Werk (algemeen topic)

Er wordt gewoon op zondag onderhandeld? :grinning:

1 like

Als het echt per direct is en er was geen mogelijkheid om het iedereen al eerder gezamenlijk te vertellen vind ik het een super nette manier van opzeggen! Veel netter dan een mailtje ofzo

1 like

Wat vinden jullie een leuke verjaardagstraktatie op het werk voor ± 20 collega’s?
Taart vind ik eigenlijk best wel een gedoe steeds :stuck_out_tongue: en cake deed ik vorig jaar.

Misschien een grote schaal maken met allemaal verschillende soorten koekjes en snoep erop ofzo! Zou ik heel leuk vinden

2 likes

Ik zou nu ook met het oog op Corona een schaal met voorverpakte dingen doen, mini repen ofzo. Lekker oldschool basisschool stijl :joy:

1 like

Is er iemand hier in z’n volwassen leven (dus niet bij je bijbaantje op je 16e) snel weggegaan bij z’n nieuwe werk?

Ik ga sowieso niet weg voordat ik wat nieuws heb, maar m’n nieuwe werk bevalt me niet:( Vind dit zo rot, ik was zo blij dat ik weg kon bij m’n vorige werkgever en het nieuwe werk leek zo leuk maar helaas:(

Voel me schuldig dat ik nu al na een maand aan het verder kijken ben… Ga deze week reageren op een vacature en hoop niet dat ze daar denken dat ik een “baanhopper” ben (bij m’n vorige twee werkgevers heb ik wel 9 en 4 jaar gewerkt), omdat ik nu zo snel een switch wil maken.

Heb er zo veel stress van, slaap meteen slecht.

Nee joh, komt vaak voor! Ga ervoor, misschien een dagje meelopen als dat kan?

2 likes

Een vriendin van me heeft bij deze werkgever gewerkt en is heel positief en heeft me goed uitgelegd hoe het werk is/de sfeer op kantoor! Maakt de stap om te solliciteren daar iets kleiner.

Ik heb een keer aan het einde van m’n proefmaand zelf aangegeven dat ik niet verder wou, dat viel ook zo tegen! Maar jij bent wel iets langer aan het werk dan dat, denk ik?

En baanhopper valt wel mee joh, helemaal als je bij vorige werkgevers zo lang hebt gewerkt. Ik zat na 3.5 jaar bij m’n 4e werkgever, en dan nog? Als je het ergens niet naar je zin hebt mist er schijnbaar iets en dat kun je prima op die manier onderbouwen toch, denk alleen maar goed als je voor jezelf kiest en kan aangeven hoe of wat.

Ik wil zelf met mijn verjaardag iets van brownies, boterkoek en madeleines bakken. Dan doe ik alles op een leuke schaal en kan iedereen pakken wat ‘ie wil.

1 like

Ja, na 1 dag :joy:. Denk dat het helemaal niet gek op je CV staat, al helemaal omdat je bij de vorige werkgevers lang hebt gewerkt. Denk sowieso meer van deze tijd om vaker van baan te wisselen (tegenover oudere generaties)

1 like

Herkennen jullie het gevoel van stress dat je werk niet af is voor je vakantie? En hoe ga je daar mee om?

Mij werk is eigenlijk nooit af maar we hebben bepaalde ‘richtlijnen’ zodat je collega alleen de dringende zaken hoeft te doen. Maar door omstandigheden buiten mij, lukt het niet. Ik kan t alleen niet zo goed loslaten…

Dus wil deze week een paar uur extra werken en overleggen met de collega of zij t erg vindt als ze wat extra moet doen

Ik ga er niet goed mee om, want ik ben ook altijd mega gestresst de laatste week dat ik werk, terwijl het bij mij ook forever doorgaat. Dus geen tips, maar ken het gevoel.

1 like

Je geeft aan dat je werk nooit af is, dus wanneer leg je komende week de grens dat het wel af genoeg of af is?
Ga je die extra uren in je vakantie draaien, dan zou ik het al helemaal niet doen.
Mocht hier een structureel werkprobleem onder liggen zoals onderbezetting, dan is dit ook niet de manier om dat op te lossen.

Ik snap dat het gevoel heel naar is en ik herken het ook,maar ik probeer zelf ook echt meer de grens tussen prive en werk te hanteren.

1 like

Nee, in de vakantie sowieso niet! We hebben de afspraak dat je werk voor deze maand (in mijn geval september) af is. Idealiter ook het meeste van oktober maar dat lukt niet.
Allebei niet doordat er zieken zijn of er nog veel onduidelijkheid is rondom roosters en wat de bedoeling is.

Ik ben planner in het vitale proces dus dat stopt echt nooit hahaha. En corona bemoeilijkt dit nog heel erg

Ik heb mijn afscheidsmail verstuurd, telefoon overgezet, kopie laptop gemaakt… Wat een gekke dag. Geen exit gesprek, geen borrel, al 1.5 jaar nauwelijks een collega gezien. Raar einde van 4 jaar werken.

18 likes

Wat een vreemd afscheid moet dat zijn. Wil je zelf er niets aan doen of er is gewoon niets georganiseerd?

Oh wat stom, heb per ongeluk mijn bericht verwijderd. Maar heb met mijn team nog op eigen initiatief een Afscheidsborrel (wilden zij ook hoor!). Vind t alleen zo zuur ofzo, dat je jarenlang mega veel geld hebt binnen geharkt maar het op corona wordt gegooid dat je niet echt afscheid kan nemen oid. Bosje bloemen had toch op zn minst gekund :stuck_out_tongue: Gelukkig wel wat hele leuke mailtjes van collega’s die ik minder vaak spreek.

1 like

Ja inderdaad, kom op. Stuur dan iets op, laat een bloemetje bezorgen op de dag zelf.

1 like

Nou wat stom zeg!!
Ze hadden je toch op een of andere manier wel kunnen bedanken