Wat je van ver haalt is lekker (producten uit het buitenland)

Omg ja die kaas is heeerlijk!!! Als je het lekker vindt, koop dan een voorraad

4 likes

Heb t allemaal op mn lijstje gezet. Bedankt!!

1 like

Iemand nog Denemarken tips? De laatste post was alweer van een paar jaar geleden. Zoet/hartig/chocola/snoep/whatever: alles is welkom.

4 likes

Barcelona snacks

25 likes

Die peper! Is dat ook zo’n soort peper waar je birria taco’s mee kan maken? Ik kan het niet zo goed zien.

Nee het zijn een soort speciale geroosterde paprika’s! Piquillo peppers, echt heel lekker, maar nul pit dus. Niet zoals die gedroogde chilipepers voor Birria.

3 likes

Vakvrouw!!! :star_struck:

2 likes

Zo lang op verheugd :smiling_face_with_three_hearts:

16 likes

Hahaha ik liep laatst langs van der poel en toen moest ik nog even aan je denken :rofl:

Oh er komt trouwens ook een Van der Poel in Zwolle! Misschien iets dichter bij huis?

3 likes

Helaas niet, ik woon in het midden van het land. Dus laat ze maar lekker uitbreiden richting Amersfoort/ Utrecht. :smiling_face_with_three_hearts:

Ik heb in de tussentijd ook bij andere ijssalons in mijn regio mint chocolate chip gegeten (als ze het al hadden want ik heb het idee dat maar weinig ijssalons mint chocolate chip standaard in het assortiment hebben), maar die van Van der Poel is toch het lekkerst naar mijn mening. De munt springt er bij hen het meest uit en de chocoladestukjes zijn wat groter.

2 likes

Zie nu dat ik alleen koekjes heb meegenomen :joy: ik eet normaal echt nooit koekjes eigenlijk maar die kona coffee shortbread is echt heel lekker, heb al 2 pakjes op tijdens de vakantie.

Ik had ook nog deze maar al geproefd en ik vond het echt niet lekker dus heb die zak niet in mijn koffer meegenomen 🫣

6 likes

Ik heb vanmiddag plakjes Brunost geproefd maar ben nog geen fan helaas. Nu zo Smash proberen!

Zelfde ervaring :sweat_smile: vond Smash wel lekker en de hiking chocola maar niets beats de kanelbolle en alle varianten erop.

Gecombineerd met wat zoets is het heel lekker :grin: ik had toen een warme wafel met jam en brunost. En ik ben absoluut geen kaas eter haha

De allerlekkerste ketchup uit Oostenrijk! En als het goed is doen we hier ongeveer mee tot de wintersport en dan kan er weer een nieuwe fles mee :sunglasses:

6 likes

Haha wow ik ben er echt onder de indruk dat jullie zo lang met een fles kunnen doen! Mijn vriend doet ongeveer een maand met zo een fles :joy:

6 likes

Haha ja bij nader inzien denk ik eigenlijk ook dat we dat niet redden :joy: Maar zeker wel een paar maanden. Ik denk nu eigenlijk ook, waarom hebben we niet gewoon twee flessen meegenomen :smiling_face_with_tear:

2 likes

Heeft er nog iemand tips voor Duitsland? Ik kom morgen normaal gezien in een Edeka. @FrauHelga misschien heb jij tips voor bakproducten? Of iemand andzrs natuurlijk, maar ik assovieer jou het meest met bakken in combi met Duitse supermarkten. (Ik zag hier in het topic - denk ik - al een post van iemand anders, die heb ik al opgeslagen.)

3 likes

Zijn er nog Denemarken tips?

3 likes

Geen idee waar je verder van houd. Wat ik er haal voor het bakken is altijd de mohnfix voor een mohnstreusel. Daarnaast zakjes met zitronenschale gerieben.
Ik maak graag zelf jam, mijn go to is dan de gelfix pakjes van 3:1, hierdoor is dervhouding fruit groter op suiker, ik vind dat mijn jam echt een stuk lekkerder maken.

2 likes