Wat zou jij doen met 2 extra dagen per week?

Wat zou jij doen met 2 (of 3) extra dagen per week? Welke cursussen zou je volgen, welke hobby’s zou je weer oppakken en in welke hobby’s zou je meer tijd steken? Zou je meer werken (om bv. voor een bepaald doel te kunnen sparen?), sporten of een studie erbij doen? Zou je een eigen zaakje starten (en wat dan)? Of zou je vrijwilligerswerk gaan doen? Van welke projecten die je al lang wil doen, zou je nu echt werk maken? Of heb je andere ideeën om je tijd te besteden?

Even mijn persoonlijke situatie schetsen: ik zit in een luxepositie, ik heb tijd ‘over’. Ik werk, ik heb een mooi fulltime loon, dus ik hoef in principe niet extra te werken. Ik studeer, maar ik heb dus al een aantal jaar vast werk, dus ik hoef ook geen extra vakken te nemen om sneller mijn diploma te behalen. Het is heerlijk en in het begin heb ik heel erg genoten van al mijn vrije tijd, maar nu merk ik dat ik eigenlijk te veel vrije tijd heb en er een beetje lui van word. Ik ben dus op zoek naar extra uitdagingen, dingen waar ik mijn tijd kan insteken. Vandaar dat ik me afvraag wat jullie zouden doen met 2 extra dagen.

Ik denk eigenlijk dat ik meer tijd niet zo goed zou besteden, maar mijn uitstelgedrag het zou innemen.

23 likes

Tsja gewoon meer werken denk ik? Tenzij iemand anders ook twee extra dagen heeft dan met diegene leuke dingen doen. Thuis zitten terwijl iedereen werkt is echt zo kapot saai.

  • Een nieuwe taal leren
  • Ik zou persoonlijk een dagje meer werken, is toch wat meer moneyz
  • Meer mensen ontmoeten

Ik zou weer willen gaan paardrijden. Ik zou het nu misschien in een avond kunnen proppen maar dan wordt het arriveren-paard voorbereiden-rijden-afzadelen-naar huis scheuren en daar doe ik het niet voor. Ik wil urenlang de tijd hebben om rond te lummelen bij de paarden, te trainen en daarna uit te stappen in de bossen.

2 likes

Ik zou (zeker de eerste periode) vooral heel veel uitrusten en slapen.
En daarna zou ik dingen willen doen als vaker andere steden bezoeken, meer musea en tentoonstellingen bezoeken, veel meer lezen, vaker naar de bioscoop gaan en thuis films kijken. Meer aandacht besteden aan koken en boodschappen doen, niet noodgedwongen alles bij de winkel hier vlakbij kopen (omdat dat de enige is voor sluitingstijd kan halen) maar naar fijnere plekken gaan en daar echt goede producten halen.
Inderdaad zelf meer dingen maken: schilderen en tekenen, sieraden maken. Misschien op dansles of zangles gaan.
Dat zijn ook wel dingen die ik mis van toen ik nog meer tijd had (maar toen had ik ook minder geld dus kon ik ook niet alles doen. Nu heb ik wel meer geld maar geen tijd en nog minder energie. Het leven is wreed :joy: )

2 likes

Ik zou 1 dag extra werken want dan werk ik er 5 en heb ik er 4 vrij. Met dat extra geld wil ik sneller gaan studeren en daar dus ook de extra tijd voor gebruiken.

Ik zou kunnen doen alsof ik interessante dingen zou gaan doen (taal leren, creatieve dingen oid), maar ik word er in de praktijk alleen maar lui van. Hoe meer tijd ik heb, des te minder ik in verhouding doe.

6 likes

Ja precies dit! Ik heb een vrij chille fulltime job waardoor ik ook best wat tijd heb en soms ben ik best actief en doe ik veel, maar vaker ben ik gewoon lui en doe ik dus niks met de tijd die ik heb. Zonde!

Ik zou graag een nieuwe taal leren, mijn vriendinnen wat vaker zien overdag (ipv na het werk), ik zou een nieuwe sport op willen pakken en misschien vrijwilligerswerk. Een nieuwe hobby bijv schilderen lijkt me erg vet.
Maar als ik dit allemaal opschrijf kan ik dat ook wel in de 7 daagse week doen, alleen iets meer dedication haha

Ik zou echt meer tijd steken in activisme en kijken of ik daar een actievere rol in kan spelen.

1 like

Misschien een opa of oma adopteren en daar soms een uurtje naar toe gaan om hen aandacht te geven?

6 likes

Ik heb als leerkracht in België 2 maand zomervakantie en nog heel wat vakantie en vrije dagen tussendoor. En ik denk dan altijd dat ik echt heel veel ga doen maar nu is er al een maand voorbij en ik doe niks leerrijks of een hobby die ik tijdens het jaar niet kan uitvoeren.
Maar als ik 2 dagen extra per week zou hebben zou ik meer creatief bezig zijn! Breien, haken, naaien, plotteren,… Dingen waar ik nu geen tijd voor heb/maak.

1 like

Meer rusten en ook meer sporten.

Ik zou het gebruiken om een extra taal te leren en om te sporten. Beide doe ik al maar zou het fijn vinden om daar wat meer tijd voor vrij te hebben.

Ik zou meer vrijwilligerswerk gaan doen en misschien toch ook die opleiding die ik wil doen (al is dat meer een geldkwestie). Daarnaast zou ik proberen om meer te schrijven en dus ook meer boeken verkopen. En misschien dat ik dan ook andere auteurs uit zou gaan geven via mijn uitgeverij. :slight_smile:

2 likes

Zweeds leren
programmeertaal leren

2 likes

Lezen, want daar kom ik nu helaas niet toe
Leren naaien
Meer sporten

Ik zou denk ik wat meer weekenden weg willen gaan. Al zal ik dan ook wel wat meer moeten verdienen denk ik, haha.

1 like

Een nieuwe taal leren (of een andere cursus volgen).
Meer tijd in mijn blog stoppen.
Lezen.
In de ochtend gaan sporten.
Meer tijd in mijn vrijwilligerswerk stoppen.

Maar de kans is groot dat ik gewoon zou bankhangen en Netflixen.

1 like