Weg in eigen land

Op het strand zijn altijd wel mensen. Zeker nu sommige strandtenten al zijn gesloten zitten mensen toch in dezelfde die nog open zijn😉
En in de steden is er ook altijd wat te beleven! Ga je lekker lunchen in Haarlem en ervoor/erna even naar zee👍🏻

En Den Bosch of Utrecht is altijd leuk!:relaxed:

3 likes

Wij zitten erover te denken om met de jaarwisseling een nachtje weg te gaan, liefst een vuurwerk vrije omgeving/park.
Iemand leuke tips die we kunnen bekijken?

1 like

Ik wil binnenkort een dagje weggaan met mijn twee beste vriendinnen. Normaliter gaan we dan graag naar de sauna voor een dagje quality time maar twee van ons zijn zwanger, dus dat komt nu niet zo goed uit. We willen wat leuks/speciaals gaan doen, maar zijn een beetje inspiratieloos. Is er iemand met leuke tips? Kan gaan om een workshop, bijzonder museum, bijzondere eetervaring etc. We eten vega(n), houden van duurzaam shoppen, lekker veel kletsen, natuur, creatief bezig zijn (maar niet te tuttig). Normaal houden we ook van sportieve activiteiten, maar is ook nu wat lastiger gezien de zwangerschappen.
Het gaat overigens om een dag aan het eind van deze maand, dus het weer kan natuurlijk ook niet zo top zijn.

2 likes

Ik weet niet aan welke kant van het land je iets zoekt, maar in het noorden heb je Bad Nieuweschans. Hier zijn voornamelijk allemaal soorten baden. Heb je toch wellness maar niet de hitte.

5 likes

Oh ja goeie, ik zoek iets in het zuiden tot midden van het land.

Heeft iemand een tip voor een romantisch hotel met een (bubbel)bad op de kamer? En dan wel een beetje hip, ook qua eten wat anders dan de standaard biefstuk en geen Van Der Valk vibe :sweat_smile: Help me out :pray:t3:

2 likes

Ik heb die vraag echt al heel vaak voorbij zien komen in het weg in eigen land topic!

4 likes

Thanks, ga daar even kijken! :hugs:

3 likes

Morgan en mees Rotterdam! (Amsterdam vast ook maar daar ben ik nog niet geweest). Niet alle kamers hebben een bad.

4 likes

Op de veluwe: Landgoed Warnsborn of Boutiquehotel Beekhuizen?
Die laatste is wel zonder restaurant (wel ontbijt) maar echt in een práchtige omgeving.

3 likes

Als je een wat hoger budget hebt is hotel okura amsterdam echt bijzonder goed. Je hebt genoeg kamers met bad, maar er zit ook een spa bij
Daarnaast echt heerlijk eten en ook niet zo klassiek

1 like

Ik heb als verrassing een weekendje Texel geboekt voor mijn man en mij, het weekend vóór Kerst. Heeft iemand goede ontbijttips?

2 likes

Lokaal 16 en Texelse Branding. Beide in Den Burg.
Let op: dan is het een hele rustige tijd, dus zijn sommige zaken even gesloten, om weer open te gaan met de kerstvakantie. Dus check wel even of ze open zijn.

Veel strandtenten gaan in die tijd om 10 uur open. Leuke zijn: Paal 17 (ter hoogte van De Koog) en Paal 9 (Den Hoorn) of Kaap Noord (Cocksdorp)

Oh ja, en bij Bakkerij Timmer in Den Burg en Oudeschild kun je ook wel vroeg wat ontbijten.

3 likes

Texelse branding heeft nu ook een restaurant voor in de avond. Echt een aanrader!
Verder vind ik paal 17 een leuk restaurant met daarna een duin- of strandwandeling. Lokaal16 is ook een favoriet. In De Koog heb ik eens lekker ontbeten bij grandcafe het plein.

2 likes

Het weekend voor kerst is het eerste weekend van de kerstvakantie, dus dan zal het meeste wel weer open zijn

3 likes

Heeft iemand toevallig nog een aanrader voor een fijn huisje voor (minstens) vier personen? Ik kijk naar het noorden en midden van het land (maar het midden kan uitgerekt worden), we zijn op zoek naar the usual, iets waar je kan wandelen, chill kan koken, etc. Er gaan geen kinderen mee!

De boskassen in rheezerveen en de huisjes van getaway deluxe had ik al gevonden! En ik zit ook naar accommodaties op campings te kijken (de lievelinge, buitenland), maar vind het daar wel iets te spannend dat je afhankelijk bent van lekker weer.

Oh en dit vind ik ook een prachtige! Maar helaas vrij weinig beschikbaarheid:
https://www.airbnb.nl/rooms/1038913566000065531?

edit: iets leuks geboekt via natuurhuisjes! Zelfs met hottub en sauna, ben benieuwd!

5 likes

Wat vinden jullie de leukste stad om eind januari een paar nachtjes naartoe met mijn 65+ moeder?

• Leiden
  • Delft
  • Alkmaar
  • Haarlem

0 stemmers

Eigenlijk allemaal leuk!

2 likes

voor een paar nachtjes Leiden omdat er zoveel te doen is! naturalis, hortus botanicus, andere leuke musea zoals lakenhal, eventueel middagje strand, singelpark, sauna blue

andere steden ook leuk maar zou ik eerder uitgekeken zijn

1 like

Wie heeft de tip voor een leuke groeps accommodatie met in ieder geval 8 slaapkamers waar een hond is toegestaan? We willen dit jaar (:joy:) met vrienden o&n vieren samen maar hebben allemaal kids en een bange hond (die dus mee moet).

Tot nu toe vind ik alleen maar dingen voor een overnachting boven de 2500 euro en dat is voor 5 stellen net wat te overdreven. In ieder geval voor een paar van ons :sweat_smile:

Het mogen ook losse huisjes zijn.

3 likes