Wat zijn de grootste misverstanden over jou?

Dat ik niet ijdel ben en bijna nooit make-up draag, terwijl ik altijd minimaal foundation en mascara op heb, maar blijkbaar zien ze dat niet.

3 likes

Sommige mensen denken juist dat ik heel tokkie ben en heel plat praat
Heb ik al vaak gehoord

Mensen vinden me altijd heel lief, denk dan HAHA je moest eens weten. Ben ook zeker lief hoor maar kan ook heel pittig uit de hoek komen en daar schrikken mensen dan wel van. Voordeel is dat het dan wel indruk maakt want ja als je lieve musa boos maakt dan heb je het echt te bont gemaakt :joy:

Oh en dat ik mijn zaakjes altijd keurig op orde heb, ben echt een gigantische chaoot, altijd alles kwijt en vergeet belangrijke dingen. Maar kom dus over alsof ik zo helemaal niet ben, geen idee hoe dat komt. Mijn vriend en ik zijn dus collega’s en toen we gingen daten enzo was hij ineens heel verbaasd haha. Hij ontdekte steeds meer dat ik op werk ook niet alles altijd op tijd regelde of goed organiseerde en hij dacht dat ik altijd zwaar perfect alles in orde had.

Wat ik zelf heel vervelend vind, mensen onderschatten me vaak. Komt denk ik doordat ik er (volgens anderen) lief en zachtaardig uit zie en een zachte g heb en in een regio woon waar mensen dat niet hebben. Dat ik gewoon in gesprekken merk dat iemand me iets aan het uitleggen is en ik denk ja jeeeezus denk je serieus dat ik niet al bij woord 1 door had wat je bedoelde??? Nou moet ik zeggen dat ik ook niet echt mijn best doe om slim of intellectueel over te komen, dat boeit me niet zo veel ofzo dan haha. Maar erger me hier dan weer wel aan :+1:t3:

1 like

Mensen denken dat ik arrogant en zelfzeker ben en me te goed voel voor al de rest. Maar in feite ben ik gewoon enorm onzeker, verlegen en introvert.

Mensen schijnen ook te denken dat ik behoorlijk slim ben maar ik heb het gevoel dat ik enorm overschat word.

Dat ik heel jong ben. Kreeg laatst nog tijdens het werk de vraag of ik nog naar school ging of dat dit mijn eerste baan is. Die dame dacht dat ik pas 18 was geworden.
Ik vraag vaak aan mensen terug hoe oud ze me schatten als ze vragen hoe oud ik ben. Ik word vaak net aan 20 geschat.

Ook denken mensen die mij nog niet goed kennen dat ik een braaf studenten was op de middelbareschool. In feite is dat totaal tegenovergestelde van wat ik was. Geschorst worden van Duits, gele briefjes halen bij de conciërge, nablijven of vroeg moeten melden, grote bek.
Gelukkig ben ik nu een stuk rustiger :joy:

1 like

Dat ik niet goed kan luisteren naar mensen. Kan dat juist wel goed, maar heb altijd júist geluisterd naar mensen en liet mezelf daardoor compleet ondersneeuwen. Kon zelf nooit m’n verhaal kwijt en als ik dat probeerde werd er gewoon overheen gepraat met eigen verhalen. Voelde me soms net een psycholoog oid.

Na therapie enzo ben ik daar vanaf gestapt en luister ik alleen als een ander ook moeite neemt naar mij te luisteren of interesse te tonen. Dat begint mensen op te vallen (of nja, het valt ze op dat ik niet luister, het valt ze helaas niet op dat ik niet luister OMDAT zij zelf niet luisteren :sweat_smile:) en nu zeggen sommige mensen dat ik slecht kan luisteren. Haha joee.

Iemand was pas gewoon oprecht verbaasd toen m’n vriend zei dat ik een goede luisteraar ben haha.

1 like