Wat zijn dingen die je als kind heel lang hebt geloofd?

Ik heb een broertje die 13 jaar jonger is dan ik, die maakte ik altijd van alles wijs. Bijvoorbeeld dat er een geheim luik naar de kelder achter onze bank zat die alleen ik kon openen. Dan deed ik net of ik de trap af liep.
Als we op vakantie gingen en we zaten in de auto verzon ik altijd wilde verhalen over alles wat we buiten zagen. Bijvoorbeeld over kastelen
dat er koningen woonden maar dat ze onthoofd waren etc. Dan keek hij me zo aan en vroeg hij: maar Ludo, hoe weet jij dit allemaal???!!

12 likes

Geloofde altijd dat je op ten duur vergat hoe je moest rennen omdat mijn ouders nooit renden. Werd echt een beetje verdrietig als ik erbij stil stond dat je ooit niet meer kon rennen :see_no_evil:

23 likes

Ik wist van elk stel hoe vaak ze seks hadden gehad. De formule was simpel: aantal kinderen +1 want ik snapte heus wel dat je ook dingen deed in de huwelijksnacht!!

58 likes

Ik at vroeger heel graag (ontbijt)spek. Af en toe zit daar wel eens een iets wat harder stukje wit in.
Mijn vader zei toen dat dat de teennagel van een varken was. Ik heb echt jaren geen spek meer gegeten.

31 likes

Toen ik een jaar of 7 was, ging ik met mijn ouders op vakantie naar Frankrijk. Ik zag toen heel veel ouders met dakkoffers. Ik had dat nooit gezien, dus vroeg mijn vader waar het voor was. Mijn vader heeft me toen heel serieus verteld dat mannen nadat ze trouwen hun schoonmoeder in zo’n koffer doen en ermee gaan rond rijden.

Ik heb dit echt super lang geloofd, maar vond het ook heel vreemd. Mijn oma is namelijk heel dik en ik vroeg me oprecht af hoe mijn vader mijn oma daarin had gekregen…

50 likes

Ik heb heel lang gedacht dat videoclips ‘live’ gebeurden. Ik snapte al niet hoe ze ineens een hele andere outfit aan konden hebben.

Ik heb heel lang gedacht dat de flitsen van onweer echt camera’s waren die foto’s maakten. Ik ging dan ook regelmatig voor het raam staan poseren.

24 likes

Ik dacht als kind dat een het soort van genetisch bepaald was dat je als man gewoon een snor of baard op je hoofd had, of niet. Dat het in de familie zat dat alle mannen een snor hebben (net als bijvoorbeeld rood haar of een herkenbare neus) :man_red_haired:

8 likes

Haha zo dacht ik dat de deur(?) Waar ze bij de miniplayback instapte een magisch iets was. 2 seconden later kwamen ze er verkleed uit!:astonished:

6 likes

Dat ze hier ranja in maakten. Thanks mom :stuck_out_tongue:

19 likes

Hahaha ik moest hier heel hard om lachen hahaha

1 like

Ik dacht altijd dat ik super special snowflake was en de maan alleen mij altijd achtervolgde. Mijn ouders hebben het weleens geprobeerd uit te leggen maar ik snapte natuurlijk niks van de echte uitleg met afstand enzo haha.

Verder kon mijn opa fantastische verhalen vertellen en verzon hij dieren waarvan ik dacht dat ze echt bestonden. Gingen ieder jaar op wintersport en dan wees hij in de lift sporen van zelfverzonnen dieren aan. God wat was dat spannend en fantastisch! Heb echt tot na mijn 12e ofzo gedacht dat zeker 2 van die dierensoorten echt waren (o.a de Knont, een soort kruising tussen een konijn en hond).

38 likes

Ik dacht ook altijd dat Nederland en Engeland de enige landen waren, omdat je als je een film opzette altijd alleen kon kiezen tussen Nederlands en Engels.

14 likes

Mijn broers en ik moesten vroeger het portier van de auto vasthouden als we uitgestapt waren. Anders zou de auto wegrollen!
Was natuurlijk alleen om te zorgen dat iedereen bij de auto bleef tot alles was uitgestapt en de auto afgesloten. Maar wij geloofden dat echt.

