Welke gewoontes heb jij vanuit huis meegekregen?

Ligt aan je aanbieder. Wij hebben er nu 1 waarbij dat wel weer zo is.

1 like

Hahaha ja, maar volgens mij heeft niet iedereen dat. Dan heb je een dubbele meter in de meterkast.

1 like

Fiets op slot zetten in de schuur. En dat vindt mijn vriend onwijs irritant xD

2 likes
  • Wanneer je een pak drinken opmaakt, altijd weer een nieuwe in de koelkast zetten zodat de persoon na jou ook gekoeld drinken heeft.
  • Laten weten waar je bent en of je aangekomen bent.
  • Op zondag altijd chips met dipsaus
  • Vrijdag patatdag
  • Tijdens het avondeten gezellig kletsen over je werkdag, wat je gedaan hebt. Zag daarom het avondeten altijd als een heel gezellig en “verbonden” moment haha
  • Familie staat op nr. 1

Vast nog wel meer maar kan er zo even niet opkomen haha

2 likes

Weet je waarom dit is? Ik zie het mensen ook vaak doen en ook vaak dat ik of iemand anders niet kan zitten of werken omdat de tas een stoel heeft.
Ik zet deze vaak ook op de grond als het in de weg staat

Ik vind het vies.

3 likes

Omdat dat bad karma is. Het zou je stoppen om meer blessings(lees: meer geld) te ontvangen.

1 like

Als er een monteur (of iets in die richting) komt altijd iets te drinken aanbieden. Ik dacht altijd dat dit heel vanzelfsprekend was, maar ik heb echt verhalen gehoord van schilders die een hele week kwamen en niet een keer ene glas water aangeboden kregen

6 likes

Ja precies dit! Mijn opa was klusser en die heeft ons op het hart gedrukt goed voor ‘werkvolk’ (zijn woorden) te zorgen.
Dus als wij inderdaad schilders over de vloer hebben dan zorg ik dat er elke dag koffie staat en lekkere koeken, en bij de lunch (als ze dat willen) soep. We hadden ooit een dag hoveniers over de vloer voor de tuin, ze waren een hele dag bezig terwijl het boven de 30 graden was. Ben steeds aan het slepen geweest met ijskoud drinken en calippo’s. :blush: Dat konden ze erg waarderen.
Ik heb het idee dat als je ze goed verzorgt, ze extra goed werken.

14 likes

ik ben het hier echt helemaal mee eens!

3 likes

Waarom nooit op blote voeten lopen?

Ja dit, gewoon vies om schoenen op tafel te zetten. Zit verder geen bijgeloof achter bij mij.

1 like

Volwassenen altijd met u aanspreken

Rijst eten met vork en lepel i.p.v. vork en mes (ik eet bijna alle gerechten met lepel en vork)

Niet met je handen aan de muur zitten of tegen de muur leunen, dan krijg je smoezelige vlekken op de muur

Chips mag eigenlijk altijd

Iemand uit laten praten als die aan het woord is. Ik zie om me heen echt vaak dat mensen midden in een zin worden onderbroken, zo onbeleefd en egocentrisch vind ik dat, kan er echt heel geïrriteerd om raken

Iedereen mag mee-eten

Mijn moeder en ik hielden op zaterdag vaak knoflookdag. Dan maakte ze zelf kruidenboter van roomboter en knoflook en andere gerechten met veel knoflook. Dan huurden we een film en gingen we dat allemaal opeten, zulke leuke herinneringen aan

Goed je voeten vegen bij binnenkomst (nu trek ik mijn schoenen gewoon meteen uit, vind ik veel lekkerder zitten)

Niet bang zijn. Daarmee bedoel ik, als je je zeker genoeg voelt om in je eentje om 0.00 uur naar huis te fietsen, doen. Ik had een vriendinnetje die wat angstiger opgevoed was, die ‘moest’ ik als we een avondje waren wezen winkelen op koopavond in Utrecht altijd naar de bus brengen als het al donker was. Want dan was ze te bang om alleen naar de bus te lopen. Ook om 20.00 uur al, dat vond ik altijd best gek. Of met stappen meelopen naar de taxi (wie loopt er mee met mij? Daar werd dan weer niet over nagedacht, haha)

Licht uit, deuren dicht als je een ruimte verlaat

2 likes

Ah knoflookdag klinkt echt geweldig!!

1 like

Haha ja! Lekker stinken samen

2 likes
  • Sfeer creëren in huis door veel gezellige lampjes en kaarsen aan te doen.
  • Nooit met lege handen naar de keuken.
  • Wc rol op, nieuwe op de houder.
  • Vaak muziek aan thuis.
  • Het huis schoonhouden en geen troep laten slingeren. Dat moet ik wel van mijn vader hebben.
  • Goed met geld omgaan. Geld uitgeven aan ervaringen, minder aan spullen.

NOOOOOIT met je handen aan ramen zitten. Daar stond echt bijna de doodstraf op. M’n moeder hield van mega schone ramen en deed álles 1 keer per week. En we hadden een grote boerderij met 50+ ramen. Verschillende groottes natuurlijk.

En dit heb ik dus ook overgenomen. Ik word echt gek als iemand bij mij aan m’n ramen zit. En kinderen zijn dus helemaal verschrikkelijk.
Oh. En dan was ik ze zelfs maar 1x per jaar. :’)

3 likes

Poepen mocht alleen op de wc beneden en niet in op de wc in de badkamer :wink:

3 likes
  • Niet met lege handen naar de keuken lopen
  • Thee met melk bij ontbijt drinken
  • Muziek aan in huis als achtergrondgeluid. Deze is er goed ingebakken, ik kan heel slecht tegen een stil huis.
  • Blokjes zeep tussen je kleren leggen (bijvoorbeeld in een stapel broeken), zodat je kleren lekker ruiken.

Edit: oh, met die aanbevolen topics onderaan de pagina mis ik weleens dat ik op een twee maanden oud topic reageer. Oeps.

6 likes

Hahaha dit was ook bij mijn beste vriendin vroeger! Die vader zei dat de leidingen heel smal waren dus dat ze het door hadden als je dat stiekem toch wel boven had gedaan :sweat_smile:

1 like

-Koken zonder pakjes en zakjes
-Dingen die je niet meer gebruikt tijdens het koken vast in de vaatwasser zetten. Ben zo blij dat ik dit heb overgenomen van m’n moeder, na het eten ben je zo veel sneller klaar met opruimen.
-Iedereen mag altijd mee eten. Al kondig je het een kwartier van tevoren aan, ik verzin wel een extra gang met wat ik nog in huis heb of ga nog even langs de supermarkt om bij te halen.
-Sowieso mag iedereen altijd onaangekondigd binnen komen vallen, alleen maar gezellig. Ik denk dat ik het vooral heb meegekregen om flexibel te zijn.

3 likes