Weg in eigen land

Strand! Noordwijk / Langevelderslag is in de buurt.

2 likes

Rondneuzen bij Uniqlo in Amstelveen en een filmmarathon bij Pathé Arena houden

2 likes

Ik ga volgend weekend met familie naar Texel voor 3 dagen, maar ik ben best wel hoog zwanger en ben van plan heel weinig te doen. Ik ben dan ook op zoek naar de beste plek om heerlijk te hangen bij bijvoorbeeld een strandtent.

Wie heeft er tips? :slight_smile:

2 likes

Strandtenten weet ik niet meer zo goed, maar de meesten kan je wel gewoon vrij goed chillen imo.

zit je toevallig in de koog? Of dichtbij? Want daar zit de beste croissant bakker van heel Nederland imo, echt perfecte gebakjes en pain au chocola en kaneelbroodjes.

Heet Wouter Bakker*, is geloof ik alleen in het lange weekend open en heeft ook een chille tuin waar je kan relaxen als het lekker weer is. Je kan ze via insta ff opzoeken en ook van te voren bestellen want rond 9:00 is alles anders al weg. Maar moet je echt ff proeven allemaal!

Edit: *nederlandse naam en het zit net buiten het centrum, je moet ff een steegje door maar je kan het via Google maps goed vinden maar als je het niet weet vind je het niet zomaar.

7 likes

Oh ik zit zeker in de koog! Goede tip!! Thanks

2 likes

Ik vind Paal 15 een hele relaxte strandtent. En mijn favo, vooral in de ochtend is Kaap Noord. Hele relaxte banken, kan ik uren zitten lezen en mensen kijken. Paal 9 ook fijn.

2 likes

Thanks! Paal 15 ligt ook nog wel in de buurt van het hotel, ga daar zeker even neerploffen!

2 likes

Deze vakantie wil ik graag alleen een aantal steden in Nederland bezoeken om lekker rond te lopen, een beetje winkelen (liefst boetiekjes / lokale winkels) en ergens koffie te drinken, lunchen of dineren.
Welke steden raden jullie aan en dan ook nog aanraders voor winkels en/of eettentjes?

Zwolle en Deventer ben ik al mee bekend.

1 like

Ik wilde Deventer tippen maar die heb je al gehad haha! Maastricht is ook een hele leuk stad, krijg ik ook altijd een vakantie gevoel van

Dokkum. Leuke winkels zijn 1622, Sorella, mikaza, van der velde boekenwinkel.
Leuke restaurantjes KB food, de waegh, artisante, de halve maan brouwerij.

2 likes

Heeft iemand tips voor een leuk hotel in Maastricht? Het is voor 65+ers. Parkeermogelijkheden bij het hotel is fijn (of is dat sowieso niet realistisch in Maastricht?).

Monastère vonden wij leuk, maar ik weet niet meer hoe wij dat met parkeren hebben gedaan. Ik denk een parkeergarage in de buurt.

2 likes

Tip is Bistro Le Virage met boutique hotelkamers erboven. Wij hebben geparkeerd in de Q-park Stadspark op 10 minuten lopen, maar ik heb mijn moeder voor de deur met de auto in- en uitgelaten. Hele leuke kamers en verrukkelijk eten, en ook een leuke plek in de stad!

2 likes

Alkmaar, Haarlem, Leiden

Delft en/of Gouda

2 likes

Ik ben onlangs in Dordrecht geweest en dat heeft me positief verrast

Zutphen!

2 likes

Zutphen is heel leuk!

2 likes

Komend weekend met familie naar Marveld in Groenlo.
Niemand van de familie kent het gebied en op internet kom je toch vaak de standaard dingen tegen.
Dus: wie heeft er tips voor bijzondere winkeltjes of plekken waar je lekker kan rondstruinen. Iets wat je niet snel ergens anders vindt zoals zelfgemaakte producten/kleding/woonaccessoires/lekkernijen/sieraden.

Nog andere tips wat we echt niet mogen missen? Mag gerust iets met kunst, cultuur of natuur zijn. Er is ook een puber bij van 14 jaar. Welk stadje net over de grens in Duitsland is ook een aanrader? En natuurlijk zijn leuke eettips ook van harte welkom.

1 like

Lev.By Mike

1 like