Weg in eigen land

Ik weet niet of de groepsgrootte lukt hier, maar dit is een superfijn rolstoelvriendelijk huisje!

En @Loowny en @macchiato dank voor de tips, ik ga ze bekijken :grin:

De roek is heel leuk en heeft een huisje voor rolstoelgebruikers.

2 likes

Heeft iemand tips voor gezellige cafes of restaurants in Deventer waar je ook goed vegetarisch kan eten?

Kreta Mezes & Grill is een goede Griek met veel vega opties

Le Thai Cuisine is een mega lekker Thais restaurant. Je kunt er losse gerechten of een verrassingsmenu bestellen

Op de Brink zit ook een restaurant waar je een super lekkere oesterzwamburger kunt eten, maar ik kan de naam nergens vinden. Misschien weet iemand anders wel wat ik bedoel?

Wij hebben al meer dan een jaar een bongo (heb de naam ook niet zelf bedacht haha) cadeaubon liggen voor een overnachting. Maar die site is natuurlijk crap en ik kom alleen maar fletchers tegen of hele lelijke hotels. Heb deze zoektocht al tig keer gestaakt :joy: iemand toevallig met die cadeaubon eens bij een leuk hotel geweest? Scheelt mij weer zoeken…

1 like

Je kan de Bongo bonnen ook inwisselen voor een ander type bongo bon. Maar vind het er dan niet heel veel beter op worden. Je moet vaak ook zoveel bijleggen of echt hele rare data die beschikbaar zijn. Ik heb 'm uiteindelijk wel voor een Fletcher gebruikt toen ik een keer sowieso ergens een nacht moest boeken. Echt heel gare hotels zijn dat maar wel met een goed en redelijk luxe ontbijtbuffet en deze had een zwembad en mooie ligging dus was al met al toch prima voor een nachtje weg met kind. Fletcher hotel Avegoor was dit.

2 likes

Ik heb hem ingewisseld voor een activiteiten bon van bongo en toen een wijnproeverij en bonbon workshop gedaan.
Wat hierboven ook al wordt gezegd, je moet óf veel bijbetalen óf je kunt er alleen terecht van maandag op dinsdag. Zou zo’n bon echt nooit cadeau doen.

Ze krijgen ook echt alleen maar slechte recensies online

3 likes

@Feather en @Phoebs: ik zou dit ook echt nooit als cadeau geven idd. Maar goed we hebben dat ding nu eenmaal, dus ik vind het dan ook lullig om er niks mee te doen.

Goede tip! We hebben de bon nu omgeruild voor een dinerbon incl wijnarrangement (alsnog bijbetalen pfff hahaha) op mijn verjaardag bij een restaurant waar we al een tijdje naartoe wilden.

4 likes

Haha dat Hotel Avegoor ben ik ook ooit geweest met een bon, is wel echt prima als je een Fletcher-hotel móet kiezen, aan de overkant van de weg kun je zo Nationaal Park Veluwezoom in.

Mocht iemand hier ooit specifiek op zoeken. :sweat_smile:

En Hotel Boschoord in Oisterwijk vond ik ook oké, omdat je daar mooi kunt wandelen en je bent zo in Den Bosch of Breda (ja of Tilburg, maar daar wil je niet heen, hehe).

5 likes

Ik zou Loev willen aanraden. Mooi restaurant met veel vega opties

Binnenkort in mijn man jarig. We hebben beiden vrij genomen en kids zijn op het kdv. Nu willen we graag ergens samen lekker lunchen, ik dacht er eerst aan om naar het strand te rijden en in een strandtent te lunchen, maar ik heb niet zo’n zin om op een random doordeweekse maandag als een van weinige in een tentje te zitten, voel me dan zo opgelaten om veel te bestellen oid. We houden allebei wel van ergens zitten/lunchen met wat reuring, wat te zien (mensen), drukte/gezelligheid. Heeft iemand tips voor omgeving Gelderland, Utrecht, Brabant? Evt willen we daarna nog beetje slenteren door een stad.

1 like

Het is overal maandag, dus ik denk dat reuring een beetje ver te zoeken is. Veel horeca is op maandag dicht en winkels gaan pas later op de dag open dus er zullen denk ik nergens heel veel mensen zijn? Dan zou ik dus lekker naar het strand gaan en een andere keer de drukte opzoeken als je een vrijdag of zaterdag je handen vrij hebt.

2 likes

@RosaB het is inderdaad overal maandag dus het is nergens zo druk als in het weekend, maar bijvoorbeeld in Amsterdam is er toch wel genoeg reuring/leven op een maandag? Dus ik zou denken in Utrecht (stad) ook, of een andere grote stad.

6 likes

Op het strand zijn altijd wel mensen. Zeker nu sommige strandtenten al zijn gesloten zitten mensen toch in dezelfde die nog open zijn😉
En in de steden is er ook altijd wat te beleven! Ga je lekker lunchen in Haarlem en ervoor/erna even naar zee👍🏻

En Den Bosch of Utrecht is altijd leuk!:relaxed:

3 likes

Wij zitten erover te denken om met de jaarwisseling een nachtje weg te gaan, liefst een vuurwerk vrije omgeving/park.
Iemand leuke tips die we kunnen bekijken?

1 like

Ik wil binnenkort een dagje weggaan met mijn twee beste vriendinnen. Normaliter gaan we dan graag naar de sauna voor een dagje quality time maar twee van ons zijn zwanger, dus dat komt nu niet zo goed uit. We willen wat leuks/speciaals gaan doen, maar zijn een beetje inspiratieloos. Is er iemand met leuke tips? Kan gaan om een workshop, bijzonder museum, bijzondere eetervaring etc. We eten vega(n), houden van duurzaam shoppen, lekker veel kletsen, natuur, creatief bezig zijn (maar niet te tuttig). Normaal houden we ook van sportieve activiteiten, maar is ook nu wat lastiger gezien de zwangerschappen.
Het gaat overigens om een dag aan het eind van deze maand, dus het weer kan natuurlijk ook niet zo top zijn.

2 likes

Ik weet niet aan welke kant van het land je iets zoekt, maar in het noorden heb je Bad Nieuweschans. Hier zijn voornamelijk allemaal soorten baden. Heb je toch wellness maar niet de hitte.

5 likes

Oh ja goeie, ik zoek iets in het zuiden tot midden van het land.

Heeft iemand een tip voor een romantisch hotel met een (bubbel)bad op de kamer? En dan wel een beetje hip, ook qua eten wat anders dan de standaard biefstuk en geen Van Der Valk vibe :sweat_smile: Help me out :pray:t3:

2 likes