Ik ben binnenkort in Delden en omgeving. Zijn er nog lokale lekkernijen die de moeite waard zijn om te checken? Ik ben vooral gek op streek-specifieke koekjes, gebakjes, cake, etc.
Ik heb al Deldense moppen gevonden via Google en wil die sowieso gaan proberen.
Ken je kozakken al? Zijn koeken met buitenkant van chocolade met een jamvulling. Erg lekker en volgens mij is het typisch Twents.
Yes die ken ik! Maar de laatste keer dat ik die at is al een heeeeeele tijd geleden, dus die ga ik ook weer op het lijstje zetten. Thanks!
IJsje eten bij Van der Poel!
Ik zag toevallig net deze voorbij komen! Heb er zelf geen ervaring mee maar het klinkt wel leuk vind ik!
Iemand tips voor koek/snoep/chips in Georgië? Ik ken de Georgische keuken wel al en vind alles lekker, kijk er ook erg naar uit om naar de supermarkt te gaan. Ben benieuwd of google translate goed werkt op kleine verpakkingen
Lacasa chocoladedragee. Zijn verschillende soorten van. Het zijn noten met chocolade, maar bijvoorbeeld ook pistache dus die zie je niet vaak.
Superstep, is een losse reep
Roshen zakken met individuele verpakte snoepjes zoals krock en konafetto
Dit zijn trouwens dingen die ik hier wel eens kocht in een georgische supermarkt dus ik ga ervan uit dat ze daar te vinden zijn.
In Lochem bij de bakker Ten Broeke een frambozen monchoutaart halen. Is denk ik mijn favoriete taart
Omg onze lokale ijscoman heeft deze?? Ik zoek ze altijd op vakantie maar kan ze nooit vinden. Ze stellen ook echt niet teleur, nog net zo lekker als twintig jaar geleden.
Lievelings en zo nostalgisch
Bekende van mij zijn nu in Marokko en vragen of ze iets mee moeten nemen van daar. Iemand suggesties?
Specerijen, of arganolie!
Grote pot Amlou!
Beste JDS-koeken
Nog bedankt voor deze tip, hun mint-chocolate chip ijs is één van de lekkerste ijsjes die ik ooit gegeten heb.
Dit is wat ik uit Maui, Hawaii heb meegenomen!
Dat Li Hing poeder is interessant, soort de Hawaïaanse versie van Tajin. Zit op heel veel snoep en fruit!
Edit: oja en deze:
Wat vindt je van de nieuwe lijn van bekers? Ik snap dat je het gekocht hebt maar de vorige lijn was zoveel mooier.