Weg in eigen land

Dit restaurant https://www.strendsendtexel.nl/ vond ik erg leuk.

5 likes

Dit is op Texel :joy:

3 likes

Zo, heb ik even scheef gelezen :joy:
Mocht je nog eens naar Texel gaan, dan raad ik je deze dus aan hahaha!

2 likes

Mijn favo restaurant is Bravo in Nes. Met de kids is het pannenkoekenrestaurant in Hollum, bij de vuurtoren, een aanrader. Als je daar het bos in loopt, heb je kabouters staan en een eendenkooi met diverse soorten eenden.
Lekkerste plekje om een drankje te doen aan het strand vind ik het Strandhuys in Buren.
In Nes heb je in de Vleyen ook een leuke speeltuin.

Het natuurmuseum is wel leuk, de buitenkant is opgeknapt. Binnen vorig jaar nog niet maar misschien is dat nu anders. En de demonstratie van de paardenreddingsboot vind ik altijd indrukwekkend, maar dat moet dan maar net zijn als je daar bent.

2 likes

Strandtent Sjoerd! Die zit vlakbij Bravo die hierboven al wordt genoemd (echt een tip ook idd, lekkere speeltuin erbij voor kids)
Andere tips: vuurtoren beklimmen (onze kinderen waren toen 3, ging prima), pony rijden (kids op pony, wij lopen met pony aan touw)

2 likes

Willekeurige tip, maar ik ben laatst een nachtje weggeweest naar Parc Buitengewoon in het noorden van Limburg. Ze hebben allerlei soorten tiny houses op een park en de meesten hebben een hot tub. Ik vond het een heerlijk chill nachtje weg.

7 likes

Iemand een tip voor een leuke b&b in drenthe?

Absoluut! De Engelhoeve is fantastisch, heb ik al eerder getipt ook.

1 like

De achterdiek en dan de welnesskamer!

1 like

Late reactie maar de Eshof in Norg!

1 like

Ik ben in Amersfoort dit weekend. Wat mag ik daar echt niet missen?

Je kan even kijken welke tentoonstelling de Kunsthal Kade heeft. Is beetje hit/mis, soms echt geweldig soms echt helemaal niks. (Heb Museumkaart dus dan is het makkelijker om even te kijken.)

3 likes

Heel brede vraag wel; dit is wat ik zelf leuk vind:

Stad bezienswaardigheden:

• rondje muurhuizen wandelen
  • Koppelpoort
  • kamperbinnenpoort
  • armen de poth (cute hofje)
  • de bibliotheek vind ik zelf ook een mooi gebouw van binnen (en gek van buiten), boven in zit ook een koffieplek

Als je een stadswandeling oid wil doen kan ik ‘Amersfoortse gidsen’ aanraden, zij vertellen echt heel leuk

Natuur/wandelen:

• park randenbroek
  • landgoed den treek (alhoewel, wolf)
  • bos bij Birkhoven
  • korte duinen/lange duinen

Eten:

• gula (bonbons / chocolaterie)
  • STU (koffie)
  • Broei (lunch/ avondeten)
  • Awaze (avondeten, Ethiopisch restaurantje)

Vintage (kleding):

• flups

Kunst:
Kade is idd soms heel tof maar is nu gesloten. Mondriaanhuis vond ik zelf tegenvallen (wel oké). Soms heeft Flehite een leuke tentoonstelling, maar hun basis is heel erg op Amersfoortse geschiedenis gericht dus lijkt me zelf niet heel leuk als je er niet vandaan komt

4 likes

Ja ik dacht ik doe m gewoon ff zo, als iemand heel enthousiast is over iets hoor ik het wel, en als niemand zin heeft om te reageren ook haha

Hele leuke tips, Dankje!

1 like

Ik heb laatst heel lekker gedineerd bij Marie! (Franse keuken)

1 like

Heeft iemand hier een top tip qua hotel aan het strand? Waar ook wat leuke restaurantjes enzo zijn. Liefst in Zuid-Holland of Zeeland. Scheveningen ken ik uiteraard, dus ben op zoek naar andere pareltjes.

Zoomers aan zee, wel noord-holland!

4 likes

Een dag op het strand en in een strandtent is het leukst in

• Katwijk aan Zee
  • Noordwijk aan Zee

0 stemmers

2 likes

Tulum :ok_hand:

5 likes

Leuk die tip kreeg ik gister ook van iemand anders! Benieuwd

1 like