Je kan even kijken welke tentoonstelling de Kunsthal Kade heeft. Is beetje hit/mis, soms echt geweldig soms echt helemaal niks. (Heb Museumkaart dus dan is het makkelijker om even te kijken.)
Heel brede vraag wel; dit is wat ik zelf leuk vind:
Stad bezienswaardigheden:
- rondje muurhuizen wandelen
- Koppelpoort
- kamperbinnenpoort
- armen de poth (cute hofje)
- de bibliotheek vind ik zelf ook een mooi gebouw van binnen (en gek van buiten), boven in zit ook een koffieplek
Als je een stadswandeling oid wil doen kan ik ‘Amersfoortse gidsen’ aanraden, zij vertellen echt heel leuk
Natuur/wandelen:
- park randenbroek
- landgoed den treek (alhoewel, wolf)
- bos bij Birkhoven
- korte duinen/lange duinen
Eten:
- gula (bonbons / chocolaterie)
- STU (koffie)
- Broei (lunch/ avondeten)
- Awaze (avondeten, Ethiopisch restaurantje)
Vintage (kleding):
- flups
Kunst:
Kade is idd soms heel tof maar is nu gesloten. Mondriaanhuis vond ik zelf tegenvallen (wel oké). Soms heeft Flehite een leuke tentoonstelling, maar hun basis is heel erg op Amersfoortse geschiedenis gericht dus lijkt me zelf niet heel leuk als je er niet vandaan komt
Ja ik dacht ik doe m gewoon ff zo, als iemand heel enthousiast is over iets hoor ik het wel, en als niemand zin heeft om te reageren ook haha
Hele leuke tips, Dankje!
Ik heb laatst heel lekker gedineerd bij Marie! (Franse keuken)
Heeft iemand hier een top tip qua hotel aan het strand? Waar ook wat leuke restaurantjes enzo zijn. Liefst in Zuid-Holland of Zeeland. Scheveningen ken ik uiteraard, dus ben op zoek naar andere pareltjes.
Zoomers aan zee, wel noord-holland!
Een dag op het strand en in een strandtent is het leukst in
- Katwijk aan Zee
- Noordwijk aan Zee
0 stemmers
Tulum
Leuk die tip kreeg ik gister ook van iemand anders! Benieuwd
Ik heb zondag zo’n 6 uur te overbruggen rond Schiphol ivm iemand wegbrengen en daarna iemand ophalen. Ik heb niet zo’n zin om het centrum van Amsterdam in te gaan. Iemand tips voor iets in de buurt van Schiphol en buiten het centrum?
Amsterdamse bos is niet ver van Schiphol, weet alleen niet of je daar 6 uren kan volmaken haha.
Winkelcentrum in Amstelveen?
Hoofddorp: goedkoop parkeren + veel winkels + bioscoop. Rondje Haarlemmermeerse bos.
En afhankelijk van het weer, kan je ook lekker naar Zandvoort.
Of naar Haarlem dat is ook niet ver van Schiphol.
Strand! Noordwijk / Langevelderslag is in de buurt.
Rondneuzen bij Uniqlo in Amstelveen en een filmmarathon bij Pathé Arena houden
Ik ga volgend weekend met familie naar Texel voor 3 dagen, maar ik ben best wel hoog zwanger en ben van plan heel weinig te doen. Ik ben dan ook op zoek naar de beste plek om heerlijk te hangen bij bijvoorbeeld een strandtent.
Wie heeft er tips?
Strandtenten weet ik niet meer zo goed, maar de meesten kan je wel gewoon vrij goed chillen imo.
zit je toevallig in de koog? Of dichtbij? Want daar zit de beste croissant bakker van heel Nederland imo, echt perfecte gebakjes en pain au chocola en kaneelbroodjes.
Heet Wouter Bakker*, is geloof ik alleen in het lange weekend open en heeft ook een chille tuin waar je kan relaxen als het lekker weer is. Je kan ze via insta ff opzoeken en ook van te voren bestellen want rond 9:00 is alles anders al weg. Maar moet je echt ff proeven allemaal!
Edit: *nederlandse naam en het zit net buiten het centrum, je moet ff een steegje door maar je kan het via Google maps goed vinden maar als je het niet weet vind je het niet zomaar.
Oh ik zit zeker in de koog! Goede tip!! Thanks
Ik vind Paal 15 een hele relaxte strandtent. En mijn favo, vooral in de ochtend is Kaap Noord. Hele relaxte banken, kan ik uren zitten lezen en mensen kijken. Paal 9 ook fijn.
Thanks! Paal 15 ligt ook nog wel in de buurt van het hotel, ga daar zeker even neerploffen!