Wat zou jij doen met 2 extra dagen per week?

Ik besef echt dat ik veeeel te veel op mijn telefoon zit. Zonde eigenlijk, ik had zoveel kunnen doen in die uren. Maar het is zo moeilijk he om dat ding opzij te leggen.

2 likes

Ik vind dit een prima dag besteding. Ik heb alleen geen hond. Kan het ook met iets anders

3 likes

Oh zo dus je zoekt hobbies? Waar liggen je interesses? ben je creatief?

Dit is zo herkenbaar… Heb morgen weer een vrije dag en vrees dat dit een beetje mijn daginvulling word, ook al heb ik van te voren van die prachtige plannen. Wat bij mij wel altijd helpt is 's ochtends sporten, dan maakt het geen reet meer uit wat je de rest van de dag doet want je hebt toch al gesport. Netflixt toch chiller.

2 likes

Sinds wij een hond hebben besteed ik wel veel meer vrije tijd buiten, dus dat is wel echt winst, ik voel me ook veel beter (fysiek sowieso en heb ook het idee dat ik mentaal wat meer aan kan)…!

@Max
Wel grappig, ik had laatst drie weken achter elkaar op mijn vrije dag schilders in huis, waardoor ik vroeg aangekleed beneden moest zijn en doordat ik voor m’n gevoel niet ongestoord kon chillen, heb ik echt drie mega productieve vrije dagen gehad, haha echt achterstallige klusjes die al vanaf de winter lagen heb ik gedaan in die dagen. Dus ik kan het wel, als ik denk dat er mensen naar me kijken en me judgen. :joy:

3 likes

Ik heb eindelijk een balkon en ga mezelf echt omdopen tot planten, kruiden moeder als hobby. Is lezen misschien ook iets wat je leuk vindt?

1 like

Als je wel van wandelen houdt kun je misschien naar een andere omgeving gaan om te wandelen en dan echt een wandeling van een paar uur maken! En misschien een leuke cursus ofzo gaan volgen? Taal, schminken (haha lijkt mij leuk), iets waar je echt voor moet oefenen…? Succes!

1 like

Begin een livestream van je vrije dagen! Mensen die je judgen, dus je bent productief. En is vast ook nog wel geld mee te verdienen.

Ik judge verder niet, lig nu nog in bed te stinken met m’n baby terwijl ik echt veel in het huishouden moet doen. Iemand hierboven noemt adhd als oplossing want altijd met van alles bezig. Bij mij resulteert het vooral in al die dingen in m’n hoofd doen, maar niet tot actie kunnen komen :sob:

7 likes

Ik heb echt geen ADHD, maar ik herken wel dat ik soms niet uit bed kan komen omdat ik zo veel wil doen dat ik de volgorde niet kan bepalen, echt dom, daardoor blijf ik maar liggen. Gaat meestal over of ik nu eerst mezelf moet fatsoeneren (douchen en aankleden) of eerst de was moet uitzoeken en de eerste was vast aan moet zetten. Gaat echt nergens over.

2 likes

Oh mennn, dit is zó herkenbaar. Ik wil altijd zoveel doen, maar kom uiteindelijk tot niks. Zit me nu bijvoorbeeld al de hele ochtend onrustig te voelen en ik wéét dat iets actiefs doen me helpt, maar ondertussen blijf ik maar uitstellen.

2 likes

Ik heb ook maar gewoon geaccepteerd dat ik een luie donder ben en soms een dag letterlijk niks uitvoeren nodig heb. Zolang ik er niemand kwaad mee doe en mijn huis niet smerig is (rommelig is het altijd wel een beetje) dan vind ik het goed hoor. Ik hou gewoon van tv kijken.

6 likes

Ik gun mezelf dat ook wel hoor, relaxen/ontspannen is belangrijk!

1 like

Het probleem bij mij is dan vooral dat ik me aan het eind van de dag echt nutteloos voel, en helemaal niet voldaan van de dag. Mijn onrust gaat pas weg nadat ik iets heb gedaan, echt irritant.

Aaah zoo herkenbaar inderdaad. Of ik wil mijn huis schoonmaken voordat ik aan de rest van m’n dag begin maar vind het dan zonde om me aan te kleden met schone kleren als ik toch ga poetsen dus ik hou liever mijn pyjama aan want die kan daarna meteen in de was maar alleen in pyjama is het wel een beetje koud en ik wilde eigenlijk uitgebreid ontbijten maar dat wil ik wel liever in een frisgepoetst huis doen dus dan moet ik eerst schoonmaken maar als ik niet eerst ontbijt heb ik te veel honger om uitgebreid schoon te maken dus blijf ik nog even een uur extra liggen :S

6 likes

Hahaha, story of my life. En je vervolgens aan het eind van de dag ellendig voelen omdat je geen reet hebt gedaan.

1 like

Ik heb hier nooit op gereageerd, zie ik :grimacing:. Ik heb nu al 3,5 jaar “extra tijd” en ik weet niet of ik ooit nog terug wil naar werkweken met slechts 2 dagen weekend :see_no_evil:. Het is heerlijk en m’n dagen zitten steeds vol. Ik ben extra vakken gaan volgen (die niet deel uitmaken van m’n studie, puur uit interesse), ik ben actief in de vakbond en ik ga dikwijls op uitstap/reisjes (door corona is dit wel iets minder geweest, maar dat wil ik er nu terug in brengen). En ik heb nog wel veel dingen die ik wil doen, maar waar het niet van komt. Maar het allerleukste is eigenlijk de afwisseling, geen week is hetzelfde en dat vind ik heerlijk.

6 likes

Geen briljante tips waarschijnlijk, maar misschien haal je er inspiratie uit:

Een museumkaart aanschaffen en standaard naar zoveel mogelijk verschillende musea/tentoonstellingen gaan om nieuwe dingen te ontdekken.

Je eigen brood bakken

Iets als taalmaatje of buddy worden bij een project voor nieuwkomers in Nederland, of voorlezen via de voorleesexpres (kan erg leuk zijn omdat je zelf ook die boeken ontdekt)

Een cursus doen via de volksuniversiteit bij je in de buurt, of een (gratis) online cursus doen via bv udemy en heel goed worden in photoshop of iets anders.

Fotoboeken maken met alle foto’s van je telefoon van de afgelopen jaren.

1 like

Haha dit ben ik echt op zaterdag.:laughing:

Qua hobby’s: brood bakken is al genoemd maar als je van koken of bakken houdt kun je daar ook echt veel tijd in stoppen. Je kan het ook low key houden door bijv een kookboek helemaal ‘uit te spelen’ of elke dag een nieuw ontbijt of lunchgerecht uit te proberen.

Thnx! Die taalcursus staat op de planning maar door corona ging dat telkens niet door. Museum bezoeken is lastig ik heb geen auto en alle musea in de buurt heb ik al gezien. Foto’s heb ik in mijn nachtelijke uurtjes al uitgezocht en afgedrukt . Brood bakken zou eventueel kunnen maar dat is een activiteit van maximaal 30 minuten dus niet echt tijd vullend.

De taalexpres ga ik eens googlen! Thnx

Koken vind ik helaas nooit zo leuk. Ik word snel misselijk van kook geuren. Maar brood bakken ga ik zeker eens proberen . Maar 1 brood in 2 weken maken kost ook geen uren werk:)