Weg in eigen land

Ik zou in februari 4 dagen naar een nivonhuis gaan maar die gaan vanwege corona tijdelijk dicht.
Nu wil ik alsnog graag weg, naar een accommodatie met iig een keuken erbij en het liefst ook een eigen slaapkamer en mooiste zou zijn als het in de natuur is.
Ik vind het dus prima om badkamer/douche te delen en hoef ook geen eigen woonkamer oid.
Weet iemand een plek in Nederland uiteraard die zoiets biedt en niet al te duur is? (voor het nivonhuis betaalde ik 60 euro voor 3 nachten, ik wil max 100 kwijt zijn als 't kan).

Welke websites gebruiken jullie om Bed & Breakfasts in Nederland te zoeken en boeken? Op Airbnb staat niet zo veel aanbod in Nederland en vind het op Google nog wel lastig zoeken want er is zooo veel. Wil met mijn verjaardag een weekendje weg naar een B&B, in een natuurrijke omgeving en liefst makkelijk te bereiken met het ov (maar misschien is dat heel veel gevraagd haha). Tips zijn welkom :relaxed:

Booking al gekeken?

Als je een natuurgebied oid kiest kun je zoeken in de buurt

3 likes

Natuurhuisje misschien? Al staat daar volgens mij ook veel hetzelfde als op airbnb.

Dacht via airbnb even kijken of er voor dit weekend ergens nog een huisje direct aan zee beschikbaar is. Had zin om er even op uit te gaan. Kan gewoon echt niks vinden. Zou er zo massaal geboekt worden op dit moment?

Ik vind het Nederlandse Airbnb aanbod sowieso tegenvallen altijd, in het buitenland slaag ik daar veel beter!

1 like

Weekenden op de korte termijn zijn wel vaak bezet via airbnb is mijn ervaring

@domb bedandbreakfast.nl al geprobeerd?

Een tip die ik heb is om naar last-minutes te kijken bij Center Parcs. Wij hebben daar laatst twee weken van te voren een last-minute geboekt, een 4 persoons VIP huisje met bubbelbad, sauna, open haard en dagelijkse broodjes. CP klinkt misschien een beetje suf, maar het park was voor het grootste deel verlaten (ook omdat de Market Dome en het zwembad enzo dicht zijn). Was een goede deal en dus heel rustig in het park/de omgeving.

3 likes

Ik zoek altijd via de wonderlijke link: bedandbreakfast.nl :stuck_out_tongue:

Je kan er ook goed filteren en recensies lezen!

3 likes

En via ing rente punten kun je korting krijgen op center parks! (Ook de last minutes)

2 likes

Iemand nog leuke hotels of vakantiehuisjes op een van de waddeneilanden?

Als alternatief voor de warme winterzon ben ik vorige week een midweek in Landal Veluwemeer geweest.
Wat een zaligheid, had een 6 persoons villa met bad/sauna/zonnebank voor in mijn up (en mijn kat, die was mee)
Helemaal even los gekomen van alle Corona ellende. Werd er alleen weer aan herinnerd toen ik ging uitchecken bij de receptie en mondkapje weer op moest.
Mooie omgeving om te wandelen. Luxe huis, heerlijk warm. Helemaal vergeleken met mijn eigen slecht geisoleerde appartementje… Denk dat ik in mei in de herhaling ga.

17 likes

Ik zag dit ook voorbij komen! Is er wel een supermarkt inde buurt?

3 likes

Ja, er zit een kleine Spar op het park, alleen in de ochtend open, dat was wel jammer.
Maar op dag van aankomst wel tot 18 uur geopend. Had grotendeels alles mee om eten te kunnen maken, maar was wat dingen vergeten, dus 1 maal daar geweest op dag van aankomst.

3 likes

Oh ik wil nog als tip geven: b&b kamer 7 in drenthe!

Heerlijk rustig met allemaal schapen, vlakbij een prachtig bos. Lieve mensen, allemaal studios in een mooie schuur met bad en je kan ook avondeten bij boeken!

En ze hebben 1 schuurtje met kamer met sauna.

5 likes

Ik ben op zoek naar een hotel in de Randstad waar ze een echt goed coronaproof diner serveren op de hotelkamer. Niet middenin Amsterdam als het even kan ivm parkeerkosten. Iemand suggesties?

Ik ben hier ook wel benieuwd naar, dus even een ouderwetse “up” haha. Ik vind het overigens ook prima om ergens wat af te halen, dus algemene leuke plekjes zijn voor mij ook welkom.

2 likes

Haha ja, ik zat er al even over na te denken mezelf te uppen maar dat ging net wat te ver

3 likes

LuxuryHotelCompany heeft echt hele leuke deals met overnachting, diner, ontbijt, upgrade, laat uitchecken etc. voor een hele goede prijs.

1 like

Thanks!! Echt een toptip

1 like