Wat zijn jouw irritante gewoontes?

Ik kan muziek die anderen hebben opgezet echt heel slecht tolereren. Het moet niet te opvallend zijn, en als het opvallend is en/of op mijn zenuwen werkt dan moet het gewoon ook uit. En nee niet zo maar NU! Dan wil ik mijn eigen (opvallende) muziek weer aan hebben staan. Wat voor die ander weer heel irritant is als je daar niet van houdt. :’)

Als ik naast je in de auto zit dan heb ik echt de neiging om me te bemoeien met hoe diegene rijdt en ik maak opmerkingen als ‘kijk uit, niet zo snel, dat was bijna rood, ik betaal niet mee aan een boete, wow eng die vrachtwagens hier’. Maar ik vind het vaak ook gewoon nodig, zoveel mensen rijden roekeloos en ik leg mijn leven in hun handen en ik kan die controle lastig uit handen geven.

Ik ben niet zo goed in zelf met originele ideeën komen of creatief iets bedenken, maar kan wel goed kritiek leveren op mensen die daar wel mee aankomen :’)

Ik heb iets met getallen als ik bijvoorbeeld een youtube filmpje kijk blijf ik continu op het scherm klikken tot ik bijvoorbeeld 1:23 of 2:34 zie staan. Ik reken ook elke nacht uit hoeveel uur ik nog kan slapen

Wow dit heb ik ook allemaal. Heel gek om zo te zien staan

2 likes

Geluid van de tv/radio moet altijd op een rond getal staan, of een getal dat eindigt op een 5. Dus 10, 15 etc. Anders word ik zo geïrriteerd.

3 likes

Lange lijst :stuck_out_tongue:

• heb nog veel zelfmedelijden. Als iets niet gaat als ik wil, kan ik wel huilen…
  • ik praat heel zacht; hoor het vaak en leidt tot irritatie bij andere
  • ongeduldigheid; overal, maar moet wel zeggen dat het minder is als vroeger.
  • ik doe vaak dingen tegelijk: anders verveel ik mij…
  • als ik eenmaal een oordeel heb, vind ik het lastig om daar van af te wijken.
  • soms kan ik grapjes of opmerkingen niet plaatsen. En dan wil ik het liefst uitleg tot in details haha

Ach iedereen heeft wel irritante dingen, hou ik mezelf maar voor😂

Vloeken, me leve.

Ik heb weinig inlevingsvermogen en vind snel dat mensen zich aanstellen (uiteraard ben ik ook zo hard naar mezelf toe). Ik ben dan ook die vriendin die je een ongemakkelijk een schouderklopje geeft als je moet huilen.

5 likes

Ik ben helemaal niet galant of sociaal beleefd. Ik zal bezoek niet zo snel vragen ‘wil je iets drinken?’ En neem ook nooit iets mee als ik ergens op bezoek ga of zo. Mijn moeder probeert me dat soort dingen nog steeds aan te leren maar het komt gewoon niet in me op.

Mijn non verbale communicatie is heel sterk en ik kan mijn onvrede of ongenoegen over dingen niet verbergen.

Ik ben heel direct en heel eerlijk. Sommige mensen vinden dat heel grappig maar ik krijg zoooo vaak blikken van vriendinnen die dan zo beschaamd naar beneden kijkend hun hoofd schudden

1 like

Ik wil altijd overal bijhoren en sta het liefst in het middelpunt van de belangstelling. Altijd.

Ik ben vaak opzoek naar bevestiging en betrap me erop dat ik tijdens presentaties wel eens vragen stel om zelf slimmer over te komen.

Lange termijn denken wil er niet in bij mij.

Ik heb snel een vooroordeel klaar over mensen en als ik me eenmaal een mening gevormd heb vind ik het lastig diegene nog anders te zien.

Ik denk vrij pessimistisch, zie in elk plan wle bezwaren en heren op de weg. Probeer ik wel wat bewuster in te zijn.

Ik draag mijn hart op de tong en volgensmij ook op mijn hoofd. Ik verbloem niets en elke emotie valt aan mijn kop af te lezen.

1 like

Ik wil ook wel heren op de weg zien ipv beren hoor :stuck_out_tongue: kom maar doorr

(Haha geintje ik weet natuurlijk wel dat het een typfoutje van je was)

5 likes

Hahaha mijn telefoon is positiever dan ikzelf :grin: Kom maar door met die heren op de weg!

