Werk (algemeen topic)

de uren die ze gewerkt heeft heb je wel neem ik aan?
20 uur per week betekent 52 weken x 20 uur is 1040 uur per jaar, dus 1040/12 = 86,67 uur per maand
alles wat daarboven zit zijn dus overuren of daaronder minuren

1 like

Oh dit is interessant. Een collega van mij heeft dit ook, maar ik dacht gewoon 20 uur per week, en dan x4 voor maandelijks. Dan is het 80. Hoe kan het dat je dan op iets anders uitkomt :sweat_smile: ? Omdat een maand soms meer dan 4 weken is?

ja alleen februari heeft 4 weken maar de meeste maanden 30/31 dagen dus meer dan 4 weken.
een kwartaal is bijv ook 13 weken en niet 12

Ja die uren houden we samen bij.
Aah 1000x dank!

1 like

Ik heb ooit tijdens een sollicitatietraject een snuffel dag stage aangevraagd om te beoordelen of ik echt de baan aan ging nemen. ZO blij dat ik dit heb gedaan, gezien het totaal niet iets voor mij was. Na 1 dag gezegd dat t ‘m niet ging worden voor mij.

3 likes

Heeft er iemand meer last van extreme faalangst op t werk?

Ik werk nu n maandje bij dit bedrijf, en ik vind het echt geweldig, leuke collega’s, leuke taken en super fijne werkomgeving. Maar omdat ik zo blij ben met dit werk leg ik de lat voor mezelf echt veel te hoog. Elk klein foutje valt me heel zwaar en reken ik mezelf af. Ik dacht dat het na de proefmaand wel minder zou worden, omdat ik daarna natuurlijk meer zekerheid heb maar helaas :persevere:

1 like

Ja, heel herkenbaar! Ik doe mijn huidige werk nu 1,5 jaar en ik moet zeggen dat het wel beter is geworden. Maar in het begin dacht ik idd elk bij ieder klein dingetje wat mis ging dat ik niet geschikt was en mijn verwachting was dat ik op een gegeven moment toch wel ontslagen ging worden, omdat ik niet goed genoeg was. Feedback en complimenten had ik beide heel veel moeite mee, het eerste nam ik altijd veel te zwaar op en complimenten geloofde ik nooit echt.

Pas na een jaar werd dat eigenlijk iets beter. Dat ik bepaalde taken zo vaak had gedaan en goed had volbracht dat ik op een gegeven moment zelf ook wel geloofde van: nouja misschien kan ik dan toch iets. Maar bij elk nieuw dingetje leg ik de lat idd weer extreem hoog, denk ik dat anderen dit veeel beter konden bij hun eerste poging etc. Maargoed inmiddels weet ik dus van mezelf dat ik zo reageer bij nieuwe dingen en dat het meestal wel goed komt met meer ervaring. Ik hoop dat het voor jou ook beter wordt naarmate je er langer werkt, want het is echt heel vermoeiend om steeds zo te denken.

2 likes

Oooh ja precies dat! Het is mentaal gewoon echt vermoeiend. Ik heb t er met mijn leidinggevende over gehad en hij zei wat ik al verwachtte, namelijk dat het niet erg is om fouten te maken etc. Uiteraard wel fijn om te weten, dan voel ik me een dag beter maar daarna ben ik alweer helemaal gestrest.

Super fijn dat het bij jou nu beter gaat! Ik hoop dat ik dat op n gegeven moment ook in ga zien, ookal zal t nog wel even duren haha.

1 like

Een collega heeft een tool voor mij gebouwd wat mijn werk zoveel makkelijker gaat maken :cry: Okay het gaat hem ook heel veel werk schelen dat ik niet meer steeds aan hem hoef te vragen iets na te kijken maar ben er erg blij mee.

6 likes

Late reactie, maar ik heb dat ook inderdaad! Ik heb alleen een pc en vaste telefoon op kantoor en krijg geen vergoeding voor mijn mobiel, dus die is echt privé. Maar ik merk inderdaad dat ik ook steeds vaker wordt geappt (ook buiten werktijd om). Meestal stuur ik dan ook iets terug van “Als ik morgen weer aan het werk ben/op kantoor ben laat ik het je weten” en dan stuur ik een e-mail terug met het antwoord, of ik bel met de telefoon op kantoor. Ik was altijd al leidinggevende op kantoor, maar daar werkt iedereen gewoon kantoortijden en werd ik amper buiten werk om gebeld, maar sinds ik ook leidinggevende ben van mensen op andere locaties word ik echt om vanalles geappt. Ook voor veel dingen die prima tot de volgende werkdag hadden kunnen wachten.

