waar koop ik dit??? Aan je achtergrond te zien denk ik dat je niet in NL bent.
En toen zag ik je tekst haha

7 likes

Jaa klopt, het past dan ook niet echt in het nieuwe producten uit de supermarkt topic want niet te koop in NL, ook hier in dit topic niet maar ja er is geen vieze producten uit het buitenland topic haha.
Wilde toch even waarschuwen want ik dacht, oehhh nice maar dit gun je echt niemand!!!
Inderdaad, gekocht op Curacao!

Ik had er eentje genomen en gottegot het was afschuwelijk. Later was ik aan het werk achter m’n laptop en die bus stond er nog. Ik was geconcentreerd bezig en hoorde vaagjes naast me mijn vriend zeggen… “even proeven”, en toen het tot me doordrong en ik wilde zeggen doe het niet, had hij ze al in zijn mond. Hij is echt een chipsmonster en drukt gewoon een hele hand chips of stapel pringles in 1x naar binnen.

Het leed was al geschied. Dus zei ik alleen, “daar ga je spijt van krijgen”. Haha zijn hoofd. Ik lag dubbel en kwam er bijna niet meer uit. Hij spuugde alles uit. Ik kwam niet meer bij en nu lig ik weer in een deuk.

4 likes

Mijn vriend komt net thuis uit Noorwegen en heeft dit meegenomen. Ik heb keuzestress met welke ik moet beginnen :heart_eyes::heart_eyes:

16 likes

Heel lekker! Vond hem alleen niet salty genoeg, was ver op de achtergrond wat zout aanwezig. Had meer zout verwacht, maar krijgt toch een 8,5/10.

Linksboven is trouwens ook een topper. Ik houd van zakken waar verschillende dingen inzitten.
Smash is sowieso heel goed, is nu nog niet open.
En 1 van de 2 witte zakken is misschien al op :grimacing:

Oja, morgen ga ik weer terug naar het strakinjezwempak topic

1 like

Deze gaat op het lijstje voor als ik weer naar Duitsland ga. :heart_eyes:

2 likes

Omg :heart_eyes: ik heb 'm ook alvast gebookmarkt :joy:

1 like

Ohhhh dit moet ik ook hebben :star_struck:

1 like

Ohhh

1 like

Ik ben momenteel in Italië en wil nog graag naar een supermarkt voor we naar huis gaan, wat moet ik sowieso absoluut meenemen? We zijn met de auto en hebben ook een koeltas mee l.

Hetzelfde zou ik willen vragen over Duitsland! Wat moet ik echt meenemen? Ik ben dol op Kinder. Hebben ze daar varianten die ze hier niet hebben die de moeite waard zijn?

Wat ik opnieuw zou kopen:

• kinder duplo melk/wit
  • de gewone kinder reepjes inslaan
  • kinder choco fresh (koelschap)

Verder vond ik kinder pinguin (koelschap) niet heel boeiend.

Mijn favoriet is de choco fresh en gewone kinder reepjes. Happy hippo schijnt ook lekker te zijn, maar heb ik zelf nog nooit op.

3 likes

Ja happy hippo is lekker, aanrader :blush:

3 likes

Fanta Naranja in Spanje! Zo veel zoeter en meer sinaasappel achtig vergeleken met onze variant.

1 like

Pistache spread uit Italië. Hebben ze ook bij de Dille en Kamille maar vind het vaak te duur.

1 like

Bak je graag? Dan zou ik zeker een blik werpen op de bakafdeling, daar is vaak veel moois te vinden.
Als je liever baksels eet dan dat je bakt, zou ik een Konditorei bezoeken en lekker brood, koekjes of taart meenemen.

Verder vind ik Spezi / Schwipp Schwapp lekker, dat is een mengsel van sinas en cola.

3 likes

Omg wij laden altijd de kofferbak vol met mezzo mix als we in Duitsland zijn. En we gooien een diepvriestas met ijsblokjes vol met onbewerkte schnitzels haha, want die zijn écht lekkerder uit Duitsland. Diepvries ligt er nu vol mee.

2 likes

Thanks! Ja ik bak zeker graag. Waar moet ik dan aan denken? Bakspullen of echt ingrediënten?

1 like

Beiden. Ze hebben veel mooie bakvormen maar ook ingrediënten. Citroenrasp kan je er voordelig kopen in zakjes, gemalen noten, vanillestokjes, maanzaad, en ook bakmixen. Of decoratie voor op cupcakes en taarten.
De eerste keer dat ik voor een Duits bakschap stond wist ik niet waar ik kijken moest, er is zó veel.

In Duitsland staat bij het zoete broodbeleg ook vaak lichtbruine hazelnootpasta die qua smaak doet denken aan Kinder Bueno-vulling. Daarmee kan je bakken maar het kan natuurlijk ook gewoon op brood.

En jam is de moeite waard om te checken omdat ze vaak smaken hebben die hier minder gangbaar zijn.

Oh en toetjes! Almigurt, Froop, Mövenpick, Zott… Allemaal merken die heerlijke eenpersoonstoetjes hebben. Mijn koelkast staat na een bezoek aan Duitsland altijd helemaal vol.

En als je van chocolade houdt; in Duitsland zijn meer smaken Rittersport dan hier.
En de DM is vaste prik als ik naar Duitsland ga.

Sorry lang verhaal maar naar Duitsland gaan is ongeveer mijn favoriete bezigheid en ik word er heel enthousiast van. :upside_down_face:

11 likes