Ik weet niet of dit het goede topic is omdat het zowel een vraag is als over werk gaat: is er hier iemand toevallig jobcoach? En mag ik diegene via pb wat vragen stellen?
Bijna al mijn collega’s en mijn baas hebben me vandaag of gisteren gebeld om me veel plezier te wensen op vakantie. Ik vind het zo lief
Ik vond dat ik te weinig geld kreeg (in verhouding tot de input/kwaliteit van m’n werk en alle extra shit die ik doe). Maar we hebben nogal een dichtgetimmerde CAO dus eigenlijk ook geen speelruimte.
Maar ik heb toch m’n mond opengetrokken, zelfs de uitspraak ‘heuvel om op te sterven’ gebruikt en nu krijg ik loonsverhoging
Iemand tips voor het doen van een assessment voor een sollicitatie. Zo bang dat ik erop afgerekend ga worden, ik ben echt wel slim genoeg voor de functie, alleen door ADD ook te langzaam en perfectionistisch op testvragen. En het is op tijd….
Eerst online oefenen. Succes je kan het!
Je kunt ze online oefenen, waarschijnlijk heb je het niet nodig maar geeft het je wat meer zekerheid.
Ik heb in januari ook een assessment moeten maken en doordat ik ze online goed te doen vond en goed was voorbereid lukte het gelukkig.
Veel succes!!!
Edit: je kunt ook zoeken op meest voorkomende cijferreeksen met uitleg
Oké, ik keek gister al een rond en ga ik doen! Thanks. Wat voor vragen kregen jullie zoal? Ik kom nu vooral cijferreeksen tegen.
Ik ben nog mooi vroeg erbij, dus komt goed!
Naast cijferreeksen kreeg ik ook dit soort vragen. Dit zijn voorbeeldvragen van het assessment dat ik heb moeten maken (de voorbeelden zijn wel eenvoudiger dat het assessment zelf)
Trein staat tot spoor, als auto staat tot:
- Weg
- Rijden
- Wiel
- Bus
- Benzine
30 horloges kosten 1460 euro. Wat is de prijs van 6 horloges?
- 2,62 Euro
- 80,80 Euro
- 292 Euro
- 352,20 Euro
- 498 Euro
VOORBEELDVRAAG
Welk figuur volgt op deze reeks:
- A
- B
- C
- D
- E
Thanks!
Ah ik ben gevraagd voor iets leuks op mn werk, een soort “eliteclubje” (dit klinkt superkut) maar ik mag meer meedenken over dingen/projecten. Het is nog allemaal een beetje vaag maar voel me wel vereerd want ik word als enige gevraagd van de mensen met mijn functie
Ik erger mij zo aan de HR afdeling op mijn werk. We hebben heel hard meerdere nieuwe collega’s nodig, maar de vacatures worden echt totaal niet gepromoot (staan bv niet op LinkedIn, alleen ver weggestopt op andere vacature sites). Er komen nu dan ook bijna geen sollicitaties binnen. Ben nu al meerdere keren langsgelopen, omdat de druk op mijn team echt te groot wordt… maar zie gewoon niets gebeuren.
Oefenen idd, en mocht het toch slecht gaan, en je wordt er naar gevraagd tijdens het gesprek (of als je niet wordt uitgenodigd even bellen met de recruiter) dan zou ik dit gewoon uitleggen. Zelf zou ik ADD en perfectionisme namelijk echt een volkomen legitieme reden vinden om minder goed te zijn in assessments en als iemand dan gewoon leuk en slim overkomt in het gesprek zou ik diegene gewoon aannemen. Zo’n assessment is ook maar een middel en als ze dat als een ultieme bron van waarheid over jouw slimheid beschouwen zou ik daar niet willen werken!
Succes!
Is er hier toevallig iemand die in het onderwijs heeft gewerkt en een carrièreswitch heeft gemaakt?
Ik sta bijna tien jaar voor de klas en het lesgeven past helemaal bij mij, heb nooit iets anders gewild, maar er zijn steeds meer dingen binnen het onderwijs die me zo tegenstaan.
Heb vaker periodes gehad dat ik dacht ik ga iets anders doen!! Maar nu ben ik er wel heel serieus over aan het nadenken.
Vinden jullie dat je altijd alles moet delen met je directe collega ook wanneer het om je eigen persoonlijke ontwikkeling gaat?
Huh waarom zou dat moeten, natuurlijk niet!
Collega is boos op me omdat ik iets niet met haar gedeeld heb terwijl ik nog niks concreets qua info heb. Zij is van mening dat ik dat wel had moeten doen terwijl ik wilde wachten totdat ik meer informatie had.
Wat heeft zij ermee te maken dan?
Ze is gewoon een nosy bitch, je bent niemand iets verplicht te vertellen hoor
Geen idee maar ze is boos omdat ik (in haar optiek) iets voor haar verzwegen heb. De grap is wel dat ik het zelf net een paar dagen weet en nog van alles moet navragen en uitzoeken voordat er überhaupt een vervolg aan wordt gegeven. Dat eventuele vervolg zou indirect effect op haar hebben omdat ik dan wat minder uren mijn huidige werk zal gaan doen. Maar als ik inderdaad wat minder uren mijn werk ga doen wordt daar iemand voor aangetrokken dat hoeft collega niet op te vangen. Mijn plan was eerst alles duidelijk krijgen voordat je het deelt. Voor hetzelfde geldt gaat het niet door (ga ik niet van uit maar je weet maar nooit)