Er staat binnenkort ook weer een gesprek met mijn baas gepland, dus dan ga ik ook aangeven dat ik nu wel een vergoeding voor mijn telefoon verwacht.

Het is schoolvakantie maar ik ben gewoon aan t werk als ondersteunend personeel. Maar er is echt geen reeeet te doen. Volgende week komen m’n leidinggevenden weer terug dus mu nog even ultiem chillen met m’n werklaptop naast me.

Ik zou ook aan je baas vragen of het mogelijk zou zijn om hier bedrijfsbreed afspraken over te maken (ik zou zelf het ‘gebruik’ van mijn privemobiel nog minder storend vinden dan het onnodige ‘gebruik’ van mijn aandacht buiten werktijd)

In mijn bedrijf hebben we de volgende afspraak:

  • Appen zo veel mogelijk alleen tijdens kantooruren
  • Alleen mensen appen als je direct het antwoord nodig hebt, anders emailen
2 likes

Ja dat is wel fijn inderdaad! Ik zeg nu wel vaak dat mijn mobiel privé is, dus dat ze me voor werk dingen kunnen mailen, of naar de telefoon op kantoor kunnen bellen. Maar nu met het thuiswerken is dat natuurlijk wat door elkaar gelopen. Als we het in het najaar weer drukker gaan krijgen ga ik inderdaad wel even duidelijke afspraken maken.

Ik heb een contract voor 36 uur en wilde 4,5 dag gaan werken (vrijdagochtend thuiswerken, vrijdagmiddag vrij). Nu twijfel ik toch of ik niet voor 40 uur ga dus 4 uur per week compensatie uren opbouw. Dan kan ik meer hele dagen vrij nemen, maar mijn contract is maar voor 6 maanden dus wanneer ga ik dan die uren opnemen…
Iemand ervaring met beide?

Als het kan zou ik 4 om 5 dagen werken! Dan heb je om de week een lang weekend. Die compensatieuren opbouwen zou ik alleen doen als het geaccepteerd wordt om die dagen tussendoor ook echt op te maken. Anders zit je waarschijnlijk aan het eind van je contract met heel veel vakantiedagen. Een standaard dag of halve dag in de week vrij is wel echt heerlijk en gaf mij altijd het gevoel dat het werkende leven iets minder saai was.

1 like

4 om 5 mag ook inderdaad, ben helemaal vrij hoe ik het indeel. Dat spreekt mij eigenlijk minder aan, dat je eerst een ‘zwaardere’ week moet hebben voordat je een ‘lichtere’ hebt. Dat punt wat je noemt ben ik ook bang voor, of dat ik me bezwaard voel vrij te nemen ofzo.

Wat voor mij een werkweek zwaar maakt is weten dat je de volgende dag weer moet werken. En als je 4,5 dag werkt heb je dat dus alsnog elke donderdag, terwijl je dat anders maar 1x in de twee weken hebt. Maar dat is persoonlijk natuurlijk dus zou lekker doen wat je zelf het chillst vindt.

3 likes

Super fijne reactie! Ik zei dat ik alle vrijheid heb het zelf in te delen, maar die laatste manier heb ik nog nooit iemand zien doen haha.
Ik heb even getwijfeld over 4x9 maar met 1,5 uur enkele reistijd vond ik mijn dagen zo lang. Wie weet als ik ooit 2 dagen thuis mag werken dat ik dat doe. Wat jij zegt van 4 uur werk en dan nog iets af willen maken/bewust niet aan beginnen zit ook wel iets in ja.

Nee kan helaas niet haha. Van de 1,5 uur zit ik maar 15 min daadwerkelijk in de trein. De rest zit ik in de bus (kan ik niet echt in werken) of ben ik aan het wachten, lopen of fietsen.

De functie die ik heb is nieuw en ik ben enorm in het diepe gegooid. Vooral de eerste maanden waren HEEL druk. En ik had al het vermoeden dat er dingen scheef liepen. Nu krijg ik een mail van een collega en denk gelijk oh shit, dit ben ik totaal vergeten te doen. En vind het zo kut. Want weet dat het mijn ‘schuld’ is. Kan het zo oplossen maar meh. Ga hem zo maar bellen maar zie er wel tegen op. Wat stom is want dit is echt een redelijke dude.