18 likes

Zo leuk om te lezen dit allemaal! Ik kan me zelf niet direct iets bedenken, mijn ouders waren ook niet zo van het gekke dingen verzinnen. Vooral mijn vader wou niet tegen me ‘liegen’ maar ook mijn kinderfantasieën niet verpesten, dus toen ik vroeg of kaboutertjes nou echt bestonden was zijn antwoord ‘nou, ík heb ze nog nooit gezien, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ze niet bestaan’ en dat vind ik nog steeds heel erg lief.

51 likes

Dit is meer een verhaal over kinderlijke teleurstelling.

Ik vond het altijd fantastisch als in november de nieuwe intertoys gids kwam. Urenlang kijken, je sinterklaascadeau uitzoeken.

Toen ik een jaar of zes was had ik een Barbie uitgezocht, de elvenprinses. In de omschrijving stond dat de Barbie in een handomdraai van een prinses in een elfje verandert. Dus ik dacht als je het armpje omdraait, dan heeft zij een andere outfit aan. Leek me zo cool. Doorgegeven aan Sint dat ik die wilde hebben…

Paar dagen later vertel ik helemaal enthousiast tegen mijn broer over die bijzondere barbie, zegt ie dat ‘in een handomdraai’ gewoon ‘heel snel’ betekent. Dit was zoooo’n teleurstelling.

Dus ik snel doorgeven dat ik deze barbie niet meer hoeft, had sinterkaas hem al gekocht. Sinterklaas had ook geen bon.

35 likes

Wij hadden geen auto en moesten dus altijd met de trein, specifiek vaak naar Rotterdam en Brabant. Daar gingen toen nog treinen heen die dan ontkoppeld werden, dus een deel ging naar Den Haag en een deel naar Rotterdam. Dat ontkoppelen gebeurde als de trein stilstond en Mn vader vertelde me dat ik absoluut niet uit mocht stappen om te kijken, omdat het met een enorme schaar gebeurde. Dat vier hele sterke mannen die op het station woonden daarmee kwamen aanrennen, er twee op het dak van de trein gingen staan en twee op de rails en dat ze dan de trein doorknipten. Elke keer opnieuw vertelde hij het en omdat ik dus de trein niet uitmocht kon ik het nooit zien gebeuren, maar mijn broer zat altijd tegenover me in de trein (hij en mijn moeder kunnen niet ‘tegen’ de richting treinen vanwege reisziekte) en die beweerde altijd dat hij uit het hoekje van het raam nog nét de mannetjes zag lopen. Dus ik klom altijd de halve coupe door op zoek naar de mannetjes.

Ik kwam erachter dat het niet waar was toen ik met de familie van een vriendinnetje mee mocht in de trein en dit enthousiast vertelde. Ik was toen 12.

43 likes

Ik dacht als kind dat mijn moeder maar 1 keer seks had gehad omdat ik enigskind was. Vond het echt zielig voor haar want onze buren hadden 5 kids dusja 5 keer seks.

16 likes

Dit topic is zo schattig!

Mijn ouders zeiden altijd dat je van te lang tv kijken vierkante ogen kreeg. Ik keek op een dag (na lang tv kijken) in de spiegel en zou toch zweren dat mn ogen ipv rond een meer vierkante vorm hadden! Mijn moeder lachte me uiteraard keihard uit toen ik dat in paniek riep

13 likes

Ik wilde vroeger heel graag een Magic Twisty. Die reclame was vaak op tv en ik was heel erg onder de indruk van alle trucjes die hij kon. Ik dacht dat het een echt diertje was. Na lang zeuren mocht ik er eindelijk eentje, en ik weet nog zo goed hoe teleurgesteld ik was toen ik zag dat er een doorzichtig touwtje aan zat en hij dus eigenlijk helemaal niks kon. Gewoon een frummeltje aan een touwtje. Mijn moeder zei ook nog heel sassy “ja hoe dacht je dan dat ie bewoog?” Ok moeder.

42 likes

Dat mijn moeder ogen in haar achterhoofd had… Heb jarenlang stiekem naar haar achterhoofd gekeken in de hoop een glimp van die ogen op te vangen. Nooit gezien natuurlijk. -.-’

14 likes