Wat zijn dingen die je als kind heel lang hebt geloofd?

(Schaamteloos gejat van een artikel van diwmotz dat ik op facebook tegenkwam)

Ik heb lange tijd gedacht dat baby’s uit je navel kwamen.

Ook heb ik een tijdje geloofd dat de wc kon overstromen na het doortrekken dat het water dan zo hoog zou komen dat ik onder water zou komen te staan. Ik was klein voor m’n leeftijd en had een klasgenootje dat mij dat had wijsgemaakt. Ik heb maanden geen wc durven doortrekken en/of rende altijd meteen keihard weg na het doortrekken.

3 likes

Dat mijn juf altijd op school leefde. Ik was heel verbaasd dat we haar tegenkwamen in de supermarkt. toen besefte ik pas dat juffen en meester ook buiten school een leven hebben. Volgens dachten heel veel kinderen dit hahaha.

Ik heb er nog een, maar van dat ding moet ik echt even een foto maken morgen, want kan het zo niet goed uitleggen.

Edit: ik dacht ook dat in het dorp waar mijn opa en oma wonen, alleen maar oude mensen woonden.

16 likes

Dat onze tandarts alleen werkte op de schoolloze woensdagmiddag. Extreem jaloers op kinderen uit mijn klas die wel onder schooltijd naar de tandarts konden. Mijn moeder lacht er nog steeds om

15 likes

Ik dacht dat Wageningen een studentenstad/campus was zoals sims university en de campussen zoals je het in de film ziet.
Ik kwam er toen ik 13 was en m’n zus er al bijna een jaar studeerde pas achter dat daar ook andere mensen woonden.
(in my defence iedereen noemde het altijd een echte studentenstad)

15 likes

Dat je diarree kreeg als je te lang in pyjama rondliep. Kwam er echt pas heel laat achter dat mijn ouders dat gewoon zeiden zodat mijn broertje en ik tenminste meewerkten met aankleden.

En dat Griekenland en Friesland hetzelfde waren om de één of andere reden. Vertelde altijd iedereen dat ik deels buitenlands was omdat mijn oma Grieks was. Dat bleek dus Fries te zijn en gewoon in Nederland te liggen.

55 likes

Ik heb een tijdje gedacht dat Sinterklaas even voor 5 december in de speelgoedwinkels ging zitten op een soort troon en dat alle ouders dan met de verlanglijstjes van hun kinderen bij hem in de rij gingen staan en ze dan konden afgeven zodat hij wist wat hij met pakjesavond moest brengen.

5 likes

Mijn moeder ging altijd naar de “praatpaal” en daar kon ze dan via een intercom onze verlanglijstjes doorgeven…:joy:

1 like

Ik heb beschamend lang gedacht dat er mensen waren die onder de grond in een soort bunker de stoplichten bedienden. Dat er dus mensen waren die dat als beroep hadden. Dus bij een kruispunt bijv zat dan iemand onder de grond die dan keek waar de langste rij stond en die kreeg dan groen.

56 likes

Mijn vader zijn oorlel is niet helemaal rond (het lijkt alsof er een stukje afgehaald is) en toen ik vroeg hoe dat kwam hebben mijn ouders me wijsgemaakt dat mijn oma mijn vader een keertje op de grond heeft achter gelaten in de woonkamer en dat een muis toen een stukje heeft afgebeten van zijn oor. In mijn oren klonk het toen wel legit omdat mijn vader in een iets minder welvarend land is geboren dus ik kon het me voorstellen dat daar ook veel muizen rondliepen overdag. Ik vond het toen zo zielig voor mijn vader dat mijn oma dat had gedaan :frown: echt jaren later kwam ik erachter dat hij gewoon een afwijkende oorlel had.

15 likes

Hahah dit heb ik ook gedacht als kind. Zo grappig om te zien dat ik dus niet de enige was

1 like

Volgens sommige mensen is Friesland buitenland dus eigenlijk wel haha! Ik was ook oprecht zo teleurgesteld dat ik gewoon Nederlands bleek te zijn weet ik nog.

Zo’n pedoverhaal ging bij ons overigens ook rond een tijdje. Alleen niet ingegraven in speeltuinen, maar dat ze dan langskwamen in witte busjes en dan uitstapten en zich verstopten achter schuttingen en in bosjes etc. Inderdaad: wie verzon dit soort dingen??

3 likes

Hahahahahahha hardop gelachen om beide maar vooral om de eerste) :joy: heerlijk

1 like

Haha ja inderdaad kinderlokkers in witte busjes! Ik was vroeger altijd zo bang als ik een wit busje zag

6 likes

Ik dacht dat je alleen om half 8 ‘s ochtends naar de dokter kon, maar mijn moeder wilde gewoon niet dat we er school voor misten :rage:. Ik was echt… veel te oud toen ik daar achter kwam.

9 likes

Ik wist zéker dat vrouwen ook sperma produceren “want dat stond in de Break-Out hoor!!!” en heb dat gênant lang volgehouden tegenover klasgenoten omdat ik mijn ongelijk niet toe kon geven. Heb daarna nooit meer zo steevast in mezelf geloofd denk ik. :joy:

9 likes

Wij hadden thuis een exotische vlinder in een lijstje aan de muur hangen en ik vroeg mijn moeder hoe de maker deze gevangen had, haar antwoord was: ‘met een vork’. Dit heb ik jarenlang geloofd en ook aan vriendinnetjes verteld :sweat_smile:

11 likes

Mijn vader heeft een ovale wijnvlek aan de zijkant van voorhoofd zitten en hij heeft me heel lang doen geloven dat mn oma hem vroeger met een hak (van een pump) geslagen had en dat die vlek daardoor kwam.

9 likes

Ik denk dat dit uit een serie van vroeger kwam maar ik dacht altijd dat als je heeeel diep ging graven dat je dan in China uitkwam. Dus mijn broertje en ik hebben vroeger vaak gaten gemaakt in de tuin :sweat_smile:

8 likes

Zat dat niet ook in Abeltje? :thinking:

Deze is heel zielig, ik zou willen dat het waar was. Ik dacht dus dat je maar 1x in je leven ongesteld werd en dat was het dan, dat je vanaf dat moment zwanger kon worden. Ik zei bij mijn 1e keer tegen mijn moeder iets van ‘nouja nu ben ik er maar vanaf’ en ze was heel verbaasd ‘hoezo? Dit komt iedere maand terug hoor?’ :broken_heart:

74 likes