Dit zijn alvast fijne tips, dank je wel!
Ik wil ook even bij het veggie snoep (en ev beleg) kijken, en die kaneelcrackers van Wasa zoeken. Heb alleen vrees ik niet heel veel tijd, want op terugreis met een kind en ik wil ook naar de DM
.
Ik weet niet of je van bakmixen houdt maar daar hebben ze er veel, ik vind het altijd wel leuk om mee te experimenteren als ik iets simpels wil bakken. Ruf is een fijn merk, de Nusskuchen daarvan is lekker (notencake).
Verder zijn vanillestokjes in Duitsland betaalbaarder dan in Nederland, en hebben ze bijv. tonkabonenpasta en/of tonkabonensuiker, of citroen- of sinaasappelrasp in zakjes. Topspul, neemt weinig ruimte in tussen je bakproducten maar geeft net dat beetje extra aan een simpele cake. Je hebt er ook suiker van maar dat is wat minder geconcentreerd, of pasta in een tubetje.
Ik haal in Duitsland ook vaak wijnsteenbakpoeder (cream of tartar).
Mocht je graag decoreren, in Duitsland heeft de gemiddelde supermarkt heel veel decoratiemateriaal in het bakschap. Suikerbloemetjes, versieringen van marsepein of eetpapier, je kijkt je ogen uit.
Verder kan ik aanbevelen:
Wasa Kaneelcrackers
Mövenpick Haselnusscrème (soort van vulling van een Kinder Bueno)
Duplo Chocnut
Lorenz Mexico pindaflips (wat pittiger dan de gewone, heerlijk vind ik die)

NicNacs borrelnootjes
En ik check altijd of er in de supermarkt een goeie afdeling is met broodjes, zoet en hartig, of dat er een bakkerij in of naast de supermarkt zit. Sla de toetjesafdeling ook niet over, daar zit vaak veel lekkers bij.
Oh wat een uitgebreid antwoord, zo lief van je. Dank je wel, daar kan ik zeker wat mee!
Mocht je nog specifieke dingen zoeken of willen weten hoe iets heet / waar iets ligt, of andere specifieke wensen hebben, geef gerust een gil.
En geniet van je uitstapje!
Dank je! Ik post de buit zeker hier
.
Ik heb dit ook altijd op voorraad hahaha. Lekker om vlees mee te kruiden maar ik gooi het eigenlijk ook altijd wel door sauzen enzo, lekkere smaakmaker.
Aankopen uit Frankrijk:
De Olijfolie, aroma´s, thee en siroop waren een pak goedkoper dan hier (=BE), en dan nog confituur, gezouten karamel, kastanjecreme en bouillonblokjes.
En uit Duitsland:
Ze hadden geen kaneelcrackers en geen tonkabonenpasta helaas, en maanzaad was nauwelijks voordeliger. Vegan beleg en snoep wel, heerlijk! Een groot deel van de zoetigheid is trouwens een bedanking voor het buurmeisje dat voor de kat zorgde. En mijn kind mocht cakedecoratie kiezen (zijn lievelelingskleur is paars
).
Love souvenirs uit de supermarkt.
Ik hoor altijd dat Duitsland bekend staat om zijn goede bakproducten. Ik kan alleen nergens amandelmeel vinden of alleen in mini verpakkingen tegen een hele hoge prijs. Klopt dit?
Nee ik haal altijd heel goedkoop voor m’n lebkuchen. Ligt misschien gewoon bij de noten?
Edit: althans, hazelnootmeel haal ik vooral, want amandelmeel is volgens mij niet veel goedkoper daar dan hier
Gemalen amandelen en hazelnoten liggen in zakjes van ca. 200 gram bij de bakproducten, in ieder geval bij winkels als Kaufland, Edeka en Rewe. Het is de afgelopen jaren echter wel duurder geworden inderdaad.
Ooo die met tomaat vond ik zooo lekker. Met limoen niet gezien…
In Frankrijk heb ik van Brets chevre en peper oid gehad, ook zo lekker.
Limoen was ook slecht verkrijgbaar vond ik! Dus toen ik ze eenmaal vond heb ik ingeslagen ![]()
Die heerlijk amora mosterdmayo verkopen ze ook bij de ah!!
ja, wel veel duurder!
Qua bakken heb ik helaas nog niks echt lekker gevonden (Duitse chocola vind ik veel te bitter ondanks ik normaal puur verkies boven andere smaken) maar ik vind de Exquisa Quark Genuss yoghurt altijd zo lekker. In de zomer vooral de bramenspecial en in de winter de bratapfelvariant. Ook zijn de standaard smaken zoals mango/passievrucht, kers, etc. ook lekker.

Deze thee uit Griekenland is echt
![]()