Ik heb ook net mijn voorraad aangevuld via een lieve collega.
Weekendje in Parijs geweest! Heb het met veel moeite bescheiden gehouden
Cassismosterd van Edmond Fallot en yuzu Beurre Bordier bij La Grande Epicerie, ume pasta en yuzu kosho (was ik al heel lang naar op zoek maar kon ik hier nergens vinden) bij iRASSHAi (aanrader!), 18cm plaatstalen pannetje van DeBuyer bij E.Dehillerin, koffiebonen bij Kawa, crĆØme de marron en specifiek deze cassonade van de supermarkt omdat ik de verpakking zo chill vind
Yuzu kosho is zo lekker! Meng het echt vaak door mān gerecht (meestal noodles). Edmond Fallot mosterd is ook superieur, was echt een stap terug in levenskwaliteit toen mān voorraad er doorheen was.
Ja ik heb het wel eens in restaurants gegeten en vind het megalekker, dus heel blij dat ik het eindelijk in huis heb! Waar koop jij het meestal? En snap ik ja Ik heb nog dijon en dragon van Edmond Fallot staan maar gebruik die ook heel graag dus een extra smaakje leek me geen kwaad kunnen
Oefff ik zoek al lang naar yuzu kosho, jaloers!
Ja ik stond ook bijna te springen in die winkel omdat ik zo blij was dat ik het eindelijk ergens gevonden had haha
Hoop dat jij het ook ineens ergens tegenkomt binnenkort!
Ik heb een voorraadje meegenomen uit Tokyo dus helaas geen goede lokale tips. Zag wel dat bekende tokoās het online verkopen, maar zou het ook liever in een fysieke winkel kopen. Ik ga denk ik weer eens bij een Japans tentje in de buurt kijken, zij verkopen ook eten mss dat ze het daar wel hebben.
Ik ga volgende maand op vakantie naar Japan dus ditle yuzu kosho gaat gelijk op mān lijstje haha, klinkt goed!
Zal nog even de foto terugzoeken van andere dingen die ik heb gekocht, maar qua koken kan je sowieso naar dashi, bonitoflakes, rice seasoning etc kijken. Ook heb ik door condiment Claire iets gekocht wat ik nog moet uitproberen, om zelf pickles te maken.
Wat is het precies en hoe gebruik je het? ben benieuwd!
Het is een soort āpasteā wat een extra kick geeft aan bouillon voor noodles, op vis/vlees, als onderdeel van een saladedressing/dipsaus, ⦠heel citrusachtig!
Ohhh de rice bran pickles? Ben heel benieuwd naar een update als je dit geprobeerd hebt!
Ja! Moet ook echt even wat filmpjes kijken want alleen Google translate is nog best lastig haha
Oehh goede! Ik ga je tips sowieso even op mān lijstje zetten. Het eten is sowieso 1 van de dingen waar ik het meeste zin in heb haha
Ik ben nu in Thailand, is er nog iets wat ik niet mag missen qua eten, maar ook bijv qua beauty producten. Er is zoveel te vinden bij de 7 eleven.
Zoek krong krang koekjes! Denk dat ze handgemaakt het lekkerst zijn op een marktje
En check de YouTube videos van Gary butler voor streetfood plekken in Bangkok en andere plekken
Emma de Thouars is net in Bangkok geweest, haar tips
Ik zou alle chips van de 7 eleven uitproberen en de pandan cakes die ze daar verkopen vond ik ook heel lekker
De tostiās nee grapje
Vooral veel drankjes en chips uitproberen! Praktisch alles was lekker haha
En die roze muggenspray is fantastisch
Iemand tips voor Zwitserland :)?