Wat je van ver haalt is lekker (producten uit het buitenland)

Ja het is echt mega puur, zonder dat het bitter wordt.
Zo op witbrood is het enorm lekker, maar ik wil dit ook als koekjesvulling gaan gebruiken.
Ik kocht het bij de Spar in België en als ik het weer zie, koop ik nog een pot. Mijn man vindt het ook heerlijk.

1 like

Nee meen je niet is die van fairtrade ook al uit de handel?! :sob: Kunnen we weer zoeken naar een nieuwe want die @FrauHelga tipt is alleen in België te krijgen dacht ik. Echt stom want die was nog lekkerder.

Jaaa, echt mijn favoriet om te halen. Jarenlang dus ook in AH verkrijgbaar geweest en ineens weg. Echt onbegrijpelijk.

Denk idd ook heel lekker als koekjesvulling, mss ook met beetje zout erbij.

3 likes

Ik heb hem destijds nooit bij AH gezien, maar ik sla het zoete belegschap meestal over.
Jam, speculoos-, choco- en notenpasta gebruik ik vrijwel uitsluitend in baksels en het feit dat ik deze zo lekker vind op een boterham is veelzeggend. Echt een heerlijke pasta! Met wat grove zoutkorrels in een luxe koekje moet dit heerlijk zijn.

Het Bonne Maman-schap in België valt me wat tegen, ik heb geen nieuwe smaken gezien. Verderop in de week ga ik mijn geluk beproeven in Frankrijk en hoop ik vooral wat citrussmaken te vinden.

2 likes

Ik vond het ook heerlijk met verse aardbeien er bovenop :heart_eyes:

@Marquez ja echt super shit, ik vind m dus helemaal nergens meer. Alleen nog online bij een expatshop :sob::sob::sob:

Als jij nog een goed alternatief hebt hoor ik het graag!! Ik heb nu wat andere extra pure chocopastas gekocht maar ik vind het echt niks allemaal

3 likes

Als je de citroenjam van Bonne Maman tegenkomt echt halen! Zowel door yoghurt, door een cake of met clotted cream op een scone echt heel lekker. Heel fris zonder bitter te zijn.

5 likes

Ook niet bij EkoPlaza?? Daar kocht ik wel eens zoiets. Heel puur, maar niet bitter en geen suiker enz. Maar Côte d’Or heeft wss wel een specifieke smaak (vind ik bij de repen althans).

1 like

Daar heb ik laatst ook iets gekocht maar was het ook niet :smirk: En moet nu eerst 4 potten chocopasta laten opeten door mn kinderen voor we aan iets nieuws beginnen :joy:

1 like

Durf ik niet te zeggen, ik heb deze nog nooit geproefd. Maar ik kan verzekeren dat de Noir de Noir heerlijk is.

Groetjes uit de koekjeshemel:

Wàt een leuke winkel! Zoveel keuze en een hele vriendelijke verkoopster die mijn dochter van alles liet proeven. :smiling_face_with_three_hearts:

19 likes

Pff nee ik was al helemaal in de wolken dat ik dezs vond een paar jaar geleden. Ik heb ook een tijd die van Venz gehad, die was wel zoeter maar heel fijn smeerbaar en wel puur ook. Die is ook al uit de handel. De biologische van jumbo huismerk vond ik ook niet zo. Het huismerk van ah is ook niet lekker en de gewone van de Jumbo ook niet. Van de coop is zozo. Lidl en Aldi is niet lekker.

Heb je deze al gehad? Ik zelf nog niet maar miss is het wat. Anders weet ik het niet :smiling_face_with_tear:

Ik vind deze wel vergelijkbaar met noir de noir:)

6 likes

En nog wat bier voor mijn man.

Bij de Colruyt trof ik trouwens wèl verse halfvolle melk aan voor een nette prijs, ik geloof 1,35€. Maar ik had nog verse van de boer.

18 likes

Ik eet nu deze chips uit Duitsland en het is echt zo lekker!

11 likes

De buit uit Frankrijk:

Die wafels boven in het midden schijnen een lokale specialiteit te zijn. Links is met vanille, rechts met Grand Marnier. :drooling_face:
Ik bezocht de Intermarché en de Auchan in Duinkerken. Die laatste was ge-wel-dig, echt groot. Daar zou je een dag kunnen lopen! Ik heb echter gisteravond een ongelukje gehad (niets bijzonders maar het maakte me wat minder mobiel dan normaal) dus ik heb mijn bezoek niet al te lang laten duren.
De Bonne Maman citroenmarmelade waar ik zo op had gehoopt, was in geen van beide winkels te vinden helaas. Wellicht is het het verkeerde seizoen? Of misschien een limited editie. Wel vond ik sinaasappel, cassis en kweepeer. En meloen en clementine van andere merken.

Bovenstaand stilleven heet “Frau Helga lost her shit toen ze het schap met bouillonblokjes zag”. Tot 2038 genoeg bouillonblokjes zo te zien. :sweat_smile:

De schappen met zeep waren helemaal geweldig. Amandel, pistache, sinaasappel… allemaal even lekker. Rechtsboven is shampoo met sinaasappel. Rechtsonder is een combi van zwarte kers en pistache en ik zou het bijna willen drinken, zo lekker ruikt het.

Verder nog wat pudding, koekjes, koffie-extract en specerijen. Ik heb over persillade goede verhalen gehoord en dat wilde ik dolgraag proberen. Stiekem ben ik een beetje verliefd op de vorm van de grote Ducros-potjes dus die ga ik wellicht bewaren. Lekker groot. De samenstelling van verschillende merken persillade verschilde, en ik ga kijken welke ik het lekkerst vind en of ik het wellicht zelf kan samenstellen als het op is.

Het is nu even klaar met boodschappen doen in het buitenland.
Maar ik heb echt genoten de afgelopen dagen. Noem me simpel maar supermarkten in het buitenland maken me zielsgelukkig. :smiley:

71 likes

Omg die bouillonblokjes met olijfolie zijn mijn holy grail voor bulgur en parelcouscous.

10 likes

Ik had ze nog nooit geprobeerd maar ben blind gevaren op de tips hier. :smiley: Die moeten gewoon lekker zijn.

2 likes

Ja maar echt een goede keuze. Als ze op zijn rij ik zo weer naar Frankrijk, alleen al voor die dingen.

2 likes

Yassss wat vakvrouwerig!!

Ik ben weer op zoek naar supermarkttips, deze keer voor Tsjechië. Wie o wie??

2 likes

IMG_0279
Deze koeken in diverse smaken kan ik 12 jaar later nog steeds niet uit mijn hoofd krijgen

4 likes

Marlenka! Ik weet niet 1000% zeker of ze het ook in Tsjechië hebben maar ik dacht van wel

4 likes