Weekmenu topic

Ja ze kan de koelkast gebruiken. En ook opwarmen. Pauze is er niet echt, alleen tussen de middag en dan moet ze mee eten met de bewoners. Dan zou een soepje ernaast wel kunnen misschien.

Ze moet 10 minuten fietsen in het kwartiertje tussen stage en werk dus allemaal wel krap.
De bowl opties zijn idd wel een goeie!

Een miniquiche of frittata of iets in die richting kan ook als optie
Verder zoals eerder genoemd wraps, of een flatbrad of pita broodje
Pasta salades kunnen ook makkelijk mee
Als ze het wil opwarmen kan iets in de rochting van nasi ook erg makkelijk
Wat ik zelf ook wel eens deed was ramen meenemen, maar nog niet het hete water toevoegen, wel al de groente, een gekookt ei en noedels etc en dan later water koken en wat bouilon er nog in

1 like

Ik maak dan vaak couscous, dat blijft lang lekker en is makkelijk te eten. Of pastasalade. Ik weet niet of dit elke dag is, maar anders kan brood natuurlijk ook. Ik vond het dan wel lekker om een hard broodje met veel beleg te doen (bijv met sla en tomaatjes erbij) en dan een knijpyogurtje oid erbij. En dan savonds gewoon nog normaal eten als ze thuis is.

2 likes

Ik ga morgen mealpreppen voor de rest van de week. Ik merk dat ik zondag te veel aan het chillen ben en de rest van de week toch stress ervaar met boodschappen doen, gerechten bedenken en te koken etc.
Dus ik ga morgen alle boodschappen doen voor mijn mealprep het is niet zo spannend en een beetje het zelfde allemaal, maar ik ga niet 4 verschillende vlees, groentes e.d. eten.

Maandag:
Ontbijt: Havermout met eiwitpoeder appel en spelt.
Middageten: Pannenkoek met bosbessen
Avond eten: bij schoon ouders, dus wat de pot schaft :slight_smile:

Dinsdag;
Ontbijt: Kwark met mangostukjes
Middageten: Lunch verzorgt door mijn werk.
Avond eten: Kip met noedels en groente in pindasaus

Woensdag:
Ontbijt: havermout met eiwitpoeder en appel.
Lunch: Pannenkoek met bosbessen
Avond eten: Kipballetjes met rijst en groente

Donderdag:
Ontbijt: Kwark met witte druiven
Lunch: Pastasalade met mozerella.
Avond eten: Tofu curry met tteokbokki

Vrijdag:
Ontbijt: Pannenkoek met bosbessen
Lunch: Boerenomenlet met brood
Avond eten: Kippenvleugels met rijst en groente.

2 likes

Wat lang geleden dat hier gepost is!! En ik vind dit zo’n leuk topic
Ik merk dat ik uit gemak vaak in dezelfde al bekende recepten verval en ik heb best wat kookboeken in de kast staan dus ik wil daar weer wat meer uit gaan koken
En hopelijk meer posts hier voor inspiratie!!

Curry met zoete aardappel en sperziebonen met rijst
Vega “knorr” burritos met paprika en courgette
Pita met gegrilde rode ui en bloemkool, chipotle saus, koriander, yoghurt/knoflooksaus
“Panzanella”, in ieder geval brood tomaat paprika, en artisjokken en rauwe spinazie
Pasta uit de oven met spinazie, roomsaus en kaas
Sambal/pindakaas tempeh met sperziebonen en rijst
Gegrilde aubergine/paprika/courgette met feta en orzo
Aubergine uit de oven met rosti rondjes en vega kebab
Pita met halloumi en gegrilde aubergine

11 likes

Klinkt heerlijk!

2 likes

Voor komende week (nog geen idee in welke volgorde):

1 avond bij mijn ouders eten, ik gok op iets met witte asperges ofwel een witloof ovenschotel

Rigatoni met rucolapesto, puntpaprika, gegrilde halloumi en courgette

Zwarte rijst met gegrilde perziken, burrata, honing-harissa-limoendressing, kerstomaten en rucola

Friet met vega cheeseburger

Miso noodlesoep met tofu, edamame en oesterzwam

Pita met jackfruit ‘shoarma’, sla, rode ui en sumac komkommersalade

Als het volgend weekend goed weer wordt: pizza op de bbq, anders soep met broodjes/salade met restjes van bovenstaande gerechten

8 likes

Ik vind alles lekker klinken van je post, maar vooral deze. Maak je het obv een recept (en zo ja welke) of is het uit de losse pols?

4 likes

Heel leuk dat dit topic weer actief is, kan wel wat inspiratie gebruiken! Ik zie echt lekkere dingen bij jullie @Brum en @bostons

Hier helaas echt een hele saaie week wegens drukte en vergeten vooruit te plannen:

• lasagne (met vegagehakt en tomaten-groentesaus) voor 2 dagen
  • chili sin carne uit de vriezer, naar recept van een foodblog dat niet meer bestaat, aangevuld met zoete aardappel en rijst
  • spaghetti vega-bolognese
  • groentetajine uit de vriezer, met couscous en (vega)worst

En dan hebben we Hemelvaart gehaald en zien we wel verder :sweat_smile:

3 likes

De rucolapesto is half rucola, half basilicum (van beide een flinke hand vol), een paar stukjes parmezaan, een hand geroosterde pistachenoten, een teen look, halve citroen en flink wat zwarte peper (ook wat zout, maar da’s afhankelijk van de hoeveelheid parmezaan). En een scheut olijfolie. Losse pols dus!

Puntpaprika ging een halfuur de oven in op 180gr, de rest heb ik gewoon in de grillpan gebakken. Pesto erbij, pasta ook en een klein beetje kookwater.

3 likes
  • Big mac taco’s/burritos
  • Avg met sperziebonen en een schouderkarbonade
  • 2x kippensoep
  • Pasta met spinazieroomsausje
  • Couscous salade
1 like
  • Nasi goreng
  • Okonomiyaki met vega spek
  • Citroen risotto met erwtjes
  • Bonen taco’s
3 likes

Hoogzwanger (geen eetlust) en een moeilijk etende peuter maken deze weekmenu’s zo moeilijk, maar voor aankomende week:

2 likes