Wat zijn dingen die je als kind heel lang hebt geloofd?

Mijn vader vertelde altijd verhalen bij het slapengaan ipv voor te lezen. Een van de terugkerende onderwerpen was de hond die mijn ouders hadden voor ik geboren was. Deze hond maakte de gekste dingen mee, volgens mijn vader.

Ik heb dus o.a. gênant lang geloofd dat deze hond een scootertje heeft gehad waarmee ‘ie boodschappen deed. Oh ja en als de scooter voor de deur stond wist je dat de hond thuis was. :sweat_smile: En nog veel meer van dit soort dingen. Mijn ouders lieten me gewoon in de waan haha

59 likes

Vroeger dacht ik dat je als meisje op een dag wakker zou worden met borsten. Dat die zeg maar in 1 nacht groeiden en dan had je ze

4 likes

Dit heb ik ook héél lang gedacht :sweat_smile:

En ik dacht dan mijn moeder altijd volle melk kocht omdat het zonde was om halfvolle melk te kopen en het pak dus maar half vol zou zijn.

4 likes

Deze staat in onze wijk (al jaaaren). Ik heb geen idee wat het precies is. Op de andere kant zit een blauw bordje met wat cijfertjes.

Ik dacht vroeger dat hier iemand begraven lag.

23 likes

Dat mensen op tv ín de tv zaten. Met als gevolg dat ik niet dichtbij de tv durfde te komen want ik was bang dat ze me zouden grijpen en dat ik dan ook gevangen in de tv zou worden :joy:

4 likes

Dit idd! En dat in een speeltuin dan kinderen vertelden dat ze dat busje hadden gezien en we dan met zijn alle opnondetzoek uitgingen :woman_facepalming:t2: Natuurlijk was er geen wit busje en waren we allemaal stiekem toch best bang dat we toch maar weer terug naar papa en mama gingen

8 likes

Is dit niet zo’n paaltje met informatie erop over hoe diep kabels en leidingen etc. In de grond zitten?

2 likes

Sommige ouders zijn zo creatief met dingen verzinnen, hoe kom je erop. Vind deze ook echt leuk haha sorry.

1 like

Dat je stem uit een balletje in je keel komt en dat als je te hard en lang huilt dat dat balletje dan knapt en dat je stem voor eeuwig weg is. Ben zo vaak in paniek geweest als mijn zusje hard moest huilen, ging dan echt mn hand voor d’r mond houden enzo.

17 likes

De zus van een vriendinnetje hahah, zo gemeen eigenlijk

1 like

Oja! Dat als je iets brak (arm of been) het dus in 2 stukken uit elkaar lag. Net als een vaas zeg maar :joy:

8 likes

Ik heb echt lang niet geweten van het bestaan van andere talen dan Nederlands. Ik dacht altijd dat als je een liedje wilde maken, je gewoon wat woorden en klanken mocht verzinnen, had geen idee dat het Engels was :face_with_raised_eyebrow:

10 likes

Als een man en vrouw getrouwd waren, dacht ik altijd dat de man ouder moest zijn dan de vrouw.
Ik kende ook alleen maar mannen die ouder waren dan hun vrouw.

4 likes

Dat mannen of jongentjes of meisjes konden verwekken. Ik kon alleen maar gezinnen met één geslacht of een andere vader.

Ojaa!!! Mijn opa en oma maakten mij ook wijs dat er kaboutertjes in pinda’s zaten. Dus ik zat op verjaardagen bij opa en oma altijd pinda’s door midden te breken op zoek naar kabouters.

8 likes

dat dit niet mijn overleden neefje is!!
mijn oma zei altijd dat dit een (overleden) neefje van me was :face_with_raised_eyebrow:

31 likes

Ik dacht altijd dat dit een portret van mijn oudste broer was

2 likes

Ik geloofde altijd dat mensen op televisie konden horen wat je zei. Beetje wat mensen met een psychose soms ook hebben. Ik schaamde me ook altijd als mijn ouders iets negatiefs zeiden over bv de kleding van de journaalpresentator.

5 likes

Hahaa dat dacht ik ook

Hahaha ik dacht dus altijd dat Nederlands een universele taal was. Dat iedereen dat sprak en daarnaast andere talen leerden

1 like