Ik ben op zoek naar een huisje, beetje luxe, liefst rustige plek in het bos bijvoorbeeld maar wel bereikbaar met ov. Zo’n soort bos bungalow met veel glas bijvoorbeeld, maar die ik vind zijn voor meer dan 2 personen. In de onderste helft vh land. Iemand een aanrader?
Hotel Jakarta Ik ben er zelf niet geweest, maar wil ik heel graag eens heen voor een staycation.
Heeft iemand een tip voor een huisje in Nederland, bij de natuur (bos!) maar ook met iig een bakker (of supermarkt) op loopafstand. Leukste zou zijn als het 2 slaapkamers heeft, maar 1 slaapkamer gaat ook wel. Studio is geen optie.
We willen met de baby weg maar veel huisjes benoemen horeca of winkels op loopafstand niet specifiek. En ik vind het juist wel leuk als we niet voor alles de auto hoeven te pakken.
Ik ben hier in het voorjaar geweest en vond het een heel fijn huisje. Het is op een camping, maar er zit een grote tuin bij en de afstand tussen de huisjes is best groot. Middenin het bos maar ook op loopafstand van het dorp, het was denk ik 10-15 minuten lopen. Het is wel vrij basic en heeft maar 1 slaapkamer. Maar ik zag net op Airbnb dat er nog veel meer, ook luxere, huisjes in de buurt van het dorp worden verhuurd
Scorleduyn in Schoorl, kleinschalig park. Je rolt zo het bos in en loopt ook snel naar het dorpje voor bakker/supermarkt. Zeker in laagseizoen wat goedkopere opties ook.
Gusto, eetbar Dit of Nom Nom!
Pilkingtons ook leuk en lekker
Wijn bij Stijn is ook heel leuk, lekker eten en super leuk personeel.
Ben je nog gegaan? Ik zat net weer te kijken om opnieuw te gaan.
Maar eigenlijk wil ik ook weleens wat anders (laatste keer in Zuid-Limburg was in mei) dus ik struin nu het topic opnieuw door voor huisjestips.
Ik moest door mijn zoektocht ook terugdenken aan Hof van Salland, maar die wellnesshuisjes zijn nu duurder dan begin dit jaar. Zal wel door stijgende prijzen komen? Het houdt me in ieder geval tegen om opnieuw te boeken.
Heeft er iemand tips voor Putten en omgeving? Heb geen auto en geen geweldige conditie dus dichtbij op de fiets of met t ov bereikbaar.
Ga 2 weken in mn up en denk een keer naar Apeldoorn maar verder nog geen idee.
Ik zat laatst in Allingastate (Allingawier, Friesland). Accommodatie echt prima, eigen jacuzzi en lekker schoon.
Qua feel van de accommodatie en ontbijt was ons geliefde Peis en Vree beter, maar de ligging van Allingastate was weer leuker. Ben in 4 dagen tijd in Joure, Makkum, Hindeloopen, Stavoren, Bolsward en Sneek geweest haha en al die stadjes zijn zo gezellig. Ik had dus ook niet het gevoel “oh nou ben ik binnen een half jaar weer in Friesland” omdat we totaal andere dingen deden dan vanuit Peis en Vree.
Ik heb helemaal Friesland ontdekt haha
Ik was ooit in de Belgische ardennen met oud en nieuw en daar was geen vuurwerk, vond dat wel heel apart! Maargoed das wel heel offline. Verder geen tips.
Weet iemand een leuke bnb of hotel in de regio van Den Haag/Westland? Of een stukje daar rondom. Mij eisen zijn een lekker bad en rust .
Verder dan een van de Valk kom ik niet
Bij Scheveningen heb je nu een nieuw hotel met kamers met uitzicht op zee en een vrijstaand bad. Ik weet alleen de naam niet. Zit richting de haven.
Marina Beach inderdaad! Heb er nooit geslapen, maar het ziet er wel heel mooi uit.
Als ik op vakantie of een weekendje weg ben vind ik het heerlijk om op het strand te wandelen, boekje te lezen oid en te picknicken of bij een strandtentje wat te eten of drinken. Maar als ik thuis ben doe ik dat nooit terwijl ik natuurlijk prima een dagje op en neer kan.
Hebben jullie tips voor een leuke plek? Niet dat je over de hoofden loopt a la Scheveningen maar het hoeft ook niet compleet uitgestorven te zijn. Ik kom uit het oosten van Brabant dus qua locatie maakt het me niet zoveel uit (alles is ver haha) maar daardoor heb ik ook geen idee waar te beginnen.
Als je ook van wat langer wandelen houdt kan je NS-wandelingen proberen. Ik vind het echt ideaal want gewoon bordjes volgen, er is vaak wel horeca onderweg en je hoeft niet zo uit te zoeken waar je heen wil.
Sowieso kom ik supergraag in het bos. Veluwe is misschien niet superver voor jou? Of de Soesterduinen schoot me te binnen, grote zandverstuiving met veel bos eromheen.
Wat betreft de Veluwe kan je ook naar De Hoge Veluwe gaan. Vanaf de ingang verplaats je je lopend of via witte fietsen die overal staan en je gewoon kan pakken. Het kröllermüllermuseum daar is ook heel mooi met ook een grote beeldentuin. Het park zelf en het museum hebben beide wel een entreeprijs.
Ja in het bos kom ik regelmatig, vind ik ook heerlijk idd. Maar ik zoek nu eigenlijk specifiek een leuk strand bij de zee. NS wandelingen heb ik weleens gedaan, maar had er totaal niet aan gedacht dat er ook NS wandelingen aan de kust zijn, dus die ga ik eens uitpluizen. Thanks!
Oh haha sorry had niet door dat je specifiek strand zocht! De NS wandelingen bij zee zijn ook leuk idd!