Wat zou jij doen met 2 extra dagen per week?

Wat zou jij doen met 2 (of 3) extra dagen per week? Welke cursussen zou je volgen, welke hobby’s zou je weer oppakken en in welke hobby’s zou je meer tijd steken? Zou je meer werken (om bv. voor een bepaald doel te kunnen sparen?), sporten of een studie erbij doen? Zou je een eigen zaakje starten (en wat dan)? Of zou je vrijwilligerswerk gaan doen? Van welke projecten die je al lang wil doen, zou je nu echt werk maken? Of heb je andere ideeën om je tijd te besteden?

Even mijn persoonlijke situatie schetsen: ik zit in een luxepositie, ik heb tijd ‘over’. Ik werk, ik heb een mooi fulltime loon, dus ik hoef in principe niet extra te werken. Ik studeer, maar ik heb dus al een aantal jaar vast werk, dus ik hoef ook geen extra vakken te nemen om sneller mijn diploma te behalen. Het is heerlijk en in het begin heb ik heel erg genoten van al mijn vrije tijd, maar nu merk ik dat ik eigenlijk te veel vrije tijd heb en er een beetje lui van word. Ik ben dus op zoek naar extra uitdagingen, dingen waar ik mijn tijd kan insteken. Vandaar dat ik me afvraag wat jullie zouden doen met 2 extra dagen.

Ik denk eigenlijk dat ik meer tijd niet zo goed zou besteden, maar mijn uitstelgedrag het zou innemen.

23 likes

Tsja gewoon meer werken denk ik? Tenzij iemand anders ook twee extra dagen heeft dan met diegene leuke dingen doen. Thuis zitten terwijl iedereen werkt is echt zo kapot saai.

  • Een nieuwe taal leren
  • Ik zou persoonlijk een dagje meer werken, is toch wat meer moneyz
  • Meer mensen ontmoeten

Ik zou weer willen gaan paardrijden. Ik zou het nu misschien in een avond kunnen proppen maar dan wordt het arriveren-paard voorbereiden-rijden-afzadelen-naar huis scheuren en daar doe ik het niet voor. Ik wil urenlang de tijd hebben om rond te lummelen bij de paarden, te trainen en daarna uit te stappen in de bossen.

2 likes

Ik zou (zeker de eerste periode) vooral heel veel uitrusten en slapen.