Werk (algemeen topic)

Ik zit uiteindelijk ook lagere schaal waarvoor ik had gesolliciteerd, wel het einde bijna anders had ik het niet gedaan mbt salaris. Ook overheid btw. Ik ging ervanuit dat je na einde schaal wel naar volgende ging
Maar misschien klopt dat helemaal niet. Zou wel balen zijn. Want kwam eral deze week achter dat soortgelijke ervaring collega wel schaal hoger zit. Maar niet welke trede.

Na mijn zwangerschapaverlof ga ik goed uitzoeken hoe en wat. Scheelt wel dat er een tekort is in mijn beroep.

Dat is in ieder geval geen gegeven. Je werkzaamheden bepalen je schaal. Ik heb collega’s die al 25 jaar bij ons werken en nog steeds in dezelfde schaal zitten als ik. Misschien zijn ze 1 schaal lager gestart, maar meer niet.

1 like

Wel logisch aan werkzaamheden gekoppeld. Maar doe nu opzich ook werkzaamheden / verantwoordelijkheden van die volgende schaal.
Er zijn ook zoveel functies dat het lastig maakt vind ik.

1 like

Weet iemand hoe ik een agendapunt (dus niet mn hele agenda) met iemand kan delen? Google komt alleen maar met mn hele agenda delen, das niet de bedoeling haha. Of kan dat alleen door ‘deelnemers’ uit te nodigen?

1 like

Je kunt het agendapunt als het goed is ook opslaan (linksboven) en dan naar iemand mailen. Of anders idd iemand gewoon inviten

Is er een recruiter (of iemand met veel verstand van cv’s) die met me mee zou willen kijken naar mijn cv? Ik twijfel tussen een paar indelingen, weet niet welke het meest duidelijk is en het meeste aanspreekt.

Ik werk als recruiter en wil wel met je meekijken! Denk alleen wel dat ik voor veel recruiters spreek als ik zeg dat de opmaak van een cv er niet zo heel veel toe doet, tenzij je in een creatief beroep aan de slag gaat. We kijken vooral naar de inhoud! Maar ik help je graag je graag dus je mag me een pb sturen.

1 like

Ik ben vandaag echt queen over de schutting gooien, niet mijn taak, niet mijn probleem joe zoek t uit, sorry collega’s.

12 likes

Nee dat is niet gebruikelijk, als in je cao of contract staat dat de feestdag een officiele vrije dag is dan is het dus ook een vrije dag, niet een verschoven dag die je later moet inhalen. Als je normaal gesproken zou werken op die dag moet je ook gewoon doorbetaald worden trouwens

3 likes

Ik heb vanochtend echt 5 minuten in de auto op de parkeerplaats van mijn werk gezeten omdat ik zo geen zin had.

1 like

Ik heb vorige week maandag om salarisverhoging gevraagd en hij zou het bespreken met HR oid, maar heb nu nog steeds niks gehoord. :roll_eyes: Vind het ook weer stom om hem er aan te herinneren.

1 like

Wat goed dat je dat je dat hebt gedaan.
Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jullie gaat, maar bij ons kan dat best even duren soms. Zeker nu met de feestdagen en mei vakantie, zou ik het nog even de tijd geven.

1 like

Ja ik ben misschien ook een beetje te ongeduldig, maar wil het zo graag weten haha.

2 likes

Hahah ja, dat snap ik helemaal! Hopelijk krijg je snel een positieve terugkoppeling.

1 like

Ik moest vandaag weer beginnen met werken na vakantie en dan heb ik altijd dat ik een soort van zenuwachtig ben en niet kan slapen de nacht van tevoren :roll_eyes: Echt zo’n eerste schooldag gevoel, zo stom. Nu ben ik moe en kan ik mezelf niet meer motiveren haha

5 likes

Heb dat ook, slaap op zondagavond ook minder goed in. Gelukkig is er maar 1 zo’n ‘eerste dag’!

1 like

Heb ik ook! Eigenlijk zelfs na het weekend. En vandaag dan extra erg omdat ik ook naar kantoor ging. Werk op maandag echt veel liever thuis tegenwoordig.

2 likes

Als jullie het personeelsfeestje zouden mogen organiseren, wat zouden jullie dan doen? Ik ben gevraagd input te leveren, maar wil wel even met iets cools komen. We zijn met 50-100 mensen. Idee is vanaf een uur of 12 tot 22. Dus een middagprogramma, dan eten en dan een avondprogramma, waarbij je kunt aangeven of je alleen de middag+eten komt, eten+avond, of middag+eten+avond. Voorgaande edities zijn best simpel geweest, spellen op het strand, dan eten en dan borrelen. Of op een bootje varen, dan eten, en dan in een zaaltje een feestje. Dus dat kan wel wat cooler!

1 like

Heb je een budget per persoon?
Misschien maakt dat het zoeken wat makkelijker met wat kan en niet.
Ik moest ook ooit wat organiseren en deed lunch, diverse ‘grappige’ spellen en avondeten. Dat was via een organisatie. En alleen haalbaar in het budget dat ik had ivm 2x eten.

2 likes

Deze week werd even gedropt door mijn manager dat ze mij “waarschijnlijk” niet ziet als een leidinggevende.
Kreeg wel het “compliment” dat ik goede ideeen had en een goed netwerk had.

Dus ik heb dat goede netwerk nu al ingezet en wat lijntjes uitgezet voor een potentieel nieuwe baan.

32 likes