Wat je van ver haalt is lekker (producten uit het buitenland)

Die Bonne Maman koeken zijn ook bij Appie te koop. De financiers van dat merk zijn verrukkelijk.

Als ik in Frankrijk ben, koop ik ook altijd een potje Piment d’Espalette. Heerlijk, subtieler als chilipeper/cayennepeper en zo lekker om mijn gebakken aardappeltjes te kruiden.

5 likes

Ik heb genoten van deze buit en het verslag.

3 likes

Ik heb ze vandaag bij een Poolse supermarkt gezien! In Brabant. Dus ook te krijgen in nederland :slight_smile:

3 likes

Oooh ja mijn vader nam deze altijd mee als hij op zakenreis was geweest. Zo lekker!

1 like

Zoek je nog tips? Zo ja, Bipa is daar een beetje de DM ondanks die daar ook zit. Deze heeft wel vaak meer keus qua producten en ook meer luxe in het aanbod vind ik. Dus ik weet niet wat je graag bij een drogist koopt maar er is altijd wel iets te vinden.

Supermarkt bij de Billa: Römerquelle! Prikwater met twee smaken (ik ben zelf van van de limoen met braam en appel met rode aalbes) maar niet dat het overduidelijk kunstmatig smaakt.

Maar ook de vruchtensiropen van Mautner Markhof zijn altijd erg lekker.

2 likes

Nou bedankt voor deze supertip want die so vegan chocopasta is het hoor :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: smaakt hetzelfde als die van fairtrade, lepelt lekker weg en icm aardbeien de hemel. Ik ben blij.

4 likes

Ben vandaag op excursie geweest naar de Amazing Oriental, wat een fantastische winkel! En deze mochi, omg. Er zit een spul in wat naar lemoncurd smaakt en het is me toch lekker :heart_eyes:

23 likes

Inmiddels heb ik verschillende bouillonblokjes gebruikt en ik vind ze zo lekker en smaakvol!
Heb jij nog concrete aanwijzigingen / een recept voor hoe jij ze gebruikt met bulgur en parelcouscous?

Nee gewoon volgens de verpakking koken of wellen met het bouillonblokje opgelost in het water.

En dan maak ik een buddha bowl oid.

3 likes

Dank je wel :smiley:

2 likes

Hahaha nice :smile: Ik ga morgen terug om nieuwe te halen want ik was in een dag door dat doosje heen.:zipper_mouth_face:

Ik heb daar ook mango-gember snoepjes gehaald die echt heerlijk zijn. Zal er even een foto van maken als ik ze weer heb.

2 likes

Oh nice, die gaan op de lijst.

Deze zijn het: https://www.orientalwebshop.nl/nl/corniche-ginger-hard-candy-with-mango-flav-100g-100

Ik vind het verschil tussen verkoopplaatje en reality wel echt crimineel hier hoor. Belachelijk.

Voor mensen die van gembersnoepjes houden, ik koop altijd deze bij de chinese supermarkt/toko en vind ze echt lekker:

Ze zijn niet hard maar ook niet zacht zoals een winegum, maar een beetje chewy

4 likes

Ik heb deze puddings wel eens gegeten en vond het eigenlijk niks, hele chemische smaak en werd er misselijk van. Maar goed dat betekent natuurlijk niet dat jij hetzelfde gaat vinden

1 like

Deze zijn inderdaad ook lekker!

Dit was een groot succes! De Marlenka-taart moet ik nog proeven.

Nieuwe vraag: wie heeft Albanië-tips? (Supermarkt bv dus)

1 like

Door het DM topic bedacht ik me dat ik deze ijsthees van de Duitse Aldi altijd ZO lekker vind:

De ene is mango passievrucht en de ander smaakt naar de kersensnoepjes van Haribo. Ze hebben ook een aardbei-kiwi maar die vind ik niet zo.

2 likes

Oh die met kers heb ik dit weekend ontdekt. ZO LEKKER!!!

4 likes

Ja die kers is perfect!!

4 likes

Gekocht in Amerika. Mijn vriend vond dit concept echt WALGELIJK maar het is echt een lekker hartige en zoute snack!

3 likes