De buit uit Frankrijk:
Die wafels boven in het midden schijnen een lokale specialiteit te zijn. Links is met vanille, rechts met Grand Marnier. 
Ik bezocht de Intermarché en de Auchan in Duinkerken. Die laatste was ge-wel-dig, echt groot. Daar zou je een dag kunnen lopen! Ik heb echter gisteravond een ongelukje gehad (niets bijzonders maar het maakte me wat minder mobiel dan normaal) dus ik heb mijn bezoek niet al te lang laten duren.
De Bonne Maman citroenmarmelade waar ik zo op had gehoopt, was in geen van beide winkels te vinden helaas. Wellicht is het het verkeerde seizoen? Of misschien een limited editie. Wel vond ik sinaasappel, cassis en kweepeer. En meloen en clementine van andere merken.
Bovenstaand stilleven heet “Frau Helga lost her shit toen ze het schap met bouillonblokjes zag”. Tot 2038 genoeg bouillonblokjes zo te zien. 
De schappen met zeep waren helemaal geweldig. Amandel, pistache, sinaasappel… allemaal even lekker. Rechtsboven is shampoo met sinaasappel. Rechtsonder is een combi van zwarte kers en pistache en ik zou het bijna willen drinken, zo lekker ruikt het.
Verder nog wat pudding, koekjes, koffie-extract en specerijen. Ik heb over persillade goede verhalen gehoord en dat wilde ik dolgraag proberen. Stiekem ben ik een beetje verliefd op de vorm van de grote Ducros-potjes dus die ga ik wellicht bewaren. Lekker groot. De samenstelling van verschillende merken persillade verschilde, en ik ga kijken welke ik het lekkerst vind en of ik het wellicht zelf kan samenstellen als het op is.
Het is nu even klaar met boodschappen doen in het buitenland.
Maar ik heb echt genoten de afgelopen dagen. Noem me simpel maar supermarkten in het buitenland maken me zielsgelukkig.