Weg in eigen land

Café zondag, Van Wijck, Olivia’s of de Brandweerkantine

1 like

Van Wijck is wel mega populair. Staat vaak een wachtrij.

2 likes

Tribunal, Oodles of Noodles, Lumiere, Marres, Brandweerkantine, Pizzabakkers, Local, Burgerlijk misschien?, Levantini, Ane Ramen, Grenzeloos, Mama

Cafe sjiek en Zondag is heel druk, Brandweerkantine misschien ook maar die heeft wel veel plek

2 likes

Heeft iemand tips voor een vakantiehuisje in Nederland waar je vroeg kunt inchecken, vanaf 12 uur?

2 likes

Op texel
Het kost wel 30 euro meer

3 likes

Heeft iemand ervaring met Europarcs? Specifieke aanraders voor parken om met kleine kinderen te bezoeken? Ik zoek een betaalbare accommodatie voor een midweek in de herfstvakantie. Liefst wel met een zwembadje (met wat speelelementen erin zou helemaal top zijn) en in een leuke omgeving om te wandelen, uitjes te doen etc. Ik overwoog eerst die in Kaatsheuvel maar dat zwembad is helaas gesloten. Ander betaalbaar vakantiepark (liefst max rond de €500,- voor een midweek) mag ook getipt worden!

2 likes

Ik weet niet of je het met 500e redt in de herfstvakantie maar bij de ijsvogel in Voorthuizen hebben ze een peuterbadje binnen. En ook veel speeltuintjes en monkey town om de hoek. En natuurlijk de veluwe.

1 like

Wil samen met m’n vriendin in februari/maart een weekendje naar de Waddeneilanden. Welk eiland raden jullie het meeste aan?
Houden allebei van rust, natuur en wandelen met de hond. Dorpjes bekijken vinden we ook leuk.

1 like

Leuk! Denk eigenlijk dat je je op elk waddeneiland wel gaat vermaken! Natuur vind je sowieso overal en elk eiland is ook te gek voor honden. Texel heeft veel dorpjes maar vind ik wat ‘massaal’, al zijn daar natuurlijk ook rustigere plekken te vinden. Schier vind ik zelf de mooiste woeste natuur hebben, maar is weer het kleinst en vind je daardoor de minste dorpjes. Mijn favo eiland is altijd Ameland omdat je daar een beetje van alles hebt: en rust en natuur, niet te klein maar ook niet te groot, wel wat dorpjes maar je vindt er niet zoals op Texel een grote dorpsstraat met een Action etc. Vlieland ook een grote favoriet maar ook weer wat kleiner. Als dat je trekt, zou ik die aanraden. En Terschelling ga je ook nooit mis mee. Het kan wat drukker zijn maar in feb/maart loopt dat denk ik ook wel los. Elk eiland heeft z’n eigen charme en zoals ik zei: ik denk eigenlijk dat je je overal wel gaat vermaken! Veel plezier alvast 🫶🏼

6 likes

Ameland, en dan vooral Nes of Buren. Nes heeft ook een groot bos, alles is te wandelen (centrum, strand en boodschappen).

Ben op alle eilanden geweest, maar Ameland blijft mijn favoriet. Ben toevallig net weer thuis na een dagje.

1 like

Heeft iemand leuke ideeën voor een activiteit in de omgeving van Roosendaal dit weekend? Ik hoopte op een subtropisch zwembad in de buurt maar dat kan ik niet vinden.

2 likes

Roosendaal, de place to be :joy:.
De kartbaan die er is vind ik erg leuk (je kan daar ook lasergamen en bowlen geloof ik), zou je eventueel kunnen combineren met een bezoekje aan de outlet Rosada (zit zo goed als naast elkaar).
Lunchen kan je goed bij Het hooihuis (ook daar in dezelfde hoek).

Mocht je specifiekere verzoeken hebben laat maar weten.

1 like

Ik heb zonder na te denken daar een hotel geboekt voor open Monumentendag maar daar is niet zoveel aan monument schijnbaar :joy:

3 likes

Nee, ik ben er opgegroeid maar er is niet zo veel te beleven hahah (vind ik). Denk dat er in Bergen op Zoom en Breda wel meer te doen is omtrent monumentendag. Heb je daar al gekeken? Is beide goed te doen met zowel OV als auto.

2 likes

Ik vond Molencate bij Hattem toen wel een fijne plek met specifieke kinderhuisjes en een fijn zwembadje.

Ik wil mn vriend verrassen met een nachtje weg voor ons jubileum. We wonen in Groningen en ik wil eigenlijk niet meer dan 1,5 uur kwijt zijn aan reizen. Oftewel regio Noord Nederland of eventueel net over de grens in Duitsland (ik weet hoe dit topic heet, heb em zelf aangemaakt hahaha).

We willen graag in een stad, zodat we lekker kunnen kroeg hoppen en dronken ons bed in kunnen rollen :rofl: :heart: we houden wel van luxe hotels (hoeft niet over the top met zwembad en dergelijke) maar gewoon een fijne uitstraling. Iemand tips?

3 likes

Misschien Pillows in Zwolle of Deventer?

2 likes

Finch in Deventer is ook leuk.

3 likes

Jaaa oh was net naar finch in deventer aan het kijken. Volgens mij is deventer ook super leuk. En pillows is ook een goed idee! :+1:t3:

5 likes

Zutphen vond ik ook een heel leuke stad, maar weet daar alleen een b&b en geen luxe hotel, haha.

Zelfde geldt voor Leeuwarden.

Al zou ik die b&b in Zutphen zeker wel aanraden, die in Leeuwarden niet.

1 like