Wat zijn dingen die je als kind heel lang hebt geloofd?

Jaaaa dat dacht ik ook! En ze had volgens mij ook afluisterapparatuur in elke kamer hangen want elke keer als ik met m’n broertje liep te klieren was ze er meteen bij.

Jonge ik besefte niet dat als de deuren op een kier zijn en je broertje heel hard schreeuwt ‘NOUHOU, DIE IS VAN MIJHIJ’ dat je moeder het vanaf de zolder nog makkelijk kan horen.

6 likes

Dat je appels af moest wassen zodat de wormen eruit kwamen :roll_eyes:

1 like

Mijn vader beweerde altijd dat ie als kind de houten trap onder stroom had gezet. Ik was een jaar of 14 toen ik tijdens de techniekles erachter kwam dat dit niet mogelijk was.

4 likes

Moeders heeft me heel lang wijsgemaakt dat er ook iets als “vaderstaal” bestaat.
Dus dacht dat dat Duits was omdat mijn vader Duits is :joy:

4 likes

Toen ik 5 was ofzo dacht ik dat ik wel begreep hoe het zat met de dood. Ik had namelijk bedacht dat iedereen áltijd op zijn 100ste verjaardaag overleed, in zijn slaap. Ik was er alleen nog niet over uit of je dan in de nacht van je verjaardag stierf, of na je verjaardag zodat je die nog wel kon vieren. Was nogal een desillusie toen ik deze theorie met m’n moeder deelde en zij moest uitleggen hoe het echt zat :no_mouth:

8 likes

Ik dacht vroeger altijd dat iedereen een leren bankstel had, omdat wij dat thuis hadden.

En ook dat je elkaar altijd een knuffel en/of kus moest geven als je wegging, omdat wij dat thuis altijd deden. Was zo verbaasd toen ik merkte dat dat bij andere gezinnen helemaal niet altijd het geval was.

2 likes

Mijn moeder heeft jaren met een stalen gezicht volgehouden dat zij een heks was, en dat ik er dus ook een was. Ik wist op zich wel dat het waarschijnlijk niet waar was, maar elke keer als ik ernaar vroeg was ze bloedserieus. Ik denk dat ik het haar nu nog kan vragen en ze het nog niet zal ontkennen hahaha. (ik denk inmiddels wel dat het echt niet waar is maar ja aan de andere kant, hoe kan ik het weten?)

22 likes

Ik gaf mijn verjaardagsfeestje en we gingen met de trein ergens heen. Veel kinderen waren nog nooit met de trein geweest. Dus mijn vader vertelde dat als er een tunnel aankwam we moesten bukken. Dus veel vriendinnetjes van mij die gingen bukken haha.

En nog een andere. Op een gegeven moment hadden we een auto en mijn moeder reed best wel vaak verkeerd of mijn ouders zagen de afslag niet of er was opeens een omleiding o.i.d. En dan zeiden mijn ouders tegen mijn broer en mij dat de bordenman was geweest om de borden weg te halen. Ik dacht dus echt dat er een man was en dat hij dan de borden weghaalde.

1 like

Ja, ik ken het ook!

1 like

Dat als je pitjes en/of zaadjes doorslikte, er iets in je buik zou groeien (bv een appelboom bij pitjes van een appel).

Daarnaast bedacht m’n vader ook een verhaal om me van m’n fopspeen af te krijgen (ik was toen 3): de fiepeekhoorns. Fiep is geloof ik Brabants of Limburgs voor fopspeen. Dat waren dan eekhoorntjes in smoking (inclusief hoge hoed) die snachts kwamen checken of ik nog met m’n ‘fiep’ sliep, en zo ja, dan zouden ze ‘m afpakken. Was doodsbang voor die beesten haha.

Uiteindelijk heb ik m’n fiep rond sinterklaas in m’n schoen afgegeven, omdat ik een brief had gekregen van sinterklaas dat er een babypietje was geboren, of die alsjeblieft mijn fiep mocht hebben… zo lief van mij haha.

40 likes

Eekhoorns in smoking (met hoge hoed)?! :joy: hahahah geniaal, ik zie het gewoon voor me

En de leugen over het babypietje vind ik ook schattig :heart: Volgens mij heb je een hele leuke vader!

2 likes

Dat ik mijn leven al helemaal op een rijtje zou hebben op mijn 25e. Groetjes van deze 27-jarige die doet alsof :wave:

29 likes

De klassieker: dat een watertoren helemaal gevuld was met water wat over je heen zou vallen als je de deur open doet.

2 likes

Ahh wat lief allemaal dit haha
Ik kan zo even niks bedenken

1 like

Mijn moeder zei dat mijn tranen opgingen als ik heel lang zou huilen. Dat heb ik toen een keer tegen mijn oma gezegd. Die was heel verbaasd en dacht dat ik dat zelf had verzonnen, dus zij zei dat het niet waar was. Toen ben ik een tijd heel boos op mijn moeder geweest omdat ze gejokt had!

1 like

Ik heb heel lang geloofd en rondbazuind dat mijn moeder een overleden broertje had en dat die was overleden tijdens het huis poetsen. Ze heeft ooit eens gezegd dat ze een broertje dood had aan schoonmaken en poetsen…

52 likes

Ik dacht een poosje dat Parijs en Zwemparijs (zwemparadijs) hetzelfde waren.

11 likes

Oh en onze tekendocent heeft ons nog tot in de derde klas laten geloven dat kerken in de vorm van een kruis zijn gebouwd, zodat als god naar de aarde kijkt hij goed kan zien waar de gelovigen zijn…

6 likes

Ik dacht juist dat in de toren allemaal flesjes water opgestapeld stonden…

1 like

Mijn vader had me vroeger altijd vertelt dat hij elke avond de maan ophing en de zon naar beneden haalde. Geen idee tot welke leeftijd ik dit geloofde, haha.

Mijn opa daarentegen heeft me zoveel dingen wijsgemaakt, dat ik bijna dagelijks wel weer thuis kwam met een verhaal wat echt helemaal nergens op sloeg en dat m’n moeder zei “trap er nou niet elke keer weer in”. Hij maakte me ook gewoon echt domme dingen wijs, zoals dat hij op de universiteit zat en daar de gekste dingen meemaakte. De beste man heeft nooit gestudeerd. Ik las van iemand hier dat haar vader of opa ook over een hond vertelde en dat deed mijn opa ook altijd, hahahaha. Ze hadden ook een hele grote foto van die boxer aan de muur hangen en die hond was echt een legende voor mij vroeger

11 likes