Wat je van ver haalt is lekker (producten uit het buitenland)

Amarula! Of in ieder geval daar drinken, eventueel met een bolletje ijs.

Oeh ik ga zaterdag weer naar Frankrijk. Heerlijk om daar door die hypermarche te struinenšŸ˜. Ga zeker die bouillonblokjes halen. En gerookte knoflook (dat is echt zooo lekker!) aan zo’n streng. Staat ook erg leuk in de keuken vind ik.

5 likes

Niet echt dingen om mee terug te nemen maar wat wel lekker is:
Hunters dry (appelcider)
Melktert

Melktert heb ik er ook al eerder op en dat is inderdaad lekker
Net zoals de echte boboti

3 likes

Gerookte knoflook kun je ook gewoon in Nederland krijgen! Dus als het onhandig is kun je het ook nog laten.

Ik heb die petit Ʃcoliers meegenomen en die zijn ook mega lekker. Tot nu toe ook een paar zakken chips van Brest, bouillonblokjes, zeezout met rode wijn, een paar soorten wijn en allemaal keukengereedschap. Op de terugweg neem ik ook de boter mee. Mochten mensen meer Franse tips hebben houd ik me aanbevolen!

3 likes

Je moet ervan houden, maar socca chips vind ik ook heel fijn bij de borrel, van een bepaald merk uit Nice.

Verder

• pinda Bugles
  • verschillende soorten rilette (gans en eend vind ik vaak t lekkerst
  • In Parijs waren de sapjes van Allain Milliat (glazen flessen) nu heel hip en die ik had waren ook echt lekker
  • Lindt sensation crispy zakjes en dan die met chocolade biscuit (chocoladeballetjes)

Zal het nog aanvullen als ik wat anders bedenk want heb nu echt een brainfart haha.

Edit:

O ja

• cĆ“te d’oir noir chocoladepasta
  • Kinder Duo koekjes
  • Kastanje creme Bonne maman (moet je van houden)
  • citrus jam Bonne Maman

Echt irritant, heb blijkbaar helemaal geen foto gemaakt van wat ik allemaal heb gekocht in Maart haha.

7 likes

Ah, ik ben echt 12 jaar voor het laatst in Scandinaviƫ geweest en ik zou zoooo graag die Wasa Kaneel dingen hier hebben! Herinner me dat nog zo goed, die dingen zijn zo lekker. Als het Wasa hoofdkantoor hier mee leest, haal dit naar Nederland!

3 likes

Ow god ik wil dit!

2 likes

Oh als ik dit eergister had geweten! Ben sinds gister weer thuis :sweat_smile:

1 like

Iemand tips voor Albaniƫ?

1 like

Misschien heeft @winniethebish tips, was ik iig wel benieuwd naar. Heb zelf bergthee uit Albaniƫ.

2 likes

Eindelijk weer naar The UK in september en ik heb hier nu al zin in:

12 likes

Cream soda heb je ook in de oriental toch! Of smaakt dat niet hetzelfde hier?

Dat weet ik niet. Sowieso kun je alles hier wel halen natuurlijk, Bijv bij Die Spens Amersfoort :sunglasses::ok_hand:t2:
Maar wel voor de hoofdprijs natuurlijk haha

Heb helaas niet zoveel supermarktlekkers ontdekt! Ben wel helemaal verslingerd geraakt aan oreganochips (wat je overal ziet) maar volgens mij is dat niet per se Albanees? En koekjes met appelvulling maar heb geen foto van de verpakking gemaakt :frowning:

1 like

Ik hwb deze gister gekocht bij de expatwinkel, zooooo lekker

1 like

In Frankrijk/Spanje gekocht! Heb ook de beurre bordier in yuzu en vanille, maar die liggen nog in de koelkast haha.

17 likes

Die smaken boter zijn echt mijn lievelings dus ik zou je koelkast maar goed in de gaten houden :ninja:

5 likes

Die honing mosterd vind ik ook echt top!

1 like

Ik had laatst de poulet braisee chips van Brets op en vond hem erg lekker, maar kwam er na afloop achter dat de chips ook echt kip bevat en ik eet vegetarisch :cry: had ik misschien kunnen weten maar de meeste chips met vleessmaak in nederland krijgt zijn smaak van kruiden, niet van dier.

1 like