2 likes

Procrastinatie. Ik stel altijd alles uit tot het laatste moment.

Oh en nog een gelukkig 2001 allemaal!

8 likes

Ik ben vaak in mijn hoofd bezig met hele andere dingen dan mijn gesprekspartner. Soms ook geen idee meer waar het gesprek over ging.

Ik kijk graag meteen op Mn telefoon als er een berichtje binnenkomt. Ook als ik met iemand sta te praten.

Ik knak. Met Mn vingers, nek, knieën, alles…//

1 like

Ik eet wortels in de trein. Sorry voor het gekraak.

8 likes

Ik lieg heel makkelijk
Ik steek de draak met iedereen, incl. Mezelf. Daarmee hoop ik het goed te praten;-)
Helaas ben ik de grootste chaoot op aarde

Ik slaap vallen na werk en dat 's avonds niet kunnen slapen uhg

2 likes

Ik vind het heel irritant als iets niet op mijn manier gebeurt. Daardoor doe ik het liefst ook alles zelf.

Ik word heel chagrijnig als ik ongesteld ben/moe ben en verander dan ook echt in een draak.

Verder vertrouw ik anderen niet echt als het gaat om het regelen van dingen of bijvoorbeeld het afsluiten van het huis (behalve mensen waarvan ik weet dat ze zijn zoals ik, die mensen vergeten dan ook nooit afspraken enzo).

Dit is serieus een van de redenen dat mijn relatie is gestrand :weary::joy: Ik vertrouwde mijn ex met niks maar het kutte was, ALS ik dan eens in de honderd jaar iets aan hem overliet dan ging het dus ook niet goed! Aaaaargh.

Verder:

• ik maak heeel veel grappen ten koste van anderen en van mezelf maar niemand mag een grap ten koste van mij maken.
  • sowieso te veel woordgrappen.
  • ik kan heel hypocriet zijn. Dus dan keur ik iets bij anderen openlijk af maar doe ik het zelf -stiekem- ook/wel. Heel lelijk.
  • ik kan iets te smooth liegen.
  • ik ben heel aanwezig, luid en druk. Al regelmatig op aangesproken in het buitenland (ben me wel omgevingsbewust hoor maar het kan me dan gewoon niets schelen)
  • ik kan heel zuunig zijn, dat ik bang ben dat ik te veel betaal en een ander te weinig. Dit laat ik alleen nooooit merken maar dat komt omdat ik het uit alle macht onderdruk.
  • ik geef nooit aan goede doelen, ik ben m’n eigen goede doel.
  • ik kan iemand helemaal fantastisch vinden maar door 1 actie of uitspraak mijn respect voor die persoon totaal verliezen.
  • mateloos zijn. Ben nu weer extreem aan het sporten en gezond eten omdat ik in de periode hiervoor heel veel zoop en at.
  • ik vind samen koken de hel. Ik kan sowieso niet praten en eten bereiden tegelijk en ik trek het ook niet als een ander bijv. de groenten niet op mijn manier snijdt of de hele tijd met zijn of haar vinger in de pan zit om te proeven.
2 likes

Zo heb je even? Hahaha. De dingen die ik zo even kan bedenken:

• ik wil perse melk uit een beker, en niet uit een glas. Dan drink ik het gewoon niet op.
  • thee hoort dan weer in een glas.
  • als ik mijn nagels knip mag niemand dit zien, of ook maar in de buurt komen.
  • ik stel alles uit op het laatste moment. Heel vermoeiend is dat!
  • met bepaalde avg’tjes prak ik alles door elkaar. Mijn vriend ergert zich er kapot aan.
  • het is pas schoon als ik het zelf heb schoongemaakt
3 likes

Dit is al lang geleden geplaatst maar ik lees dit nu pas en ik wil zeggen: dat laatste! Dat heb ik ook. Ik haat het enorm als iemand me wil helpen. Als een vriendin komt eten kook ik. Zij moet zitten en mag met me kletsen maar moet zich niet met het eten bemoeien. Als iemand dan in de pan gaat roeren vind ik dat onbeschrijflijk irritant.

2 likes

Ja! Mijn vriendinnen lachen me hierom uit (niet als in 'ah wat schattig die eigenwijze bubbless maar ze vinden het echt stom) maar wat zij ‘helpen’ noemen is geen helpen maar gewoon gruwelijk irritant :grimacing:

1 like