Haha dit zou voor mij echt veel te veel afwas betekenen?!
Ja dat was hier ook inderdaad. Ik ken mijn ouders niet anders dan in hun reguliere kleding haha. Ik hoor wel eens dat ouders âmakkelijkeâ kleding, joggingpakken ofzo aantrekken 's-avonds. Hier niet hoor. In je trainingspak ga je sporten en je pyjama draag je in bed .
Als je gaat schijten eerst een toiletpapiertje op de bodem van de pot neerleggen zodat er geen remsporen komen.
Ik bedenk me er nog 1: dat degene die kookt niet hoeft af te wassen. Waarschijnlijk ingevoerd vanaf dat we pubers waren. Ik doe het nog wel steeds zo en ervaar het als oneerlijk als ik gekookt heb ik ook moet afwassen. Natuurlijk niet toen ik alleen woonde trouwens haha
Altijd kleine beetjes opscheppen zodat de rest van het eten warm blijft. Je kan later altijd nog voor een tweede keer opscheppen.
Ik merk door dit topic dat ik echt heel weinig heb overgenomen en de meeste dingen juist omgekeerd doe van hoe het vroeger thuis gebeurde, vast uit onbewuste rebellie. Ik ben het niet zo eens met de opvoedkundige ideeën van mijn ouders. Ze waren extreem streng op pietluttige dingen (zo zat mijn vader 's ochtends te wachten tot ik hem zou begroeten, terwijl ik vind dat hij dat ook even goed als eerste mag doen) en veel te los op dingen die ik juist belangrijker vind (het was altijd een puinhoop bij ons thuis). Ik ben zelf veel relaxter op veel vlakken, maar wel gestructureerde en netter. Zo ongeveer alle dingen die hier genoemd worden, doe ik omgekeerd van hoe mijn ouders het deden/wilden.
Geen brood met beleg? Gewoon een kale boterham dan?
Ik weet eigenlijk niet goed wat voor gewoontes ik heb meegenomen. Ja, kaas met appelstroop en vanillevla op de pannenkoek!
- Maar 1 glas frisdrank per dag
- Alle lichten uit als je een ruimte verlaat
- Spullen die naar boven moeten op de trap zetten zodat je het meepakt als je naar boven gaat
Dat inderdaad maar ook het feit dat zoân zak kraakt. Love bakjes. En een extra reden dus om mega veel bakjes te kopen
Alles op dezelfde tijd, elke dag. Behalve ontbijt omdat iedereen op andere tijden weg moest.
Ouders werken thuis, dus elke ochtend koffie, daarna lunch, middag weer koffie en avond diner. Altijd op dezelfde tijden.
Oja altijd met mes en vork eten en geen ellebogen op tafel. Ik zag bij een vriendin een keer die broer als een lompe boer met alleen een vork (hoe eten mensen zo) en elleboog op tafel gebukt alles naar binnen stouwen. Echt geen gezicht was dat.
ik denk dat je veel gewoon kopieert. Ik heb mân ouders nog nooit wat zien opruimen en mân moeder denk ik maar 1 keer met een stofzuiger gezien. andere schoonmaakmiddelen zoals dweil of swiffer waren niet eens in ons huis.
Ik maak pakjes, zakjes e.d. dicht met wasknijpers. Snap ook niet waarom je er speciale klemmen voor zou moeten kopen
Wij hadden dat ook niet maar ik wist als kind wel dat mân ouders het namen vooral mân moeder stiekem. Het was ook altijd verstopt in ons huis. Denk dat daar mân eetprobleem vandaan komt. Lekker eten moet je stiekem doen en verstoppen.
Hoe vaak ik mijn oma niet heb horen roepen: âschoenen op tafel is armoe in huis!â
Niet alleen met je voeten op de salontafel, maar ook schoenen in de doos op tafel zetten was echt uit den boze!
Oh goeie! Dit heb ik ook van thuis meegekregen en doen wij nu ook thuis. Ideaal.
Haha ik vind dat echt héél grappig. Waar zou dat âbijgeloofâ dan vandaan komen hĂš? Vind dat soort oude gezegdes altijd zo leuk
Ongerelateerd hieraan - zag hierboven ook iets over beschuit in de spinazie en dat doen mijn ouders ook altijd! Spinazie wordt heel waterig als je het kookt (ook diepvries) en beschuit kruimels zuigen wat van het vocht op!
Nooit zonder een wenkbrauwtje het huis uit
- Geen nagels knippen na het schemer (ivm voodoo)
- Niet na schemer in spiegels kijken
- Na het avondeten iets zoet (heb k helaas ng steeds ĂĄltijd die drang)
- Vrijdag patatdag (niet overgenomen)
- Op zondag verse croissants (zovaak mogelijk doe ik dit)
- Altijd om 6 uur eten (doe ik nu absoluut niet meer, liefst veel later)
- 20.00 journaal met thee en lekkers
Haha leuke mix tussen echt Hollands en de tradities van mijn vader (Indonesie).
Kheb nu trouwens meer overgenomen van mijn schoonouders: het bourgondische gezellige leven. Ipv 6 uur eten, koffie om 8 uur, totaal niet bourgondisch. geef mij maar een borrel
Geen TV in de slaapkamer. Ik wilde dat natuurlijk altijd vroeger, maar mocht niet en nu heb ik er ook geen, komt echt niet in me op om âs avonds in bed nog TV te kijken, ook niet YouTube op mân telefoon en zo.
En mijn moeder werd altijd gek als je met je schoenen over de grond slofte. Deed ik natuurlijk wel als ongeĂŻnteresseerde puber, maar nu word ik ook echt gek als ik ergens loop en mensen voor me lopen te sloffen. Til je voeten gewoon op!