Zutphen is heel leuk!
Komend weekend met familie naar Marveld in Groenlo.
Niemand van de familie kent het gebied en op internet kom je toch vaak de standaard dingen tegen.
Dus: wie heeft er tips voor bijzondere winkeltjes of plekken waar je lekker kan rondstruinen. Iets wat je niet snel ergens anders vindt zoals zelfgemaakte producten/kleding/woonaccessoires/lekkernijen/sieraden.
Nog andere tips wat we echt niet mogen missen? Mag gerust iets met kunst, cultuur of natuur zijn. Er is ook een puber bij van 14 jaar. Welk stadje net over de grens in Duitsland is ook een aanrader? En natuurlijk zijn leuke eettips ook van harte welkom.
Lev.By Mike
Bocholt is leuk en heeft genoeg winkels in het centrum en in het winkelcentrum (Arkaden), kun je prima middag rondstruinen
Bredevoort is een leuk plaatsje, veel (tweedehands) boekenwinkels en heel karakteristiek
Aankomende week ben ik in de buurt van Ootmarsum. Heeft iemand nog dé hotspots?
- Op donderdag is er Siepelmarkt in Ootmarsum. Een markt met allerlei verschillende soorten kramen, wel leuk om even rond te kijken.
- Taartje eten bij Pieck Fijn
- Eten bij Gasterij Oatmossche
- Bezoekje aan de bierspa bij Othmar
- Als je jonge kinderen hebt: Rouwers (grote buiten speeltuin met horeca)
- Natura Docet in Denekamp
- Kringloop SKDT
Iemand tips voor Heiloo en omgeving?
Wat wil je doen? Zwembad baafje is open, nieuw westert ligt tegen de duinen aan. Kaatje voor lunch bij winkelcentrum t Loo.
Uitstapjes, restaurants (lunch/diner). Zonder kinderen.
Bedankt voor de tip Kaatje, die gaan we zeker uitproberen.
Ben je bekend in de omgeving? Alkmaar is wel een leuke stad om te bezoeken (zou wel het toeristische naspelen van de kaasmarkt vermijden, tenzij je dat leuk vindt ), overzichtelijk centrum met oude huizen en in de zijstraatjes leuke winkels.
Bij het Alkmaardermeer/Uitgeestermeer kun je een bootje huren zonder vaarbewijs.
Strand is in de buurt (Castricum/Egmond)
Als je van wandelen houdt, het Heilooerbos of de wandelroutes bij Johanna’s Hof (kun je ook lekker pannenkoeken eten, of iets meer fancy bij het Ruiterhuys in Bakkum)
In Bergen is er iedere donderdagavond kunstmarkt rondom de ruinekerk, kun je gezellig een rondje lopen en ergens een borrel halen. Verder kun je sowieso mooi wandelen in het duingebied van Bergen/Schoorl, de auto kun je parkeren bij Duinvermaak en daar het bos in. Er is ook een mooi mountainbike parcours mocht je dat leuk vinden. Lekker eten kan bij Lady Papa en the Bourbon Room.
In Alkmaar kun je lekker (fine dining) eten bij 't Fnidsen, Granville en Fernando’s. Voor vegan fine dining ga je naar Neder. De Binnenkomer is een gezellige chaos met lekker eten en goeie cocktails. Bij De Boom kun je lekker buiten op de boot zitten en een speciaalbiertje drinken. Het Waagplein is een grote tourist trap en zou ik qua eten vooral vermijden.
Leuk! Je hebt al allerlei tips zie ik.
Alkmaar:
softijs in een bakje met chocodip bij Ci Vediamo
koffie vind ik t best bij de koffiezaak in de bieb.
Broodjes halen bij Bibi
Nieuw zaakje op de hoek voorbij de eerder genoemde ijszaak, zit bij een gracht, met goede croissants en kaneelbroodjes. Als je wilt zoek ik de naam op
Prison Island spelen bij the Hangout
Heiloo:
IJs van Pinnocio als je het zo schrijft
Zwemmen dus bij t Baafje, is ook een kleine koffie/lunchroom bij nu
Je hebt een Maria kapel, ligt tussen Heiloo en Limmen. Mooi terrein om rond te lopen.
Anders:
Ik vind t heerlijk om de omgeving op de fiets te verkennen. Eventueel door de duinen naar Deining in Castricum aan Zee.
In Bakkum is een pluktuin, wel beperkt open
Huh kan je nu vegan eten bij Neder? Ik hoorde van een vega vriendin dat dat eerst niet kon, omdat ze overal boter in gebruikte!
Oh huh, ik zie het ook op de site staan. Ik ben er een paar jaar terug geweest en toen kon dat wel. Jammer zeg!
Nog bedankt voor deze tip! Ik had al 2 weken van tevoren deze croissaintjes en een kaneelbroodje besteld, en kon ze vandaag afhalen. Was het alweer bijna vergeten, dus voelde als een gratis cadeautje haha. Echt super lekker en gezellig terrasje!
Ahhhh zien er zo lekker uit damn ik ben jaloers.
De lekkerste croissant van Nederland!!!
Ik zag net Deze vraag van vrouw Helga (sorry FrauHelga) en dit lijkt me zo leuk! Ik ben t/m zondag in de omgeving van Vaassen/Apeldoorn. Weet iemand net zoiets met winkel en misschien terras o.i.d in die regio?
In Oldebroek (half uurtje rijden van Vaassen) heb je fruittuin Verbeek.
Je kan er appels/peren plukken, heeft een terrasje en een leuke winkel erbij.
Thanks!