Wat je van ver haalt is lekker (producten uit het buitenland)

Ik blijf deze tip geven: zweifel-chips-paprika
:heart::heart: (Bij oa de Migros en Coop te koop)

6 likes

ja dit zijn mijn allerlievelingschips :heart: jammer dat ik er in oostenrijk inmiddels al €4,30 per zak voor betaal, maar zó lekker

5 likes

Ja de prijs is niet te doen, zo jammer. M’n moeder neemt iedere keer een zak voor me mee vanuit Zwitserland maar die is omgerekend ongeveer 6 euro :smiling_face_with_tear:

2 likes

Thomy mayonnaise a la francaise- specifiek deze variant is het lekkerst.

1 like

Thaise thee vind ik zo lekker, kun je ook echt heerlijke ijsthee mee maken.

1 like

ja janken toch :smiling_face_with_tear: maar ik haal ze toch wel haha, en dan geniet ik er bewust van

1 like

In Kuala Lumpur:

Kroepoek met salted egg smaak, niet normaal hoe lekker dit is, nog beter dan de Lays chips in salted egg

Verder:
154374_26122024135607-250x250
Weinig chocoladesmaak maar combinatie met pineapple is verrassend lekker

5 likes

Die KitKat is lekker inderdaad! Ik had eigenlijk een voorraad mee moeten nemen.

1 like

Ik geloof jullie hoor, maar die KitKat klinkt echt zo niet lekker dat ik hem nu wil proberen :upside_down_face:

1 like

Haha ik heb hem gister op en en mwah… ik vond de combi niet zo geslaagd

1 like

Ik vertrek vanavond voor een maand naar Japan, dus ik krijg heellll graag tips! @Bunnyslippers alvast bedankt voor de paar eerste!
Wil ook graag tips voor beauty maar die vraag stel ik wel even in het juiste topic

6 likes

Haha kut, ik wilde net even wat foto’s uploaden van wat ik had gekocht maar kreeg de melding ‘maximaal 5’ maar ipv dat je dan opnieuw kan selecteren was alles weg :skull: Handige feature. Anyways:

Dit gekocht in een winkel op weg naar kappabashi street, Tokyo, ze hadden allerlei dingen maar vond die met wasabi en soort clear soyasaus met yuzu etc echt lekker. Ook voor salades etc.

Meer kookachtige spullen zoa katsuobushi (bonito flakes), kombu, dashi bouillonzakjes, rice seasonings, rice Bran pickles maak dingetje. Ichiran ramen, dure instant noodles maar top! Deze had ik op t vliegveld, maar hebben ze bijna overal dacht ik wel.

Wat snackjes, qua snoepjes hou ik echt van alle Hi Chew. Neem ook de bijzondere varianten mee (vaak ook bij don donki of het vliegveld). Grote Pocky vind ik ook lekkerder dan de kleintjes. O en die sea urchin chips zie je ook overal en vond ik top. Niet dat het mega zee egel smaak is, maar gewoon hartig en heeft dus de textuur van harde frietjes.

Die Tokyo Banana cakejes kon ik alleen vinden bij treinstations of vliegvelden. Mega simpel, maar vond ze allebei eigenlijk wel gewoon echt lekker. Ook leuk last minute souvenir. Dit komt bijna allemaal nog van zo een plek, Royce dingen zijn altijd top. Tokyo milk street is super populair. Ik had dus van Royce ook een soort kaaskoekjes met witte chocola en ik vond die dus verrassend lekker. Die grote blauwe verpakte doos waren Shiroi Kobito koekjes, mijn moeder heeft de witte chocola versie geïnhaleerd. Dus zou echt de witte nemen (melk was ok). Hi Chew pineapple was top.

Meesten gekocht bij Don Donki, onderste 2 dozen bij t vliegveld. Helemaal top.

Verder Ipoddo tea heeft heerlijke losse thee en matcha. Als je zelf matcha maakt, hun theezeefje schijnt de bom te zijn maar was op toen ik m wou halen :sob: Dus als iemand ooit daar is denk aan mij. Verder heb ik dus meer tips van dingen die ik daar zelf heb gegeten, maar dat kon ik even niet zsm vinden. Heb nog meer tips als je into matcha bent.

Heb wel ook zulke foto’s qua beauty, maar snelle tips: Shue Uemura (en dan met name de cleansing oils, duur maar heerlijk. Lokaal merk maar heel leuke winkel en producten is Ahres, heb een charcoal cleansing balm, nog soort poederscrub (sowieso top product in Japanse skincare, gebruik dat hier ook van Sensai) en wat parfum.

Dan bij Don Donki nog allerlei haarolie en maskers gehaald (Shiseido Fino mask en oil).

Sorry deze post is denk ik 10 pagina’s lang.

48 likes

Maar geen sorry

7 likes

Is die ipoddo gewoon een eigen winkel en is die er in meerdere steden? Ik ga over 6 weken en als het me lukt te vinden dan wil ik wel het zeefje voor je halen. Is er er maar 1 in de winkel? Niet dat ik dan de verkeerde heb

1 like

Omg held! Dankjewel voor de moeite voor zo’n uitgebreide post! Ik ga straks in het vliegtuig alles even heel goed bekijken en een lijstje maken wat mij ook interessant of lekker lijkt haha! Ik ben zelf niet zo van de matcha, maar misschien word ik wel fan van de ekte in Japan. Eerst nu even voorbereiden op een lange vlucht en dan vreten voor het leven

1 like

Ja is een eigen winkel, ze hebben meerdere vestigingen. Hebben soms ook in bepaalde malls een counter bij het foodgedeelte. Ja, is volgens mij ook maar 1 zeefje! Zou lief zijn als het lukt, maar alleen als je het toevallig ergens tegen komt!

Waar ga je allemaal heen?

@MACdonalds veel plezier en deel vooral ook zelf al je tips tegen die tijd!

4 likes

We gaan naar Tokyo, Osaka, Kyoto (en Nara en Kobe voor een dagtripje). Ik ga sowieso thee kopen dus als het me in die winkel ipoddo is het mooi meegenomen

2 likes

Ik houd het ook in de gaten of ik die winkel tegenkom! Wij gaan ook naar Tokyo, kyoto en osaka, plus nog sasebo en hiroshima of fukuoka. We blijven een maand dus genoeg te doen. As we speak zit ik in Tokyo op bed een onigiri te eten, pocky te eten en ijskoffie te drinken. De leven.

Wel mooi dat ze hier dezelfde wijnen als bij de appie verkopen bij de 7 eleven haha

9 likes

@Bunnyslippers
Voor bunny er zo twee heeft: ik heb het zeefje gekocht! Heb net pb gestuurd naar je bunny, dus ik hoop dat het de goede is!

3 likes

Aah wat fijn!
@Bunnyslippers veel plezier ermee!

Ik ga die sowieso halen als cadeau voor mensen om me heen, lijkt me een handig en leuk item…

Heb je nog iets anders in die winkel gehaald?

2 likes